Skocz do zawartości

Tartarini TEC 99 - przekładka/problem


patre

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Uno 1.0 na wtrysku jednopunktowym. Instalacja została przełożona z Punto 1.2.

Zdaję sobie sprawę, że muszę ją skonfigurować pod Uno, ale czy wymuszony start na gazie nie powinien chodzić bez grzebania w ustawieniach?

O co pytam. Czy wymuszony start na gazie nie powinien odblokowywać elektrozaworów i blokować wtrysku? Bo problem właśnie polega na tym, że nic takiego się nie dzieje. Na centralce w kabinie lampki świecą, ale nic się nie dzieje. W czym leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Uno 1.0 na wtrysku jednopunktowym. Instalacja została przełożona z Punto 1.2.

> Zdaję sobie sprawę, że muszę ją skonfigurować pod Uno, ale czy wymuszony start na gazie nie powinien chodzić bez grzebania w ustawieniach?

> O co pytam. Czy wymuszony start na gazie nie powinien odblokowywać elektrozaworów i blokować wtrysku? Bo problem właśnie polega na tym, że nic takiego się nie dzieje. Na centralce w kabinie lampki świecą, ale nic się nie dzieje. W czym leży problem?

A jak robisz wymuszony start?

O ile dobrze pamiętam, to przy wymuszonym starcie coś się zaczyna dziać jak kręcisz rozrusznikiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak robisz wymuszony start?

> O ile dobrze pamiętam, to przy wymuszonym starcie coś się zaczyna

> dziać jak kręcisz rozrusznikiem ... bo w sterowniku jak sie podepniesz do komputera to jest mozliwosc odrazu rozruchu na gazie, mozena tez odpalic auto na gazie z poziomu kabiny przytrzymujac chyba 5s przysisk zmiany zasilania paliwa

no alektrozawory powinny iść w góre i dopływ gazu powinien iść niepolecam takiego odpalania... bo wkoncu moze byc duze bumm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no alektrozawory powinny iść w góre i dopływ gazu powinien iść niepolecam takiego odpalania... bo wkoncu moze byc duze bumm

No właśnie z tego co pamiętam, to elektrozawory idą w górę dopiero jak jest sygnał że silnik się kręci, a wcześniej chyba nie ...

Co do odpalania na lpg to się nie zgodzę, chyba że ktoś przy odpalaniu trzyma pedał przyspieszenia w podłodze ...

Kiedyś w poprzednim BXie miałem instalację pierwszej generacji i nie było z tym problemów nawet przy -17°C. Autko przejechało na lpg ponad 50 tys.km i zero strzałów.

Obecnie mam w BXie BLOSa i 2 generację. Od 35 tys. km odpalam wyłącznie na lpg (no chyba że akurat nie mam lpg ...) i też zero strzałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak robisz wymuszony start?

> O ile dobrze pamiętam, to przy wymuszonym starcie coś się zaczyna

> dziać jak kręcisz rozrusznikiem ...

no właśnie chyba to będzie przyczyną... chyba xle podłączyłem impuls z cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie chyba to będzie przyczyną... chyba xle podłączyłem impuls z cewki

Trzeba też dobrze wybrać w programie jakiego typu jest cewka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie chyba to będzie przyczyną... chyba xle podłączyłem impuls

> z cewki

U mnie, ale w BRC Just Junior, jest tak, że przy przełączniku na "LPG" po samym przekręceniu kluczyka zawory się otwierają (słychać stuk). Jak zaczniesz kręcić, to otwarcie jest oczywiście podtrzymane. Natomiast, jak nie zakręcisz, to się zamykają, chyba po czasie krótszym niż 1 s.

Nie wiem, natomiast, czy jakkolwiek dotyczy to Tartarini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sygnał podłącza się na masę cewki tak? Tzn do obudowy czy bezpośrednio do instalacji?

W puntku mam przylutowany do jednego z przewodów niskiego napięcia idących do cewek. Ale do którego to tera Ci nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W puntku mam przylutowany do jednego z przewodów niskiego napięcia

> idących do cewek. Ale do którego to tera Ci nie powiem.

hmm.gif niskiego napięcia? Czyli plus nie masa?

na początku wypróbuje wszystkie nastawy typów cewek, zobaczę czy to coś da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niskiego napięcia? Czyli plus nie masa?

Nie pamiętam czy masa czy plus, na pewno nie obudowa ...

> na początku wypróbuje wszystkie nastawy typów cewek, zobaczę czy to coś da...

Powinno się dość łatwo rozpoznać jaki masz typ cewki.

Jeżeli masz aparat zapłonowy (99%) to masz cewkę pojedynczą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam czy masa czy plus, na pewno nie obudowa ...

> Powinno się dość łatwo rozpoznać jaki masz typ cewki.

> Jeżeli masz aparat zapłonowy (99%) to masz cewkę pojedynczą ...

opis z instrukcji mnie wprowadził w błąd, bo było napisane - cewka pojedyncza (jedna na każdy cylinder)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niskiego napięcia? Czyli plus nie masa?

> na początku wypróbuje wszystkie nastawy typów cewek, zobaczę czy to

> coś da...

Na pewno nie plus, bo tam za dużych zmian w trakcie pracy nie ma i byłby problem z detekcją. smile.gif

Podpinasz się albo pod kabel sygnałowy cewki (impulsy ok+5V), albo, jak stopień mocy jest w sterowniku silnika, to pod masę cewki - ale to wtedy nie jest masa "permanentna" tylko podawana okresowo przez sterownik silnika.

Nie wiem, jak to jest w Uno. Ile kabli Idzie do Cewki, i czy tam jest rozdzielacz, czy może dwie cewki dwubiegunowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Nie wiem, jak to jest w Uno. Ile kabli Idzie do Cewki, i czy tam jest rozdzielacz, czy może dwie cewki dwubiegunowe?

Do cewki dochodzą 4 przewody, a wychodzi 1 i idzie na rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do cewki dochodzą 4 przewody, a wychodzi 1 i idzie na rozdzielacz.

4? hmm.gif

To stopień mocy ma pewnie w cewce, a jest ona sterowana impulsem 5V.

Nie zmienia to i tak faktu, ze trzeba znaleźć kabel sygnałowy smile.gif Nie mam akurat pod ręką autodaty, bo tam by to pewnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4?

Mam podobnie w BXie i cewka jest taka sama - mierząc rezystancję pomiędzy stykami wygląda jakby złącza były 2 i do każdego z nich podłączone były po 2 piny - dlatego łącznie jest ich 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobnie w BXie i cewka jest taka sama - mierząc rezystancję

> pomiędzy stykami wygląda jakby złącza były 2 i do każdego z nich

> podłączone były po 2 piny - dlatego łącznie jest ich 4.

znalazłem przyczynę...

faktycznie przylutowałem do złego kabla przy cewce... teraz wszystko śmiga ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.