Skocz do zawartości

Czujniki temperatury


voytec

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po sąsiedzku, mam pytanie w imieniu znajomego

który ma problem z wentylatorami w 306 2.0HDI

Objawy są takie:

- wentylatory nie właczają się podczas normalnej eksploatacji

- włacza się jeden jak uruchomiona zostanie klimatyzacja

- po analizie schematu i próbach wymuszania pracy wentylatorów gdzieś w okolicy przekażników - wentylatory pracowały.

A więc padło podejrzenie na czujnik/i temperatury, i tu pytanie...

Gdzie umiejscowiony jest czujnik sterujący przekaźnikami wentylatorów?

-- Edit

Po analizie schematu dotarłem że powinny być 3 czujniki

- ECM

- Wskażnik temp

- moduł kontroli temperatury

Więc uszkodzony może być albo czujnik albo moduł controli temperatury... tylko gdzie jest ten moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne w autach ktore spotkalem zawsze jest tam czujnik od

> włączania wentylatorów.

na schemacie jak pisałem są dwa czujniki jeden 3-pin połączony z ECU i wskaźnikiem temp. a drugi z modułem kontroli temperatury. Nie upieram się, może ten drugi jest na chłodnicy. (teraz nie mam dostępu do tego auta).

Może ktoś wie jak wygląda i gdzie jest umiejscowiony ten moduł kontroli temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne w autach ktore spotkalem zawsze jest tam czujnik od

> wlaczania wentylatorów.

Teraz jestem pewien, nie ma żadnego czujnika na chłodnicy.

No cóż pewnie czeka mnie ASO, tu już pewnie pomocy nie znajdę... hmm.gif

Dobrze że nie mam auta od żabojadów biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no cóż to bloguje dalej sam w tym wątku może komuś się przyda.

Pracą wentylatorów chłodnicy sterują bezpośrednio trzy przekaźniki umieszczone przed chłodnicą. Wg znalezionego z trudem fragmentu schematu przekaźniki te sterowane są bezpośrenio przez ECU (Bosch EDC15C2) przez podanie masy na cewkę przekaźnika. Jeden z przekażników (1) zasilany jest "przed kluczykiem" a dwa pozostałe (2 i 3) których cewki są połaczone równolegle "po kluczyku".

- styk 83 - małe obroty - zasilany jeden przekaźnik 1 (NO) - wentylatory połączone szeregowo pozostałe dwa przekaźniki 2 i 3 nie zasilane.

- styk 25 - duże obroty - zasilane równocześnie przekaźniki 2 i 3 (NO i przełączany) - wentylatory zostają połączone równolegle. Oczywiście w tym momencie jest też zasilany przekaźnik 1 ze styku 83.

Sprawdziłem przejście między przekażnikami 2 i 3 a stykiem 25 i jest ok, ale niestety nie mam przejścia pomiędzy przekaźnikiem 1 i stykiem 83.

Jeśli założyć że pojawią się sygnały sterujące z ECU to przy braku tego jednego połączenia do 83 przy temp ok 105 st pojawia się masa na styku 25 i uruchomi się tylko jeden wentylator na pełnych obrotach.

Niestety nie mam pewności czy pomiędzy stykiem 83 a tym jednym przekażnikiem nie ma jeszcze jakiegoś elementu z racji występowania klimatyzacji.

W sklepie ASO wcisnęli znajomemu moduł który w ofercie pewnego sklepu widnieje jako przekaźnik pompy paliwa, ale są tam faktycznie dwa przekaźniki - tylko nie wiem gdzie ten moduł się znajduje aby go podmienić.

...aaa do styku nr 8 ECU powraca napięcie z wentylatora informujące ECU że został on zasilony.

Czujnik temperatury jest jeden podłaczony do styków 45 i 46 ECU i tu połączenie jest prawidłowe. Trzeci styk czujnika obsluguje wskaźnik temperatury.

I jeszcze pytanie o klimę:

opis pokrętła regulacji temperatury liczbą 21stC sugeruje że jest jakaś automatyka regulacji. Jeśli tak to czy z tym związany jest jakiś sterownik i gdzie on jest. A może to tylko pic i to jest manual a nie tzw klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.