voytec Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Ja po sąsiedzku, mam pytanie w imieniu znajomego który ma problem z wentylatorami w 306 2.0HDI Objawy są takie: - wentylatory nie właczają się podczas normalnej eksploatacji - włacza się jeden jak uruchomiona zostanie klimatyzacja - po analizie schematu i próbach wymuszania pracy wentylatorów gdzieś w okolicy przekażników - wentylatory pracowały. A więc padło podejrzenie na czujnik/i temperatury, i tu pytanie... Gdzie umiejscowiony jest czujnik sterujący przekaźnikami wentylatorów? -- Edit Po analizie schematu dotarłem że powinny być 3 czujniki - ECM - Wskażnik temp - moduł kontroli temperatury Więc uszkodzony może być albo czujnik albo moduł controli temperatury... tylko gdzie jest ten moduł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 zapewne czujnik wkrecony chlodnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > zapewne czujnik wkrecony chlodnice No cóż właściciel jest przekonany że na chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > No cóż właściciel jest przekonany że na chłodnicy nie ma żadnego > czujnika. To dziwne w autach ktore spotkalem zawsze jest tam czujnik od wlaczania wentylatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > To dziwne w autach ktore spotkalem zawsze jest tam czujnik od > włączania wentylatorów. na schemacie jak pisałem są dwa czujniki jeden 3-pin połączony z ECU i wskaźnikiem temp. a drugi z modułem kontroli temperatury. Nie upieram się, może ten drugi jest na chłodnicy. (teraz nie mam dostępu do tego auta). Może ktoś wie jak wygląda i gdzie jest umiejscowiony ten moduł kontroli temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 > To dziwne w autach ktore spotkalem zawsze jest tam czujnik od > wlaczania wentylatorów. Teraz jestem pewien, nie ma żadnego czujnika na chłodnicy. No cóż pewnie czeka mnie ASO, tu już pewnie pomocy nie znajdę... Dobrze że nie mam auta od żabojadów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 ...no cóż to bloguje dalej sam w tym wątku może komuś się przyda. Pracą wentylatorów chłodnicy sterują bezpośrednio trzy przekaźniki umieszczone przed chłodnicą. Wg znalezionego z trudem fragmentu schematu przekaźniki te sterowane są bezpośrenio przez ECU (Bosch EDC15C2) przez podanie masy na cewkę przekaźnika. Jeden z przekażników (1) zasilany jest "przed kluczykiem" a dwa pozostałe (2 i 3) których cewki są połaczone równolegle "po kluczyku". - styk 83 - małe obroty - zasilany jeden przekaźnik 1 (NO) - wentylatory połączone szeregowo pozostałe dwa przekaźniki 2 i 3 nie zasilane. - styk 25 - duże obroty - zasilane równocześnie przekaźniki 2 i 3 (NO i przełączany) - wentylatory zostają połączone równolegle. Oczywiście w tym momencie jest też zasilany przekaźnik 1 ze styku 83. Sprawdziłem przejście między przekażnikami 2 i 3 a stykiem 25 i jest ok, ale niestety nie mam przejścia pomiędzy przekaźnikiem 1 i stykiem 83. Jeśli założyć że pojawią się sygnały sterujące z ECU to przy braku tego jednego połączenia do 83 przy temp ok 105 st pojawia się masa na styku 25 i uruchomi się tylko jeden wentylator na pełnych obrotach. Niestety nie mam pewności czy pomiędzy stykiem 83 a tym jednym przekażnikiem nie ma jeszcze jakiegoś elementu z racji występowania klimatyzacji. W sklepie ASO wcisnęli znajomemu moduł który w ofercie pewnego sklepu widnieje jako przekaźnik pompy paliwa, ale są tam faktycznie dwa przekaźniki - tylko nie wiem gdzie ten moduł się znajduje aby go podmienić. ...aaa do styku nr 8 ECU powraca napięcie z wentylatora informujące ECU że został on zasilony. Czujnik temperatury jest jeden podłaczony do styków 45 i 46 ECU i tu połączenie jest prawidłowe. Trzeci styk czujnika obsluguje wskaźnik temperatury. I jeszcze pytanie o klimę: opis pokrętła regulacji temperatury liczbą 21stC sugeruje że jest jakaś automatyka regulacji. Jeśli tak to czy z tym związany jest jakiś sterownik i gdzie on jest. A może to tylko pic i to jest manual a nie tzw klimatronik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.