katownik Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Taka kwestia.... bo: Omawiana 16tka to lekki składaniec, bo dawcą bravo, wiązka 1.1 spi, komp i osprzęt PI, przepustnica 1.6, buda 1.1 mpi, koło pasowe 1.1spi, czujnik położenia magnetti z mpi. Ale - po podłączeniu i pomocy w diagnostyce u kolegi Tomi6, wyszło iż, wartość kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym to okolice ponad 50..... później również rośnie z tą nieprawidłowa przewagą. Efektem jest makabryczne tyrkolenie. Wyczytałem co prawda, na tej stronce KLIK iż zmierzona w tym danym przypadku to 20-30 stopni... pytanie czy to właściwa wartość, bo imho za wysoka, jednak silnik działa..... ecu ? I teraz pytanie ile ma być, bo dla porównania 8V ma okolice 10ciu, ale to większość aut tak ma imho. Podejrzana jest cewka, bo zostawiliśmy tą duża z bravy, czyli Bosch. Jej zasada działania jest w sumie taka, sama, jednak mile widziane opinie, czy to może dobrze grać z kompem P I, i czy ktoś to praktykuje, czy też wymaga to wymiany cewki/zmiany mapy zapłonu bo Bosch śmiga inaczej itd. Wszelkie uwagi mile widziane. Od razu dodam, że reszta odczytów zadowalająca, i nie wyrzuca żadnych błędów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Gdzies czytalem, ze wartosci wyprzedzenia zaplonu ktore pokazuje sprzet sa jakies z kosmosu i nhjak maja sie do rzeczywistosci. Poza tym na duzej cewce bedzie dzialac. Ostatnio swapowalem 16v koledze z kacika i zostala taka i jezdzi bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > Taka kwestia.... bo: > Omawiana 16tka to lekki składaniec, bo dawcą bravo, wiązka 1.1 spi, > komp i osprzęt PI, przepustnica 1.6, buda 1.1 mpi, koło pasowe > 1.1spi, czujnik położenia magnetti z mpi. > Ale - po podłączeniu i pomocy w diagnostyce u kolegi Tomi6, wyszło > iż, wartość kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym to > okolice ponad 50..... później również rośnie z tą nieprawidłowa > przewagą. > Efektem jest makabryczne tyrkolenie. > Wyczytałem co prawda, na tej stronce KLIK iż zmierzona w tym danym > przypadku to 20-30 stopni... pytanie czy to właściwa wartość, bo > imho za wysoka, jednak silnik działa..... ecu ? > I teraz pytanie ile ma być, bo dla porównania 8V ma okolice 10ciu, > ale to większość aut tak ma imho. Podejrzana jest cewka, bo > zostawiliśmy tą duża z bravy, czyli Bosch. > Jej zasada działania jest w sumie taka, sama, jednak mile widziane > opinie, czy to może dobrze grać z kompem P I, i czy ktoś to > praktykuje, czy też wymaga to wymiany cewki/zmiany mapy zapłonu > bo Bosch śmiga inaczej itd. > Wszelkie uwagi mile widziane. Od razu dodam, że reszta odczytów > zadowalająca, i nie wyrzuca żadnych błędów. > Pozdrawiam jakie masz obroty na jałowcu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > Taka kwestia.... bo: > Omawiana 16tka to lekki składaniec, bo dawcą bravo, wiązka 1.1 spi, > komp i osprzęt PI, przepustnica 1.6, buda 1.1 mpi, koło pasowe > 1.1spi, czujnik położenia magnetti z mpi. > Ale - po podłączeniu i pomocy w diagnostyce u kolegi Tomi6, wyszło > iż, wartość kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym to > okolice ponad 50..... później również rośnie z tą nieprawidłowa > przewagą. Owszem - to co podaje komputer to nie jest kąt wyprzedzenia zapłonu przed GMP, a przed jakimś innym (niezidentyfikowanym przeze mnie) punktem w cyklu pracy silnika. Z tym że AFAIR różnica między tym kątem podawanym przez komputer, a wyprzedzeniem zapłonu przed GMP wynosi około 20deg, co przy prawidłowym kącie około 10deg, daje prawidłowy odczyt z komputera w okolicach 30deg, więc 50 to dużo za dużo. Inna sprawa że obawiam się że przyspieszenie zapłonu aż o 20deg na biegu jałowym w ogóle uniemożliwiłoby pracę. Najpewniej za pomocą kawałka pręta włożonego w otwór po wykręconej świecy pierwszego cylindra znajdź pozycje GMP tłoka i na kole przy czujniku położenia wału zrób sobie znacznik GMP, a następnie zmierz kąt wyprzedzenia zapłonu stroboskopem. Każdy ząbek tego koła to AFAIR 6deg, pół zęba to 3deg i z taką precyzją da się zmierzyć (biorąc poprawkę na niedokładne wyznaczenie GMP). Co do możliwych przyczyn - pytanie czy to koło pasowe z 1.1 SPI jest takie samo jak w 1.2 16V? Czy ma taki sam rozstaw otworów, zębów, w tym samym miejscu szczelinę i "cycek" pozycjonujący? Bo tu może być problem. > I teraz pytanie ile ma być, bo dla porównania 8V ma okolice 10ciu, > ale to większość aut tak ma imho. Podejrzana jest cewka, bo > zostawiliśmy tą duża z bravy, czyli Bosch. > Jej zasada działania jest w sumie taka, sama, jednak mile widziane > opinie, czy to może dobrze grać z kompem P I, i czy ktoś to > praktykuje, czy też wymaga to wymiany cewki/zmiany mapy zapłonu > bo Bosch śmiga inaczej itd. U mnie działa na Boschu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > jakie masz obroty na jałowcu ? Około 860-900 rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > Owszem - to co podaje komputer to nie jest kąt wyprzedzenia zapłonu > przed GMP, a przed jakimś innym (niezidentyfikowanym przeze > mnie) punktem w cyklu pracy silnika. > Z tym że AFAIR różnica między tym kątem podawanym przez komputer, a > wyprzedzeniem zapłonu przed GMP wynosi około 20deg, co przy > prawidłowym kącie około 10deg, daje prawidłowy odczyt z > komputera w okolicach 30deg, więc 50 to dużo za dużo. > Inna sprawa że obawiam się że przyspieszenie zapłonu aż o 20deg na > biegu jałowym w ogóle uniemożliwiłoby pracę. > Najpewniej za pomocą kawałka pręta włożonego w otwór po wykręconej > świecy pierwszego cylindra znajdź pozycje GMP tłoka i na kole > przy czujniku położenia wału zrób sobie znacznik GMP, a > następnie zmierz kąt wyprzedzenia zapłonu stroboskopem. > Każdy ząbek tego koła to AFAIR 6deg, pół zęba to 3deg i z taką > precyzją da się zmierzyć (biorąc poprawkę na niedokładne > wyznaczenie GMP). > Co do możliwych przyczyn - pytanie czy to koło pasowe z 1.1 SPI jest > takie samo jak w 1.2 16V? Czy ma taki sam rozstaw otworów, > zębów, w tym samym miejscu szczelinę i "cycek" pozycjonujący? Bo > tu może być problem. > U mnie działa na Boschu. Zgadza się, wziałem poprawkę, że to nei wartość z GMP, faktycznie nie jestem pewien z czego komp zczytuję to wartość. Może kolega Tomi6 tu zjarzy i nas oświeci, wszak sam pisał sobie ten program. Co do pomiaru, tak też wyczytałem i pokrywa się to z tym co mówisz. Wartość jest za duża, choć silnik pracuje, ale bynajmniej daleko od ideału. Więc trzeba faktycznie tak spróbować. Co do kółka, niejedna 16tka na takim samym jeździe, zresztą, na poprzednim ori z tego silnika, czyli dwubierzniówce, było dokładnie to samo. Wartość szczeliny jest poprawna, czujnik raczej sprawny, ale zapewne ulegnie podmianie. Skoro działa a tej dużej cewce może jeszcze należy ją podmienić, bo zakładam, że nie mogliśmy jej źle podłączyć, wszak była by różnica gdyby się sygnały podpięło na odwrót, bo by już zupełnie nie trafiał. Dzięki za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > Gdzies czytalem, ze wartosci wyprzedzenia zaplonu ktore pokazuje > sprzet sa jakies z kosmosu i nhjak maja sie do rzeczywistosci. > Poza tym na duzej cewce bedzie dzialac. Ostatnio swapowalem 16v > koledze z kacika i zostala taka i jezdzi bez problemu. Pocieszający news, musi to działać zatem. Fakt, z tym odczytem, jednak na zdrowej 8V odczyty pasują do normy. Będzie jeszcze może okazja podpięcia dwóch innych 16V i porównanie wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 > Około 860-900 rpm. 26 - 27,5 stopnia jest zadane przez program wiec powinno sie wachać pomiędzy 25-30 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 > 26 - 27,5 stopnia jest zadane przez program wiec powinno sie wachać > pomiędzy 25-30 stopni Chyba rozwiązane, aż wstyd normalnie... Kable zapłonowe lewe... nie spodziewałem się, że tak wpłyną na wynik odczytu... Cewka też podmieniona, ale raczej to kable, bo podmieniane wsio dwa razy. Heh, głupota normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.