Skocz do zawartości

popychacze uno 0,9 z 2000r parę pytań


Czarnuch

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem takie terkotanie w silniku i w poczatkowej fazie po rozgrzaniu lekkim silnika ustawało lub jak sie porządnie przygazowało więc diagnoza padła na popychacz.

Moje pytania to:

1. czy diagnoza jest słuszna?

2. czy do dostania się do popychaczy wystarzy tylko zdjąć pokrywę zaworów?

3. jak można zdiagnozować który to popychacz?

4. jeżeli uda się zdiagnozować który to wymieniać uszkodzony czy cały komplet i jak duże są szanse że padnie następny?

5. na allegro raczej nie bardzo było po sklepach trzeba się poturlać a tam różnie bywa więc może ktoś ma np nr katalogowy lub coś takiego, a przypadkiem w ciemno można brać taki sam jak do seja 900 bo to chyba identyczne silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. czy diagnoza jest słuszna?

Prawdopodobnie. Na odległość niestety nie da rady tego ocenić.

> 2. czy do dostania się do popychaczy wystarczy tylko zdjąć pokrywę

I wałek

> 3. jak można zdiagnozować który to popychacz?

Stetoskop lekarski bądź młotkiem/kluczem. Jeden koniec do obudowy drugi do ucha. W przybliżeniu może wstrzelisz się w odpowiedni.

> 4. jeżeli uda się zdiagnozować który to wymieniać uszkodzony czy cały

> komplet i jak duże są szanse że padnie następny?

Tydzień temu to przerabiałem. Tylko komplet. Bo albo trafisz w odpowiedni albo nie. Drugi raz wątpię aby ci się chciało to rozbierać

> 5. na allegro raczej nie bardzo było po sklepach trzeba się poturlać

> a tam różnie bywa więc może ktoś ma np nr katalogowy lub coś

> takiego, a przypadkiem w ciemno można brać taki sam jak do seja

Poszukaj po allegro jeszcze raz. Na pewno tam widziałem jak nie do Uno do do CC/SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie. Na odległość niestety nie da rady tego ocenić.

> I wałek

no nie wiem jak to możliwe, ale ja też wymieniałem i nie przeszło mi nawet przez myśl wyjmować wałka. w 900 wałek nie jest w głowicy tylko w bloku silnika i nie ma najmniejszej potrzeby go demontować.

p.s. ja płaciłem w sklepie po 28 zł sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś wrzuci krótki opis jak przebiega wymiana to też będe wdzięczny bo też mnie to czeka. Czasemi mam identyczne objawy na zimnym silniku :/ Auto ma przejechane dopiero 70 kkm, a olej selenia był zmieniany co 10-15 kkm i już się wywalił/y popychacz/e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany popychaczy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów no i oczywiście klawiaturę(wałek z dżwigienkami i tymi popychaczami).

Wcześniej zdejmujemy cały układ wtryskowy wraz z rurą doprowadzającą powietrze od filtra.

Rozbierania niewiele.

Ważne , aby jeżeli nie zmieniamy wszystkich popychaczy usunąć ciśnienie z tych starych które zostawiamy (najlepiej na prasie , albo sciskając powoli w imadle).Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wszystkich na nowe .Oczywiście po podmienieniu starych na nowe montujemy wszysko spowrotem i odpalamy silnik. Po odpaleniu zaczyna wszystko klekotać jak diabli, ale powinno ustać po około 5 minutach, kiedy popychacze napełnią sie olejem.

Pamietajmy o założeniu nowej uszczelki pod pokrywe zaworów.

Uwaga! jak będziesz zdejmował klawiaturkę to uwaga na popychacze bo wylatują i lubią wpaść do silnika!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.