Czarnuch Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Miałem takie terkotanie w silniku i w poczatkowej fazie po rozgrzaniu lekkim silnika ustawało lub jak sie porządnie przygazowało więc diagnoza padła na popychacz. Moje pytania to: 1. czy diagnoza jest słuszna? 2. czy do dostania się do popychaczy wystarzy tylko zdjąć pokrywę zaworów? 3. jak można zdiagnozować który to popychacz? 4. jeżeli uda się zdiagnozować który to wymieniać uszkodzony czy cały komplet i jak duże są szanse że padnie następny? 5. na allegro raczej nie bardzo było po sklepach trzeba się poturlać a tam różnie bywa więc może ktoś ma np nr katalogowy lub coś takiego, a przypadkiem w ciemno można brać taki sam jak do seja 900 bo to chyba identyczne silniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > 1. czy diagnoza jest słuszna? Prawdopodobnie. Na odległość niestety nie da rady tego ocenić. > 2. czy do dostania się do popychaczy wystarczy tylko zdjąć pokrywę I wałek > 3. jak można zdiagnozować który to popychacz? Stetoskop lekarski bądź młotkiem/kluczem. Jeden koniec do obudowy drugi do ucha. W przybliżeniu może wstrzelisz się w odpowiedni. > 4. jeżeli uda się zdiagnozować który to wymieniać uszkodzony czy cały > komplet i jak duże są szanse że padnie następny? Tydzień temu to przerabiałem. Tylko komplet. Bo albo trafisz w odpowiedni albo nie. Drugi raz wątpię aby ci się chciało to rozbierać > 5. na allegro raczej nie bardzo było po sklepach trzeba się poturlać > a tam różnie bywa więc może ktoś ma np nr katalogowy lub coś > takiego, a przypadkiem w ciemno można brać taki sam jak do seja Poszukaj po allegro jeszcze raz. Na pewno tam widziałem jak nie do Uno do do CC/SC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > Prawdopodobnie. Na odległość niestety nie da rady tego ocenić. > I wałek no nie wiem jak to możliwe, ale ja też wymieniałem i nie przeszło mi nawet przez myśl wyjmować wałka. w 900 wałek nie jest w głowicy tylko w bloku silnika i nie ma najmniejszej potrzeby go demontować. p.s. ja płaciłem w sklepie po 28 zł sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 ni ma najmniejszej potrzeby go > demontować. O mea culpa nie wczytałem się w pojemność. A raczej nie skojarzyłem budowy. Sorki za wprowadzenie w błąd. > p.s. ja płaciłem w sklepie po 28 zł sztuka No i tak jakoś chodzą. Ja do sedici dawałem 26zl/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czarnuch Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 a czy jesteście w stanie koledzy napisać krótki opisik lub jakiegoś linka do tematu na forum bo kurdę nie mogę znaleźć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czarnuch Napisano 18 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2009 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Jak ktoś wrzuci krótki opis jak przebiega wymiana to też będe wdzięczny bo też mnie to czeka. Czasemi mam identyczne objawy na zimnym silniku :/ Auto ma przejechane dopiero 70 kkm, a olej selenia był zmieniany co 10-15 kkm i już się wywalił/y popychacz/e. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Do wymiany popychaczy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów no i oczywiście klawiaturę(wałek z dżwigienkami i tymi popychaczami). Wcześniej zdejmujemy cały układ wtryskowy wraz z rurą doprowadzającą powietrze od filtra. Rozbierania niewiele. Ważne , aby jeżeli nie zmieniamy wszystkich popychaczy usunąć ciśnienie z tych starych które zostawiamy (najlepiej na prasie , albo sciskając powoli w imadle).Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wszystkich na nowe .Oczywiście po podmienieniu starych na nowe montujemy wszysko spowrotem i odpalamy silnik. Po odpaleniu zaczyna wszystko klekotać jak diabli, ale powinno ustać po około 5 minutach, kiedy popychacze napełnią sie olejem. Pamietajmy o założeniu nowej uszczelki pod pokrywe zaworów. Uwaga! jak będziesz zdejmował klawiaturkę to uwaga na popychacze bo wylatują i lubią wpaść do silnika!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.