Skocz do zawartości

Skaczące obroty na PB


Dzafa 700

Rekomendowane odpowiedzi

Problem był taki że na PB obroty zaczęły skakać między 800 a 900 i tak wkułko na wolnych obrotach, w czasie jazdy czasem jest wyczuwalne lekkie dławienie i jak mocniej przycisnę pedał gazu to ustępuje. Na gazie znów wszystko jest w porządku.

Wymieniłem już :

- kable NW

- świece

- filtr powietrza

- krokowy przeczyszczony

- przepustnica wyczyszczona

- nie bieżę wody z chłodnicy

- STP do czyszczenie wtrysku nie pomógł

I dalej to samo

Witam 20.GIF

Po długich i ciężkich poszukiwani skaczących obrotów poddałem się, miałem zamiar jechać do ASO

Poszedłem dziś do garażu i wyciągałem krokowa od LPG( do czyszczenia ) podrodze wyciągałem cały ten komputer( AL-604 LAMBDA CONTROL SYSTEM) i odpaliłem kropka na bęzynie i eureka yay.gif

Obroty utrzymały się na 900 i już nie skakała wskazówka.

Teraz tylko co się mogło zepsuć czy ten komp z LPG siadł i czemu on na PB tak mi zakłuca obroty hmm.gif

Czy też może się go reguluje u gazownika ?

Albo co najgorsze sonda siadła ?

Dodam tylko że na gazie jest wszystko w porządku, ale jak chce jechać na Pb to muszę odłanczać tą wyczkę bo inaczej obroty na jałowym znów skaczą sick.gif

Po odpięciu tej wtyczki obroty już nie skakały

275707035-22.jpg

275707035-17-10-05_2051.jpg

post-29300-1435246549285_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To mam rozumieć że sąda mi siadła lub komputer

a to trzeba by było juz zdiagnozować jakimś sprzetem. Może kompik gazu siadł i za bardzo obciąża sygnał z sondy. Musiałbyś odpiąć sondę od kompa gazu i przypiąc ją do kompa NoPB tak jak fabrycznie była podłączona. Jeżeli obroty poprawią się to wina kompa gazu jezeli nie to pewnie może sonda. Może tez być że zła emulacja rozkalibrowała ci w kompie NoPB lambda integrator a gdy odpiąłeś go od sobdy to przełlączył się na pracę awaryjną i nie korzystał z mapy dlatego równo pracował. Spróbuj też zrobic reset kompa NoPB czy pomoże - jak tak to jak zwykle emulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to trzeba by było juz zdiagnozować jakimś sprzetem. Może kompik

> gazu siadł i za bardzo obciąża sygnał z sondy. Musiałbyś odpiąć

> sondę od kompa gazu i przypiąc ją do kompa NoPB tak jak

> fabrycznie była podłączona. Jeżeli obroty poprawią się to wina

> kompa gazu jezeli nie to pewnie może sonda. Może tez być że zła

> emulacja rozkalibrowała ci w kompie NoPB lambda integrator a gdy

> odpiąłeś go od sobdy to przełlączył się na pracę awaryjną i nie

> korzystał z mapy dlatego równo pracował. Spróbuj też zrobic

> reset kompa NoPB czy pomoże - jak tak to jak zwykle emulacja.

Reset już robiłem i nie pomogło sick.gif, jutro postaram się znaleźć i podpiąć tą wtyczkę w oryginalne miejsce i zobacze ja się zachowuje .

Dzięki i do jutra waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reset już robiłem i nie pomogło , jutro postaram się znaleźć i

> podpiąć tą wtyczkę w oryginalne miejsce i zobacze ja się

> zachowuje .

> Dzięki i do jutra

wtyczki raczej nie podepniesz biglaugh.gif na pewno nie podejdzie. Tam masz rozcięty kabel sygnałowy sondy i jedna cześć wchodzi do kompa gazu a druga z niego wychodzi. Musiałbyś spowrotem go połączyć po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtyczki raczej nie podepniesz na pewno nie podejdzie. Tam masz

> rozcięty kabel sygnałowy sondy i jedna cześć wchodzi do kompa

> gazu a druga z niego wychodzi. Musiałbyś spowrotem go połączyć

> po staremu.

Witaj dziś od rana walczyłem 893goodvibes.gif

i wtyczka od sądy lambda jest oryginalna i jest cały czas podłączona w to miejsce jak fabryka kazała ale przy wyjść z górnej wtyczki są podpięte kable które idą do tego kompa a wygląda to tak :

275710390-1.jpg

275710390-2.jpg

A i dodam że ten komp ma tylko wejście na sygnał z sądy a wyjście jest od razu do krokowca z LPG

275710390-3.jpg

post-29300-14352465500282_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj dziś od rana walczyłem

> i wtyczka od sądy lambda jest oryginalna i jest cały czas podłączona

> w to miejsce jak fabryka kazała ale przy wyjść z górnej wtyczki

> są podpięte kable które idą do tego kompa a wygląda to tak :

> A i dodam że ten komp ma tylko wejście na sygnał z sądy a wyjście

> jest od razu do krokowca z LPG

Czyli znaczy że ten kompik gazowy nie ma emulatora sondy lambda. Nie wiem czemu się zasugerowałem że pownien mieć. Czyli u ciebie sygnał z sondy nie jest przełączany na emulowanie tylo jest podłaczony do obydwóch kompów na raz. Nie jest to szczęśliwe rozwiazanie bo się może rozjeżdżać lamda integrator i potem sa kłopoty z jazdą na benzynie. Ale stosuje sie i takie rozwiązania zwłaszcza w prostych kompach NoPB gdzie nie ma lambda integratora lub tablica danych na której jest oparty jest bardzo krótka. Dobra trochę przynudzam - wygląda mi w takim raze że komp gazowy zbyt mocno obciąża sondę czyli generalnie zakłóca jej pracę(możliwa usterka wejścia kompa gazu). Druga mozliwość to zużyta sonda i ma dużą rezystancję wewnętrzną i dlatego nie wydala na podłączonych dwóch komputerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli znaczy że ten kompik gazowy nie ma emulatora sondy lambda. Nie

> wiem czemu się zasugerowałem że pownien mieć. Czyli u ciebie

> sygnał z sondy nie jest przełączany na emulowanie tylo jest

> podłaczony do obydwóch kompów na raz. Nie jest to szczęśliwe

> rozwiazanie bo się może rozjeżdżać lamda integrator i potem sa

> kłopoty z jazdą na benzynie. Ale stosuje sie i takie rozwiązania

> zwłaszcza w prostych kompach NoPB gdzie nie ma lambda

> integratora lub tablica danych na której jest oparty jest bardzo

> krótka. Dobra trochę przynudzam - wygląda mi w takim raze że

> komp gazowy zbyt mocno obciąża sondę czyli generalnie zakłóca

> jej pracę(możliwa usterka wejścia kompa gazu). Druga mozliwość

> to zużyta sonda i ma dużą rezystancję wewnętrzną i dlatego nie

> wydala na podłączonych dwóch komputerach.

Oki dzięki waytogo.gif, ale doradź mi jeszcze jak odkręcić sondę bo mam już nową i chciałbym ją sprawdzić ale stara jest tak zapieczona że boję się że ją urwę. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten komp ma emulacje lambdy!! Zobacz jak ja masz ustawiona, tymi

> zworkami od spodu

> Zmien moze na mase albo na fale i zobacz

> Schemat do Al-604 zaraz Ci wysle...

Czy chodzi ci o te zworki zaznaczone na rysunku ??

275713844-SANY0095.JPG

Zarazie te 2 przełączniki są u góry czy tam mam być ??

post-29300-14352465510731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy że po przełączeniu zworek mam zresetować kompa ale

> jakiego,kpmpa samochodu ?

> czy też resetuje się komp gazu ?

tak... odlacz klemy najlepiej na cala noc... podlacz rano, uruchom samochod i poczekaj na benzynie do wlaczenia sie wiatraka. Nie uruchamiaj w tym czasie zadnych sprzetow elektronicznych w samochodzie jak Radio czy dmuchawa. Jak sie wlaczy wiatra i przestanie chodzic wylacz silnik i wlacz ponownie. Mozna jechac ok.gif to Chyba najbardziej uniwersalna intrukcja resetowania kompa samochodu...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O borze jaki kabel Cholerka tam wszystko jest napisane po angielsku

> a ja ani w ząb z tym językiem

Masz ladny schemacik - widzisz ladne nozyczki?

To jest kabel od sondy - normalnie idzie do kompa noPB, narysowane jest zeby go przeciac i wsadzic obie koncowki w odpowiednie miejsce zlaczki do kompa gazowego...powodzenia ok.gif Dasz rade grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.