przemekb22 Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Witam serdecznie! Dziś odebrałem samochód od mechanika, bo zleciłem wcześniej wymianę oleju, filtrów i przeczyszczenie EGR-a. Prosiłem o zalanie silnika olejem Selenia WR 5w-40, a silnik zalany został olejem Selenia K 5w-40 (ACEA A3/B3), gdyż tamtem był niedostępny w sklepie. Olej ten przeznaczony jest i polecany głównie do benzyniaków. Z kolei norma ACEA i VW 505.00 mówi, że w dieslach też można go stosować. Mam pytanie czy dla JTD-ka jest to dobry wybór i czy mu nie zaszkodzi??? Wpadkowałem za olej ponad 200zł i nie chciałbym go wymieniać ponownie. Ekspertem od olejów nie jestem, więc mam nadzieję, że rozwiejecie mój problem, a mojemu silnikowi nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 mojemu > silnikowi nic się nie stanie ja dzisiaj wymieniałem na castrol magnatec 10w40 i tak samo a3/b3 olej ten leje od lat 3 i auto jezdzi i nic mu nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 24 Września 2009 Udostępnij Napisano 24 Września 2009 > mojemu > ja dzisiaj wymieniałem na castrol magnatec 10w40... Tak samo mam zalany castrol magnatec 10w40 a3/b3 i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 24 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2009 > Tak samo mam zalany castrol magnatec 10w40 a3/b3 i jest ok Naszukałem sie, poczytałem i rzeczywiście polityka marketingowa producentów olejów sprowadza się chyba do tego, że jak napiszą na opakowaniu, ze olej jest do diesla lub benzyny, to tak rzeczywiście jest. Nic bardziej mylnego. Dziś chyba znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Skontaktowałem się z przedstawicielami Seleni i ich odpowiedź mnie w pełni usatysfakcjonowała. Otóż europejska norma ACEA A3/B3 mówi wprost o zastosowaniu oleju również w silnikach diesla. Polityka marketingowa wielu producentów prowadzi do tego, że producent pisze na opakowaniu, że olej jest wyłącznie do benzyniaka i odwrotnie, a w praktyce oznacza to tyle, że nie do końca tak jest. Wiele olejów ma identyczny skład (różnica +- 5% jeśli chodzi o dodatki) pomimo, że wprowadza się takie rozróżnienia, benzyna czy diesel. Np. Selenia WR 5W-40 różni się od Seleni K 5w-40 praktycznie tylko wartością T.B.N i to nieznacznie (TBN 11 i odpowiednio 10.2). Reszta właściwości jest identyczna. Reasumując na rynku jest wiele produktów, które poza nazwą i nowym opakowaniem niewiele się różnią między sobą. Poniżej zamieszczam linki dla porównania w/w olejów: http://flcf.onion.it/commonfile/eng/pdf/1142_stec_ENG.pdf - SELENIA K http://flcf.onion.it/commonfile/eng/pdf/1092_stec_ENG.pdf - SELENIA WR Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.