Skocz do zawartości

[F]błąd 24 -czujnik przebytej drogi


kobraluk

Rekomendowane odpowiedzi

> działa normalnie, płynnie bez skakania wskazówki

no to albo impulsator, albo kabelki (mnie prawdopodobne)

sprawdź tak (cytuję Kolegę bartek_j):

Quote:

Bardzo latwo sprawdzic impulsator miernikiem zwykłym.

Ustawiasz na wolty, podpinasz jednym końcem do sygnału prędkości (słynny niebiesko-czerwony),

może być przy midzie, przy radiu itp i powoli przetaczasz auto. Jeżeli impulsy są OK to napięcie

będzie się zmieniać gdzies pomiędzy 1V a 10 V (przy napięciu 12V w instalacji. Oczywiście kluczyk w pozycję przekręconą,


można też mierzyć w złączu bliżej ECM, w złączu X9 pod osłoną w nogach pasażera

(kabel również niebiesko-czerwony)

złącze wygląda tak:

fot400.jpg

jeśli impulsator padł, pozostaje jego wymiana, lub wymiana całych zegarów, o ile impulsator nie będzie pasował

zależnie od rocznika ilość impulsów jest ok. 8800/km lub ok. 165000 (w nowszych)

na to trzeba zwrócić uwagę idea.gif

pomocny wątek do poczytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to albo impulsator, albo kabelki (mnie prawdopodobne)

> sprawdź tak (cytuję Kolegę bartek_j):

> Quote:

> Bardzo latwo sprawdzic impulsator miernikiem zwykłym.

> Ustawiasz na wolty, podpinasz jednym końcem do sygnału prędkości

> (słynny niebiesko-czerwony),

> może być przy midzie, przy radiu itp i powoli przetaczasz auto.

> Jeżeli impulsy są OK to napięcie

> będzie się zmieniać gdzies pomiędzy 1V a 10 V (przy napięciu 12V w

> instalacji. Oczywiście kluczyk w pozycję przekręconą,

> można też mierzyć w złączu bliżej ECM, w złączu X9 pod osłoną w

> nogach pasażera

> (kabel również niebiesko-czerwony)

> złącze wygląda tak:

> jeśli impulsator padł, pozostaje jego wymiana, lub wymiana całych

> zegarów, o ile impulsator nie będzie pasował

> zależnie od rocznika ilość impulsów jest ok. 8800/km lub ok. 165000

> (w nowszych)

> na to trzeba zwrócić uwagę

> pomocny wątek do poczytania

dzieki 20.GIFmam jeszcze pytanie pomiar napiecia ma być miedzy kablem niebiesko - czerwonym a + czy - biglaugh.gif i czy czujnik przebytej drogi ma osobne zasilanie czy zasilany jest razem z licznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki mam jeszcze pytanie pomiar napiecia ma być miedzy kablem

> niebiesko - czerwonym a + czy -

"-" czyli masą

> i czy czujnik przebytej drogi

> ma osobne zasilanie czy zasilany jest razem z licznikiem?

zasilanie jest wspólne z częścią licznika ok.gif

w tym wypadku bezpiecznik nr 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jedno mi sie przypomniało kontrolka sie zaswieca w trakcie

> zwalniania i to niezawsze

bo każdy błąd ma swoiste warunki, które muszą być spełnione, aby został zarejestrowany ;-)

co do "24" to jeszcze mi się przypomniało, że w FAQ jest takowe rozwiązanie:

http://www.astra.auto.pl/content/view/140/68/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.