kobraluk Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 co nieco znalazłem o tym i co teraz robić ??kupić 2 licznik?da rady kupić taki czujnik w ASO? jakie ma być wspułczynnik i czy ewentualnie da sie togo przestawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > co nieco znalazłem o tym i co teraz robić ??kupić 2 licznik?da rady > kupić taki czujnik w ASO? jakie ma być wspułczynnik i czy > ewentualnie da sie togo przestawić? prędkościomierz działa normalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > prędkościomierz działa normalnie? działa normalnie, płynnie bez skakania wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > działa normalnie, płynnie bez skakania wskazówki no to albo impulsator, albo kabelki (mnie prawdopodobne) sprawdź tak (cytuję Kolegę bartek_j): Quote: Bardzo latwo sprawdzic impulsator miernikiem zwykłym. Ustawiasz na wolty, podpinasz jednym końcem do sygnału prędkości (słynny niebiesko-czerwony), może być przy midzie, przy radiu itp i powoli przetaczasz auto. Jeżeli impulsy są OK to napięcie będzie się zmieniać gdzies pomiędzy 1V a 10 V (przy napięciu 12V w instalacji. Oczywiście kluczyk w pozycję przekręconą, można też mierzyć w złączu bliżej ECM, w złączu X9 pod osłoną w nogach pasażera (kabel również niebiesko-czerwony) złącze wygląda tak: jeśli impulsator padł, pozostaje jego wymiana, lub wymiana całych zegarów, o ile impulsator nie będzie pasował zależnie od rocznika ilość impulsów jest ok. 8800/km lub ok. 165000 (w nowszych) na to trzeba zwrócić uwagę pomocny wątek do poczytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > no to albo impulsator, albo kabelki (mnie prawdopodobne) > sprawdź tak (cytuję Kolegę bartek_j): > Quote: > Bardzo latwo sprawdzic impulsator miernikiem zwykłym. > Ustawiasz na wolty, podpinasz jednym końcem do sygnału prędkości > (słynny niebiesko-czerwony), > może być przy midzie, przy radiu itp i powoli przetaczasz auto. > Jeżeli impulsy są OK to napięcie > będzie się zmieniać gdzies pomiędzy 1V a 10 V (przy napięciu 12V w > instalacji. Oczywiście kluczyk w pozycję przekręconą, > można też mierzyć w złączu bliżej ECM, w złączu X9 pod osłoną w > nogach pasażera > (kabel również niebiesko-czerwony) > złącze wygląda tak: > jeśli impulsator padł, pozostaje jego wymiana, lub wymiana całych > zegarów, o ile impulsator nie będzie pasował > zależnie od rocznika ilość impulsów jest ok. 8800/km lub ok. 165000 > (w nowszych) > na to trzeba zwrócić uwagę > pomocny wątek do poczytania dzieki mam jeszcze pytanie pomiar napiecia ma być miedzy kablem niebiesko - czerwonym a + czy - i czy czujnik przebytej drogi ma osobne zasilanie czy zasilany jest razem z licznikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > dzieki mam jeszcze pytanie pomiar napiecia ma być miedzy kablem > niebiesko - czerwonym a + czy - "-" czyli masą > i czy czujnik przebytej drogi > ma osobne zasilanie czy zasilany jest razem z licznikiem? zasilanie jest wspólne z częścią licznika w tym wypadku bezpiecznik nr 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > "-" czyli masą > zasilanie jest wspólne z częścią licznika > w tym wypadku bezpiecznik nr 7 jeszcze jedno mi sie przypomniało kontrolka sie zaswieca w trakcie zwalniania i to niezawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > jeszcze jedno mi sie przypomniało kontrolka sie zaswieca w trakcie > zwalniania i to niezawsze bo każdy błąd ma swoiste warunki, które muszą być spełnione, aby został zarejestrowany ;-) co do "24" to jeszcze mi się przypomniało, że w FAQ jest takowe rozwiązanie: http://www.astra.auto.pl/content/view/140/68/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > bo każdy błąd ma swoiste warunki, które muszą być spełnione, aby > został zarejestrowany ;-) > co do "24" to jeszcze mi się przypomniało, że w FAQ jest takowe > rozwiązanie: > http://www.astra.auto.pl/content/view/140/68/ dzieki to chyba to co szukałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.