Skocz do zawartości

Swift 2005 korek zbiorn. "ciśnieniowego" płynu chłodzącego


AKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w rodzinie takiego z silnikiem 1,3 92KM, auto po "przejściach" i na tym przejrzystobiałym zbiorniczku przed akumulatorem jest założony korek z oznaczeniem spryskiwacza szyb i on nie zapewnia żadnej szczelności układu. Czy Wy posiadacze Swifta też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w rodzinie takiego z silnikiem 1,3 92KM, auto po "przejściach" i

> na tym przejrzystobiałym zbiorniczku przed akumulatorem jest

> założony korek z oznaczeniem spryskiwacza szyb i on nie zapewnia

> żadnej szczelności układu. Czy Wy posiadacze Swifta też tak

> macie?

Nie znam akurat tego silnika ale w ogólności :

Są dwa systemy układów chłodzenia - ze zbiorniczkiem ciśnieniowym lub bezciśnieniowym.

Przykłady ciśnieniowych: Daewoo Lanos, Nubira, Leganza .

Przykłady bezciśnieniowych - kilka modeli Chryslera, Kia Ceed benz.

Jeśli od spodu zbiornika wyrównawczego wychodzi wąż podłączony do króćca pod umieszczonym na (lub blisko) chłodnicy metalowym korku, podobnym do tego:

http://advanced-autosports.com/images/products/radiator_cap_L.jpg

lub tego:

http://tinyurl.com/y9sjjg8

to zbiornik jest bezciśnieniowy i nie musi mieć szczelnej zakrętki z zaworami, bo one już są przy w/w korku i na zbiorniczku wystarczy klapka zabezpieczająca przed wychlapywaniem płynu.

Z górnej części takiego bezciśnieniowego zbiorniczka wychodzi zwykle rurka przelewowa skierowana gdzieś pod auto, by w razie "zagotowania" silnika wylać płyn prosto na jezdnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli od spodu zbiornika wyrównawczego wychodzi wąż podłączony do

> króćca pod umieszczonym na (lub blisko) chłodnicy metalowym

> korku, podobnym do tego:

> http://advanced-autosports.com/images/products/radiator_cap_L.jpg

> lub tego:

Aha. Ale nie rozumiem takiego układu, chyba,że na wejściu tego wężyka w szyjkę korka chodnicy jest zawór jednokierunkowy. Ale jak jest to zwykłe przelotowe połączenie to ciśnienie będzie uchodzić dekielkiem zbiorniczka confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście są zawory - właśnie w tym korku.

na obrazku:

http://img.alibaba.com/photo/205199690/Radiator_Cap.jpg

najlepiej widać na tym korku po prawej - gumowa uszczelka jest dociskana solidną sprężyną do gniazda korka - dopiero gdy ciśnienie w układzie chłodzenia przekroczy założoną wartość rzędu 1.3 - 1.5 MPa) ten cały talerzyk podnosi się i umożliwia przepływ nadmiaru płynu do zbiorniczka (rurka jest z boku w połowie wysokości korka, pomiędzy talerzykiem a zewnętrznym uszczelnieniem).

Wewnątrz trzpienia z tłoczkiem jest jeszcze jeden zawór z uszczelką i sprężynką, otwierający się w przeciwną stronę niż ten duży - gdy silnik stygnie, płyn się kurczy, już przy niewielkim podciśnieniu zasysa płyn ze zbiorniczka.

W stanie równowagi oba zawory są zamknięte - w zbiorniczku nie ma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.