Skocz do zawartości

Pytań kilka o 307 CC i 2.0 / 180 KM


_aDi_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie smile.gif

1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ??

2 - awaryjność silnika, osprzętu??

3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about ??

4 - najczęstsze przypadłości ?? zdążyłem już się zorientować, ze uszczelki potrafią być kapryśne, czasami zacina się mechanizm składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej konserwacji.

5 - trwałość zawiechy ??

6 - czego można oczekiwać po realnym przebiegu 85 kkm. Auto raczej pewne, z historią...

Pytanie laika, nigdy "francy" nie miałem pod nogą wink.gif

Nie ukrywam, sprawa pilna, mam niecałe 24h na podjęcie decyzji brzemiennej w skutkach wink.gif

licząc na pomoc bow.gif pozostaję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ponownie

> 1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ??

W sumie były 3 rodzaje,

307 2.0 16V 2001 EW10J4 (RFN) 100kW

307 2.0 16V 2005 EW10A (RFJ) 103kW

307 2.0 16V 180 2005 EW10J4S (RFK) 130kW

Poniżej różnice (cytat z forum Peugeot Klub) :

Quote:

Silnik 2,0 16V 103 kW / EW10A

Jest to zmodyfikowany silnik EW10J4, czterocylindrowy z podwójnym wałkiem rozrządu w górnej części i szesnastoma zaworami, o pojemności skokowej 1997 cm3 (średnica 85 mm, skok 88 mm). Zwarty blok z lekkiego stopu został wyposażony w żeliwne tuleje wciśnięte w odlew. Zespół bloku i obudowy pokrywy zamyka od spodu obudowa z lekkiego stopu, zwiększająca sztywność zespołu i zmniejszająca emisję drgań. Rozrząd napędzany jest przez pasek zębaty, który z kolei napędza bezpośrednio koło zębate każdego wałka rozrządu.

Układ dolotowy wyposażony został w moduł przepustnicy, sterowany elektrycznie przez kalkulator sterowania silnika, pozwalający na zwiększenie komfortu użytkowania i umożliwiający komunikację z ESP.

Innowacje dotyczą następujących elementów:

# Układ wydechowy został wyposażony we wstępny katalizator, umieszczony pod kolektorem typu cztery w jednym, pod podłogą, zapewniając szybsze oczyszczanie spalin podczas rozruchu silnika.

# Wałek rozrządu wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT*) o rozpiętości kątowej od 0° do 50° w stosunku do regulacji wału korbowego. Ta stopniowa regulacja pozwala na optymalne napełnienie komór spalania bez względu na prędkość obrotową silnika. Gwarantuje to jednocześnie doskonałą elastyczność, jak i olbrzymią moc silnika.

# Sterowany termostat z wymiennikiem ciepła płyn chłodzący/olej umożliwia szybszy wzrost temperatury i zmniejszenie poziomu emisji spalin i zużycia paliwa.

# Alternator dostosowuje napięcie akumulatora do obciążenia silnika pozwalając na zmniejszenie zużycia paliwa.

# Zmniejszone obroty na biegu jałowym.

# Nowa geometria (owalne koło zębate) kół pasowych napędu rozrządu poprawia akustykę.

# Wtrysk jest sekwencyjny Magneti Marelli 6LP, natomiast zapłon monostatyczny Valeo BBC 1,4.

Dzięki tym rozwiązaniom maksymalna moc wzrosła do 103 kW, podczas gdy poprzednio wynosiła ona 100 kW przy 6 000 obr/min, natomiast - i co najistotniejsze - moment maksymalny zwiększył się do 200 Nm przy 4 000 obr/min w stosunku do 190 Nm przy 4 100 obr/min w poprzedniej wersji. Przy 2 500 obr/min dostępny moment wynosi 184 Nm, czyli 92 % wartości maksymalnej, co oznacza wzrost o 5 % w stosunku do silnika EW10J4. Parametry te poprawiają elastyczność pojazdu przy niskich obrotach, zwiększając w ten sposób komfort jazdy, a także zapewniają lepszy poziom akustyczny.

Zużycie paliwa zmniejszyło się z 3 do 5,5 % w zależności od skrzyni biegów i modelu, ograniczając emisję CO2.

Silnik ten montowany jest w Hatchbackach 307 trzy- i pięciodrzwiowych, Kombi, SW i CC w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami lub z automatyczną skrzynią ze sterowaniem Tiptronic System Porsche.

* Variable Valve Timing (system zmiennych faz rozrządu, w którym zmianie podlega skok zaworów oraz faza ich otwarcia)

Silnik 2,0 16 V 130 kW / EW10 J4S

Silnik EW10 J4S, wywodzący się z wersji EW10A różni się od niej głównie górną częścią (głowica - dolot - wydech - sterowanie pracą silnika), dzięki czemu jest czterocylindrowym silnikiem o największej mocy w tej generacji.

Przy pojemności skokowej 1997 cm3, średnicy 85 mm i skoku 88 mm, osiąga maksymalną moc rzędu 130 kW przy 7 000 obr./min, i maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 4750 obr/min. Głowica typu "cross flow", z czterema zaworami na cylinder, została wykonana ze stabilizowanego aluminium. Wyposażona została w rozwidlone przewody dolotowe, wykonane w sposób zwiększający ich przepustowość. Każdy cylinder posiada komorę spalania, umieszczoną w górnej części, którą otacza komora płynu chłodzącego. W przypadku każdego wałka rozrządu dolotowego, wyposażonego w system VVT, zmiana regulacji kątowej zarządzana jest przez kalkulator sterowania silnika w zależności od temperatury oleju silnika, obciążenia silnika oraz jego prędkości obrotowej. Układ wydechowy składa się z kolektora w postaci stalowej rury nierdzewnej typu cztery w jednym .


> 2 - awaryjność silnika, osprzętu??

Mam EW10A, przejechane trochę ponad 90tys km. Ostatnio zaczeła hałasować pompa wody (wymieniłem razem z rozrzadem przy 90 tys) oraz pojawił się problem z wieszającymi obrotami przy zmianie biegu (prawdopodobnie padł stycznik przy sprzęgle i ECU nie wie że sprzęgło jest wciśnięte). Więcej grzechów nie pamiętam wink.gif

Jesli chodzi o wcześniejszą wersję EW10J4 to podobno był problem z popychaczami hydraulicznymi.

> 3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about

> ??

w htb w trasie można zejść do 7,5 "na emeryta", 8,5 przy normalnej jeździe oraz spokojnie ponad 12 jadąc autostradowe 170 km/h.

W mieście , w korkach co najmniej 10-11, ale musisz pamiętać że CC będzie paliło co najmniej 1L więcej.

> 4 - najczęstsze przypadłości ?? zdążyłem już się zorientować, ze

> uszczelki potrafią być kapryśne, czasami zacina się mechanizm

> składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej

> konserwacji.

> 5 - trwałość zawiechy ??

> 6 - czego można oczekiwać po realnym przebiegu 85 kkm. Auto raczej

> pewne, z historią...

> Pytanie laika, nigdy "francy" nie miałem pod nogą

> Nie ukrywam, sprawa pilna, mam niecałe 24h na podjęcie decyzji

> brzemiennej w skutkach

> licząc na pomoc pozostaję

Kiedyś chorowałem na CC, auto ma swoje wady ale nie taki francuz straszny. Osobiście szukałbym wersji po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ??

> 2 - awaryjność silnika, osprzętu??

> 3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about

ad1. Roznia sie moca smile.gif Jeden ma 136 KM, drugi 140 KM a trzeci 177 KM a wynika to z ich nieco odmiennej budowy mechanicznej oraz roznic w osprzecie (choc wszystkie silniki naleza do rodziny EW10). Silnik 177 KM ma slaby dol tzn ponizej 3500 obr ale kreci sie do okolic 7500.

ad2. Silniki PSA sa mocne. Nie jeden upalacz zabil nie jedna skrzynie i nie jeden komplet opon przy katowaniu auta z 2.0i 16V 177 KM a sam silnik specjalnie nic sobie z tego nie robi. Z olejem tylko trzeba uwazac, tylko i wylacznie full syntetyk 5W-40 z czestsza niz w innych silnikach wymiana.

ad3. Mozna zmiescic sie w 12L w miescie i 8L w trasie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

> W mieście , w korkach co najmniej 10-11, ale musisz pamiętać że CC

> będzie paliło co najmniej 1L więcej.

-- przez opory ??

> Kiedyś chorowałem na CC, auto ma swoje wady ale nie taki francuz

> straszny.

-- to samo móiwli o fiatach, zwłaszcza o stilo. mam takiego, 160 kkm i poza eksploatacyjnymi usterkami NIC się nie dzieje

Osobiście szukałbym wersji po lifcie.

-- po lifcie nie widzi mi się frown.gif z tymi dodatkowymi halogenami wygląda pasqdnie, ale to kwestia upodobań smile.gif

Dzięki serdeczne za obszerną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ad1. Roznia sie moca Jeden ma 136 KM, drugi 140 KM a trzeci 177 KM a

> wynika to z ich nieco odmiennej budowy mechanicznej oraz roznic

> w osprzecie (choc wszystkie silniki naleza do rodziny EW10).

> Silnik 177 KM ma slaby dol tzn ponizej 3500 obr ale kreci sie do

> okolic 7500.

-- myślałem, ze wzrost mocy wynika z jego uturbienia, róznica jest spora, choć moment, jak widzę, niewiele się rózni

> ad2. Silniki PSA sa mocne. Nie jeden upalacz zabil nie jedna skrzynie

> i nie jeden komplet opon przy katowaniu auta z 2.0i 16V 177 KM a

> sam silnik specjalnie nic sobie z tego nie robi. Z olejem tylko

> trzeba uwazac, tylko i wylacznie full syntetyk 5W-40 z czestsza

> niz w innych silnikach wymiana.

-- max przebieg to 15 kkm na oleju, nigdy więcej nie robiłem; oszczędzac tutaj nie mam zamiaru

> ad3. Mozna zmiescic sie w 12L w miescie i 8L w trasie

-- czyli opcja - śmierdziuch lpg. Nie upieram się silnie, ale jak te silniki znoszą alternatywne paliwo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> -- przez opory ??

Jest cięższy od Htb - CC 177 KM ma osiągi zbliżone jak 140 konny htb. Pomyślna wiadomość to taka że silniki te dają radę na LPG ok.gif

> Osobiście szukałbym wersji po lifcie.

> -- po lifcie nie widzi mi się z tymi dodatkowymi halogenami wygląda

> pasqdnie, ale to kwestia upodobań

Pomijając wygląd to wydaje mi się że po lifcie usuneli usterki wieku dziecęcego (np problemy z zalewającym się BSI). No i climatronic ładniejszy wink.gif

> Dzięki serdeczne za obszerną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(np problemy z zalewającym się BSI).

-- ?? gugiel wyrzuca sporo odpowiedzi, ale dotyczą one diagonstyki, Co to za skrót ??

EDIT - już wiem, u mnie to się nazywa ECU biglaugh.gif

2005 - mówimy jeszcze o bolączkach czy z tego roku model powinien byc już ich pozbawiony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czasami zacina się mechanizm

> składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej

> konserwacji.

a na czym polega konserwacja mechanizmu dachu ?

u mnie jedynie sprawdzam co jakiś czas poziom oleju w pompie, nie wiem, może cos przeoczyłem ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -- myślałem, ze wzrost mocy wynika z jego uturbienia, róznica jest

> spora, choć moment, jak widzę, niewiele się rózni

Nie, to wolnossaki. Wyzsza moc wynika z przesuniecia wysokiego momentu obrotowego w wyzsze partie obrotow + wyzsze szczytowe obrotowy silnika.

> -- czyli opcja - śmierdziuch lpg. Nie upieram się silnie, ale jak te

> silniki znoszą alternatywne paliwo ??

Znosza ale to barbarzynstwo i powinno sie za to rece ucinac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na czym polega konserwacja mechanizmu dachu ?

> u mnie jedynie sprawdzam co jakiś czas poziom oleju w pompie, nie

> wiem, może cos przeoczyłem ?

-- trywialne traktowanie WD 40 zawiasów i zaczepów dachu do szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.