_aDi_ Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 Witam ponownie 1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ?? 2 - awaryjność silnika, osprzętu?? 3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about ?? 4 - najczęstsze przypadłości ?? zdążyłem już się zorientować, ze uszczelki potrafią być kapryśne, czasami zacina się mechanizm składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej konserwacji. 5 - trwałość zawiechy ?? 6 - czego można oczekiwać po realnym przebiegu 85 kkm. Auto raczej pewne, z historią... Pytanie laika, nigdy "francy" nie miałem pod nogą Nie ukrywam, sprawa pilna, mam niecałe 24h na podjęcie decyzji brzemiennej w skutkach licząc na pomoc pozostaję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > Witam ponownie > 1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ?? W sumie były 3 rodzaje, 307 2.0 16V 2001 EW10J4 (RFN) 100kW 307 2.0 16V 2005 EW10A (RFJ) 103kW 307 2.0 16V 180 2005 EW10J4S (RFK) 130kW Poniżej różnice (cytat z forum Peugeot Klub) : Quote: Silnik 2,0 16V 103 kW / EW10A Jest to zmodyfikowany silnik EW10J4, czterocylindrowy z podwójnym wałkiem rozrządu w górnej części i szesnastoma zaworami, o pojemności skokowej 1997 cm3 (średnica 85 mm, skok 88 mm). Zwarty blok z lekkiego stopu został wyposażony w żeliwne tuleje wciśnięte w odlew. Zespół bloku i obudowy pokrywy zamyka od spodu obudowa z lekkiego stopu, zwiększająca sztywność zespołu i zmniejszająca emisję drgań. Rozrząd napędzany jest przez pasek zębaty, który z kolei napędza bezpośrednio koło zębate każdego wałka rozrządu. Układ dolotowy wyposażony został w moduł przepustnicy, sterowany elektrycznie przez kalkulator sterowania silnika, pozwalający na zwiększenie komfortu użytkowania i umożliwiający komunikację z ESP. Innowacje dotyczą następujących elementów: # Układ wydechowy został wyposażony we wstępny katalizator, umieszczony pod kolektorem typu cztery w jednym, pod podłogą, zapewniając szybsze oczyszczanie spalin podczas rozruchu silnika. # Wałek rozrządu wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT*) o rozpiętości kątowej od 0° do 50° w stosunku do regulacji wału korbowego. Ta stopniowa regulacja pozwala na optymalne napełnienie komór spalania bez względu na prędkość obrotową silnika. Gwarantuje to jednocześnie doskonałą elastyczność, jak i olbrzymią moc silnika. # Sterowany termostat z wymiennikiem ciepła płyn chłodzący/olej umożliwia szybszy wzrost temperatury i zmniejszenie poziomu emisji spalin i zużycia paliwa. # Alternator dostosowuje napięcie akumulatora do obciążenia silnika pozwalając na zmniejszenie zużycia paliwa. # Zmniejszone obroty na biegu jałowym. # Nowa geometria (owalne koło zębate) kół pasowych napędu rozrządu poprawia akustykę. # Wtrysk jest sekwencyjny Magneti Marelli 6LP, natomiast zapłon monostatyczny Valeo BBC 1,4. Dzięki tym rozwiązaniom maksymalna moc wzrosła do 103 kW, podczas gdy poprzednio wynosiła ona 100 kW przy 6 000 obr/min, natomiast - i co najistotniejsze - moment maksymalny zwiększył się do 200 Nm przy 4 000 obr/min w stosunku do 190 Nm przy 4 100 obr/min w poprzedniej wersji. Przy 2 500 obr/min dostępny moment wynosi 184 Nm, czyli 92 % wartości maksymalnej, co oznacza wzrost o 5 % w stosunku do silnika EW10J4. Parametry te poprawiają elastyczność pojazdu przy niskich obrotach, zwiększając w ten sposób komfort jazdy, a także zapewniają lepszy poziom akustyczny. Zużycie paliwa zmniejszyło się z 3 do 5,5 % w zależności od skrzyni biegów i modelu, ograniczając emisję CO2. Silnik ten montowany jest w Hatchbackach 307 trzy- i pięciodrzwiowych, Kombi, SW i CC w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami lub z automatyczną skrzynią ze sterowaniem Tiptronic System Porsche. * Variable Valve Timing (system zmiennych faz rozrządu, w którym zmianie podlega skok zaworów oraz faza ich otwarcia) Silnik 2,0 16 V 130 kW / EW10 J4S Silnik EW10 J4S, wywodzący się z wersji EW10A różni się od niej głównie górną częścią (głowica - dolot - wydech - sterowanie pracą silnika), dzięki czemu jest czterocylindrowym silnikiem o największej mocy w tej generacji. Przy pojemności skokowej 1997 cm3, średnicy 85 mm i skoku 88 mm, osiąga maksymalną moc rzędu 130 kW przy 7 000 obr./min, i maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 4750 obr/min. Głowica typu "cross flow", z czterema zaworami na cylinder, została wykonana ze stabilizowanego aluminium. Wyposażona została w rozwidlone przewody dolotowe, wykonane w sposób zwiększający ich przepustowość. Każdy cylinder posiada komorę spalania, umieszczoną w górnej części, którą otacza komora płynu chłodzącego. W przypadku każdego wałka rozrządu dolotowego, wyposażonego w system VVT, zmiana regulacji kątowej zarządzana jest przez kalkulator sterowania silnika w zależności od temperatury oleju silnika, obciążenia silnika oraz jego prędkości obrotowej. Układ wydechowy składa się z kolektora w postaci stalowej rury nierdzewnej typu cztery w jednym . > 2 - awaryjność silnika, osprzętu?? Mam EW10A, przejechane trochę ponad 90tys km. Ostatnio zaczeła hałasować pompa wody (wymieniłem razem z rozrzadem przy 90 tys) oraz pojawił się problem z wieszającymi obrotami przy zmianie biegu (prawdopodobnie padł stycznik przy sprzęgle i ECU nie wie że sprzęgło jest wciśnięte). Więcej grzechów nie pamiętam Jesli chodzi o wcześniejszą wersję EW10J4 to podobno był problem z popychaczami hydraulicznymi. > 3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about > ?? w htb w trasie można zejść do 7,5 "na emeryta", 8,5 przy normalnej jeździe oraz spokojnie ponad 12 jadąc autostradowe 170 km/h. W mieście , w korkach co najmniej 10-11, ale musisz pamiętać że CC będzie paliło co najmniej 1L więcej. > 4 - najczęstsze przypadłości ?? zdążyłem już się zorientować, ze > uszczelki potrafią być kapryśne, czasami zacina się mechanizm > składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej > konserwacji. > 5 - trwałość zawiechy ?? > 6 - czego można oczekiwać po realnym przebiegu 85 kkm. Auto raczej > pewne, z historią... > Pytanie laika, nigdy "francy" nie miałem pod nogą > Nie ukrywam, sprawa pilna, mam niecałe 24h na podjęcie decyzji > brzemiennej w skutkach > licząc na pomoc pozostaję Kiedyś chorowałem na CC, auto ma swoje wady ale nie taki francuz straszny. Osobiście szukałbym wersji po lifcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > 1 - czym różnią się silniki 2l , jeden ma 130 a drugi 180 ?? > 2 - awaryjność silnika, osprzętu?? > 3 - na wir w baku muszę być przygotowany, to wiem, ale circa about ad1. Roznia sie moca Jeden ma 136 KM, drugi 140 KM a trzeci 177 KM a wynika to z ich nieco odmiennej budowy mechanicznej oraz roznic w osprzecie (choc wszystkie silniki naleza do rodziny EW10). Silnik 177 KM ma slaby dol tzn ponizej 3500 obr ale kreci sie do okolic 7500. ad2. Silniki PSA sa mocne. Nie jeden upalacz zabil nie jedna skrzynie i nie jeden komplet opon przy katowaniu auta z 2.0i 16V 177 KM a sam silnik specjalnie nic sobie z tego nie robi. Z olejem tylko trzeba uwazac, tylko i wylacznie full syntetyk 5W-40 z czestsza niz w innych silnikach wymiana. ad3. Mozna zmiescic sie w 12L w miescie i 8L w trasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 (...) > W mieście , w korkach co najmniej 10-11, ale musisz pamiętać że CC > będzie paliło co najmniej 1L więcej. -- przez opory ?? > Kiedyś chorowałem na CC, auto ma swoje wady ale nie taki francuz > straszny. -- to samo móiwli o fiatach, zwłaszcza o stilo. mam takiego, 160 kkm i poza eksploatacyjnymi usterkami NIC się nie dzieje Osobiście szukałbym wersji po lifcie. -- po lifcie nie widzi mi się z tymi dodatkowymi halogenami wygląda pasqdnie, ale to kwestia upodobań Dzięki serdeczne za obszerną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > ad1. Roznia sie moca Jeden ma 136 KM, drugi 140 KM a trzeci 177 KM a > wynika to z ich nieco odmiennej budowy mechanicznej oraz roznic > w osprzecie (choc wszystkie silniki naleza do rodziny EW10). > Silnik 177 KM ma slaby dol tzn ponizej 3500 obr ale kreci sie do > okolic 7500. -- myślałem, ze wzrost mocy wynika z jego uturbienia, róznica jest spora, choć moment, jak widzę, niewiele się rózni > ad2. Silniki PSA sa mocne. Nie jeden upalacz zabil nie jedna skrzynie > i nie jeden komplet opon przy katowaniu auta z 2.0i 16V 177 KM a > sam silnik specjalnie nic sobie z tego nie robi. Z olejem tylko > trzeba uwazac, tylko i wylacznie full syntetyk 5W-40 z czestsza > niz w innych silnikach wymiana. -- max przebieg to 15 kkm na oleju, nigdy więcej nie robiłem; oszczędzac tutaj nie mam zamiaru > ad3. Mozna zmiescic sie w 12L w miescie i 8L w trasie -- czyli opcja - śmierdziuch lpg. Nie upieram się silnie, ale jak te silniki znoszą alternatywne paliwo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > (...) > -- przez opory ?? Jest cięższy od Htb - CC 177 KM ma osiągi zbliżone jak 140 konny htb. Pomyślna wiadomość to taka że silniki te dają radę na LPG > Osobiście szukałbym wersji po lifcie. > -- po lifcie nie widzi mi się z tymi dodatkowymi halogenami wygląda > pasqdnie, ale to kwestia upodobań Pomijając wygląd to wydaje mi się że po lifcie usuneli usterki wieku dziecęcego (np problemy z zalewającym się BSI). No i climatronic ładniejszy > Dzięki serdeczne za obszerną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 (np problemy z zalewającym się BSI). -- ?? gugiel wyrzuca sporo odpowiedzi, ale dotyczą one diagonstyki, Co to za skrót ?? EDIT - już wiem, u mnie to się nazywa ECU 2005 - mówimy jeszcze o bolączkach czy z tego roku model powinien byc już ich pozbawiony ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goose Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > czasami zacina się mechanizm > składania dachu, zwłaszcza liedy zapomni się o zwykłej > konserwacji. a na czym polega konserwacja mechanizmu dachu ? u mnie jedynie sprawdzam co jakiś czas poziom oleju w pompie, nie wiem, może cos przeoczyłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > -- myślałem, ze wzrost mocy wynika z jego uturbienia, róznica jest > spora, choć moment, jak widzę, niewiele się rózni Nie, to wolnossaki. Wyzsza moc wynika z przesuniecia wysokiego momentu obrotowego w wyzsze partie obrotow + wyzsze szczytowe obrotowy silnika. > -- czyli opcja - śmierdziuch lpg. Nie upieram się silnie, ale jak te > silniki znoszą alternatywne paliwo ?? Znosza ale to barbarzynstwo i powinno sie za to rece ucinac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > a na czym polega konserwacja mechanizmu dachu ? > u mnie jedynie sprawdzam co jakiś czas poziom oleju w pompie, nie > wiem, może cos przeoczyłem ? -- trywialne traktowanie WD 40 zawiasów i zaczepów dachu do szyby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goose Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > -- trywialne traktowanie WD 40 zawiasów i zaczepów dachu do szyby ale po co ? żeby nie trzeszczało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > -- trywialne traktowanie WD 40 zawiasów i zaczepów dachu do szyby WD-40 to shit. Smar polstaly nalezy stosowac np Wurth HSW 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > ale po co ? żeby nie trzeszczało ? -- na jakimś francowatym forum kilku CC sie uskarżało na niedomykanie dachu w wyniku zapieczenia zaczepów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > WD-40 to shit. > Smar polstaly nalezy stosowac np Wurth HSW 100. -- sru WD to tak z przyzwyczajenia, sam stosuję raczej suchy, biały smar na bazie teflonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.