woj76 Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Jako pierwsze ćwiczenie przed mapowaniem kompa pod T postanowiłem najpierw zabrać się za przepisanie map z kompa od CCS1.1 do kompa od Punto 75 i odpalenie CCS1.1 na takim kompie. Z mojego punktu widzenia muszę zadbać o to, żeby: 1. Przekonwertować wszystkie mapy zapłonu. Tutaj chyba zidentyfikowałem wszystkie. W każdym razie tu nie mam problemu. 2. (a) Przekonwertować mapę paliwa i (b) wziąć poprawkę na inną wydajność wtrysku. O ile z mapą wiem jak sobie poradzić, cały czas kminię nad (b). Myślałem o globalnym przeskalowaniu wyliczonego czasu wtrysku przez modyfikację którejś z map korekcyjnych, np. tej od napięcia akumulatora. Jako, że jest zawsze aplikowana, powinna globalnie zmienić czasy wtrysku. Dobry to pomysł? 3. No i problem zasadniczy. Oba kompy mają jeszcze trzecią dużą mapę rpm/MAP sensor. Jeżeli dobrze rozumuję odpowiada ona za silnik krokowy i regulację wolnych obrotów. Niestety tutaj widzę, że dane w tej mapie są w innym formacie (znaczą co innego) w jednym i drugim kompie. Bardzo byłbym wdzięczny za naprowadzenie mnie na dobry trop (Na boku: domniemam, że tą akurat mapą do T i silnika P75 nie muszę się przejmować, bo powyżej pewnej wartości MAP i tak ma wartość max w programie P75). 4. Mapy korekcyjne na razie zbywam. Przez przekonwertowanie mapy mam na myśli przerobienie skal czujnika MAP i rpm na format P75 i przepisanie wartości danej mapy. Ćwiczeniem drugim będzie podłącznie MAP sensora 2.5 bara do tegoż programu i silnika CCS1.1 n/a. Ale to akurat jest łatwe, dwie stałe do skalowania wartości czujnika, które już sobie wyliczyłem (edit: wcześniej zapomniałem, jeszcze trzeba w kodzie wyrzucić dwa dzielenia przez 2, bo inaczej się nie da tych stałych dobrać odpowiednio). Ale, żeby to poszło, to problemy powyżej muszę mieć rozwiązane. Kolejny edit: wypadało by jeszcze też przenieść mapę, która ustala rpm w zelżności od temperatury wody. Ale to akurat wiem jak zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Pobawiłem się trochę, zasadniczo z samymi sukcesami. Pytanie mam takie, czy dobrze mi się wydaje, że organoleptycznie na wolnych obrotach: - jak silnik jest niedolany to wolne obroty mocno falują i mają tendencję do bycia bardzo wysokimi - jak silnik jest przelany to wolne obroty są mniej lub więcej ok, tylko silnik "prycha" I jeszcze: czy wiązki 1.1 SPI występują w różnych "gatunkach"? Bo zanabyłem dodatkową, ale widzę, że np przekazniki się różnią i nie ma na niej kabla z bezpiecznikami 20A i 5A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 > - jak silnik jest niedolany to wolne obroty mocno falują i mają > tendencję do bycia bardzo wysokimi też to zauważyłem > - jak silnik jest przelany to wolne obroty są mniej lub więcej ok, > tylko silnik "prycha" czy prycha to nie wiem czy od przelania ale napewno spadają mu trochę obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > Pobawiłem się trochę, zasadniczo z samymi sukcesami. Pytanie mam > takie, czy dobrze mi się wydaje, że organoleptycznie na wolnych > obrotach: > - jak silnik jest niedolany to wolne obroty mocno falują i mają > tendencję do bycia bardzo wysokimi > - jak silnik jest przelany to wolne obroty są mniej lub więcej ok, > tylko silnik "prycha" sie zgadza > I jeszcze: czy wiązki 1.1 SPI występują w różnych "gatunkach"? Bo > zanabyłem dodatkową, ale widzę, że np przekazniki się różnią i > nie ma na niej kabla z bezpiecznikami 20A i 5A chyba 15A i 7,5 A .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > 1. Przekonwertować wszystkie mapy zapłonu. Tutaj chyba > zidentyfikowałem wszystkie. W każdym razie tu nie mam problemu. proste napewno ci sie uda > 2. (a) Przekonwertować mapę paliwa i (b) wziąć poprawkę na inną > wydajność wtrysku. O ile z mapą wiem jak sobie poradzić, cały > czas kminię nad (b). Myślałem o globalnym przeskalowaniu > wyliczonego czasu wtrysku przez modyfikację którejś z map > korekcyjnych, np. tej od napięcia akumulatora. Jako, że jest > zawsze aplikowana, powinna globalnie zmienić czasy wtrysku. > Dobry to pomysł? obawiam sie ze nie da sie przeliczyć czasu wtrysku niestety tak aby na papierze sobie rozpisać potem przeklepac na kostke i bedzie działac niestety za duzo zmiennych wpływa na dawke i program sie rozjedzie testowane wiele razy poprostu nie warto ustawić z głowy sprawdzić zkorygować sprawdzić sorygować i ma gdziałac niestety tego nie ominiesz ... co do zmienianie dawki przez mapy korekcyjne nie polecam .... w turbo musisz dość precyzyjnie ustawic mape rpm/ load bo po wymianie map sensora na 250kp praca w podciśnieniu kurczy sie do 6 o ile dobrze pamiętam z głowy w 75mpi pól w mapie a to zdecydowanie za mała interpolacja zeby komp nie zaczynał głupiec bo potem kasztan kombinuje własnie po korekcjach i nagle sie okazuje ze sie zaczyna rozjeżdzac program i cuda na kiju sie robią > 3. No i problem zasadniczy. Oba kompy mają jeszcze trzecią dużą mapę > rpm/MAP sensor. Jeżeli dobrze rozumuję odpowiada ona za silnik > krokowy i regulację wolnych obrotów. błąd to jest własnie mapa obciązeniowa .... > Niestety tutaj widzę, że > dane w tej mapie są w innym formacie (znaczą co innego) w jednym > i drugim kompie. Bardzo byłbym wdzięczny za naprowadzenie mnie > na dobry trop (Na boku: domniemam, że tą akurat mapą do T i > silnika P75 nie muszę się przejmować, bo powyżej pewnej wartości > MAP i tak ma wartość max w programie P75). musisz sie nią bardzo przejąć > 4. Mapy korekcyjne na razie zbywam. > Przez przekonwertowanie mapy mam na myśli przerobienie skal czujnika > MAP i rpm na format P75 i przepisanie wartości danej mapy. nie wiem co rozumiesz przez przerabianie skal ale sprawa jest prosta zakładasz 2.5 bara mapa to masz 1 bar w podciścnieniu i 1.5 na plusie szybko i przyjemnie dojdziesz pod jaką wartoscią LOAD kryje sie jakie ciśnienie > Ćwiczeniem drugim będzie podłącznie MAP sensora 2.5 bara do tegoż > programu i silnika CCS1.1 n/a. Ale to akurat jest łatwe, dwie > stałe do skalowania wartości czujnika, które już sobie > wyliczyłem (edit: wcześniej zapomniałem, jeszcze trzeba w kodzie > wyrzucić dwa dzielenia przez 2, bo inaczej się nie da tych > stałych dobrać odpowiednio). Ale, żeby to poszło, to problemy > powyżej muszę mieć rozwiązane. j.w po co grzebać w gównie turbo nie da sie tak modzić bo zmiany i wychylenia wartosci czytanych za szybko i za czesto i zbyt drastycznie sie zmieniają i komp gupieje nie wiem czym to jest spowodowane ale niestety tak jest .... > Kolejny edit: wypadało by jeszcze też przenieść mapę, która ustala > rpm w zelżności od temperatury wody. Ale to akurat wiem jak > zrobić. to najmniejszy problem bo i seria działa wyśmienicie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > proste napewno ci sie uda > obawiam sie ze nie da sie przeliczyć czasu wtrysku niestety tak aby > na papierze sobie rozpisać potem przeklepac na kostke i bedzie > działac niestety za duzo zmiennych wpływa na dawke i program sie > rozjedzie testowane wiele razy poprostu nie warto ustawić z > głowy sprawdzić zkorygować sprawdzić sorygować i ma gdziałac > niestety tego nie ominiesz ... co do zmienianie dawki przez mapy > korekcyjne nie polecam .... w turbo musisz dość precyzyjnie > ustawic mape rpm/ load bo po wymianie map sensora na 250kp > praca w podciśnieniu kurczy sie do 6 o ile dobrze pamiętam z > głowy w 75mpi pól w mapie a to zdecydowanie za mała interpolacja > zeby komp nie zaczynał głupiec bo potem kasztan kombinuje > własnie po korekcjach i nagle sie okazuje ze sie zaczyna > rozjeżdzac program i cuda na kiju sie robią OK, biorę sobie do serca, ale ja mam inne podejście do całego tematu większego MAPa i map paliwa/zapłonu. Nie wiem jak to szybko opisać, żeby nie zamieszać. Otóż wartość MAPa jest przechowywana w dwóch komórkach, jednej 8 bit (nazwijmy ją "wąską"), drugiej 16 bit (to szeroka). Wkładam MAP 2.5 bara i zmieniam procedurę odczytu tak, żeby wartości jednej i drugiej przy ciśnieniach poniżej 1bara były takie same jak na małym MAP sensorze. Powyżej 1bar wąska komórka jest zblokowana na 1bar. Szeroka komórka natomiast wychodzi powyżej 1 bara (nie jest nigdzie w kodzie obcinana, nie ta w każdym razie i 16 bitów pozwala na mienie tam dowolnej wartości ciśnienia). Wszyskie ważne mapy i wyliczenia (tu się mogę mylić teraz myślę, patrz dalej) używają do wyliczeń tej szerokiej warości. Co do rozdzielczości map, to "przepisałem" sobie je w wolne miejsce na kostce i powiększyłem, tak, że to też nie jest problem. > błąd to jest własnie mapa obciązeniowa .... > musisz sie nią bardzo przejąć To proszę powiedz mi dokładniej w takim razie, bo głupi jestem, są trzy mapy 16x16 1. Zapłon, tutaj jestem pewien 2. Mapa paliwa korekcyjna, relatywanie małe wartości ujemne i dodatnie 3. Mapa z dość sporymi wartościami, przy dyżych obrotach i MAPie FF Rozumiem, że ta 3. to jest obciążeniowa, o której mówisz? To dlaczego w programie od 1.1SPI wartości są tak bardzo się różniące (max 5B bodajże?)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 zakładam ze z resztą sobie poradzisz chodz widze ze chyba w wiekszosci jest to sztuka dla sztuki nie wiem dokładnie jak jest zbudowany proces logiczny tego procka i jak co on czyta bo wole szybkie i pewne rozwiazania . pytanie tylko po co blokować wartośc podciśnieniową w momęcie wejscia nadciśnienia bo rozumiem ze te "komórki" sa zapisywane naprzemiennie ? > To proszę powiedz mi dokładniej w takim razie, bo głupi jestem, są > trzy mapy 16x16 > 1. Zapłon, tutaj jestem pewien > 2. Mapa paliwa korekcyjna, relatywanie małe wartości ujemne i > dodatnie > 3. Mapa z dość sporymi wartościami, przy dyżych obrotach i MAPie FF > Rozumiem, że ta 3. to jest obciążeniowa, o której mówisz? To dlaczego > w programie od 1.1SPI wartości są tak bardzo się różniące (max > 5B bodajże?)... wiesz co łatwiej bedzie jak sobie rzucisz okiem jak wygląda fragment z mapą na wykresie z hexa i porównaj sobie poprostu z twoimi fragmętami ale zdjecia dorzuce dopiero wieczore bo teraz jestem na uczelni ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > zakładam ze z resztą sobie poradzisz chodz widze ze chyba w > wiekszosci jest to sztuka dla sztuki nie wiem dokładnie jak jest > zbudowany proces logiczny tego procka i jak co on czyta bo wole > szybkie i pewne rozwiazania . pytanie tylko po co blokować > wartośc podciśnieniową w momęcie wejscia nadciśnienia bo > rozumiem ze te "komórki" sa zapisywane naprzemiennie ? OK, jest tak: ciśnienie jest przechowywane w dwóch komórkach na raz. Do jednych obliczeń i map jest brana ta wąska i u mnie zblokowana na 1 bar przy nadciśnieniu, przy drugich jest brana ta szeroka i wtedy masz pełen zakres na jaki pozwala MAP sensor. Szeroka jest używana jako podstawa do wyliczenia paliwa i zapłonu. Teraz tylko trzeba to uwzględnić w mapach: albo zostawiasz ich oryginalny wymiar i dobierasz nowe wartośći skali x (MAP), ale wtedy zawęża Ci się rozdzielczość, bo musisz zmieścić zakres 2 barów (powiedzmy) na 16 elementach, albo powiększasz mapę do dowolnej wartości, część podciśnieniową zostawiasz nietkniętą, część nadciśnieniową dopisujesz. Testy jak na razie idą w dobrym kierunku. Nie mam co prawda jeszcze T, mechanika trochę w polu, ale zapodałem dzisiaj program z powiększonymi mapami, podłączyłem MAPa 2.5 bara, zmieniłem procedurę odczytu MAP tak jak opisane i komp ruszył, silnik też, i wszysko daje oczekiwane wskazania. Z tym, że dalej nie wiem jak wystroić to cholerne paliwo, żeby mi silnik 1.1 SPI na tym kompie równo chodził... > wiesz co łatwiej bedzie jak sobie rzucisz okiem jak wygląda fragment > z mapą na wykresie z hexa i porównaj sobie poprostu z twoimi > fragmętami ale zdjecia dorzuce dopiero wieczore bo teraz jestem > na uczelni ...... Bardzo proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Bardzo fajny temat! Woj76 mam do Ciebie prosbe, czy moglbys umiescic gdzies oryginalna zawartosc EPROMow z komputerow CCS 1.1 i Punto 75? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 > Bardzo fajny temat! Woj76 mam do Ciebie prosbe, czy moglbys umiescic > gdzies oryginalna zawartosc EPROMow z komputerow CCS 1.1 i Punto > 75? Są tutaj drugi post od góry, ukłon w stronę kolegi Huba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.