Skocz do zawartości

Punto 2 Kolektor dolotowy


wikingpk

Rekomendowane odpowiedzi

275779953-051031_195017.jpg

Ze wzgledu ze sam nie jestem pewien nieraz co do czego słuzy i po co jest może ktos wie i napisze.

Napewno przyda sie to innym i ułatwi opisywanie jak równiez diagnozę problemów.

Proszę o wyedytowanie fotki i napisanie co? jest co? albo napisanie co jest jakim NR

Dziekuję za zrozumienie IThankYou.gif275779953-lewa%20strona%20z%20opisem.JPG

NR1

275779953-051031_195131.jpg

275779953-051031_195103%202.JPG

275779953-pytanie%20o%20praw%B1%202.JPG

275779953-pytanie%20o%20praw%B1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 1 - niewiem.gifpad.gif

Nr 2 - czujnik temperatury wody

Nr 3 - czujnik podwójny - MAP Sensor (czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze) + czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT)...

EDIT - juz chyba wiem,co to jest nr 1 hmm.gif - ale to tylko domysły...to chyba zawór recyrkulacji par paliwa...ma tylko dwa piny,i króciec na wężyk...jak nic zawor recyrkulacji...trzeba sprawdzic,dokąd idzie węzyk palacz.gif

275780070-recyrk.jpg

- rysunki w Eperze są strasznie niedokladne,ale widać,ze nie ma zadnego zaworu na tym rysunku (jak w Mk1 na pochlaniaczu)...węzyk z pochlaniacza wg rysunku wchodzi do ktoregoś z krócców na przepustnicy,ale imo w rzeczywistości wchodzi on do numeru 1 ok.gif

post-25682-14352465770734_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie zastanawiałem co to ....bo tak jak na fotce którą robiłem

> przed zapodaniem mam cały ten element w zapasie wiec jesli

> przyjdzie cos wymienic to mam

no to juz chyba masz calościowy obraz zasilania paliwem i powietrzem w Mk2 8V wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem o naszej kochanej przepustnicy z zintegrowanym silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Nie ma ktoś ciotki, kuzynki - kogoś życzliwego na RTG, może tak by wyszło jak ten silnik jest mocowany (domyślam się ze na jakiś zatrzask ew. z uszczelką - a wwiercając się np. 2mm wiertłem w body może dałoby się wepchnąć coś odchylającego zatrzask a silniczek w dłoni przydałby się niejednemu)!! otwór można by przegwintować i zakręcić śrubką gdyby przewiercona dziurka mogła wpłynąć na utratę szczelności?? Co o tym myślicie? Na pogotowiu dentystycznym zrobili by 4-5 zdjęć za 60zł których nie mam. Może ktoś dziennie chodzi do pracowni materiałowej, a tam są dostępne metody badawcze nieinwazyjne tego ustrojstwa? Może wreszcie ktoś posiada ten element uszkodzony – przywiezie na spota a tam rozsądnie się do tego dobierzecie to byłby krok do przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja chciałem o naszej kochanej przepustnicy z zintegrowanym

> silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Nie ma ktoś ciotki,

> kuzynki - kogoś życzliwego na RTG, może tak by wyszło jak ten

> silnik jest mocowany (domyślam się ze na jakiś zatrzask ew. z

> uszczelką - a wwiercając się np. 2mm wiertłem w body może dałoby

> się wepchnąć coś odchylającego zatrzask a silniczek w dłoni

> przydałby się niejednemu)!! otwór można by przegwintować i

> zakręcić śrubką gdyby przewiercona dziurka mogła wpłynąć na

> utratę szczelności?? Co o tym myślicie? Na pogotowiu

> dentystycznym zrobili by 4-5 zdjęć za 60zł których nie mam. Może

> ktoś dziennie chodzi do pracowni materiałowej, a tam są dostępne

> metody badawcze nieinwazyjne tego ustrojstwa? Może wreszcie ktoś

> posiada ten element uszkodzony – przywiezie na spota a

> tam rozsądnie się do tego dobierzecie to byłby krok do przodu...

Niestety jest to cos ala wieloklin wcisniety siłowo wiec każde jego wyjecie zniszczy go bezpowrotnie a włozenie tam innego nie jest mozliwe wrrr.gif.Ktos kiedys z centomani wyjmował i zniszczył 275781669-051031_230725.jpg275781669-051031_230703.jpg

post-37614-14352465773997_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie mi to dawało spokoju - jak cos wymyślę dam znać.

moje symbole to

IB01/00 S1240 - silnik wolnych i coś jakby GM

IPF2C - czujnik położenia MM

nie wiem czy to typy złącz + np. data czy symbol katalogowy kiedyś chciałem znaleźć ten silnik w obudowie przed zabudowaniem (oczywiście jego zdjęcie) w necie ale mnie sie nie udało.

nie mam komóry z cyfrą ale może dałoby się przyciąć patyk na odległość komóry do przedmiotu - wszystkie zdjęcia ostre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja chciałem o naszej kochanej przepustnicy z zintegrowanym

> silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Nie ma ktoś ciotki,

> kuzynki - kogoś życzliwego na RTG, może tak by wyszło jak ten

> silnik jest mocowany (domyślam się ze na jakiś zatrzask ew. z

> uszczelką - a wwiercając się np. 2mm wiertłem w body może dałoby

> się wepchnąć coś odchylającego zatrzask

nie ma zadnego zatrzasku - wcisk i klej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja chciałem o naszej kochanej przepustnicy z zintegrowanym

> silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Nie ma ktoś ciotki,

> kuzynki - kogoś życzliwego na RTG, może tak by wyszło jak ten

> silnik jest mocowany (domyślam się ze na jakiś zatrzask ew. z

> uszczelką - a wwiercając się np. 2mm wiertłem w body może dałoby

> się wepchnąć coś odchylającego zatrzask a silniczek w dłoni

> przydałby się niejednemu)!! otwór można by przegwintować i

> zakręcić śrubką gdyby przewiercona dziurka mogła wpłynąć na

> utratę szczelności?? Co o tym myślicie? Na pogotowiu

> dentystycznym zrobili by 4-5 zdjęć za 60zł których nie mam. Może

> ktoś dziennie chodzi do pracowni materiałowej, a tam są dostępne

> metody badawcze nieinwazyjne tego ustrojstwa? Może wreszcie ktoś

> posiada ten element uszkodzony – przywiezie na spota a

> tam rozsądnie się do tego dobierzecie to byłby krok do przodu...

Jest sposob - wymienic kolektor ssacy na taki z 1.2 75 - tam jest silniczek krokowy wyciagalny.

Jakby co to mam na zbyciu przepustnice z silniczkiem krokowym do plastikowego kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nr 1 -

> Nr 2 - czujnik temperatury wody

> Nr 3 - czujnik podwójny - MAP Sensor (czujnik ciśnienia bezwzględnego

> w kolektorze) + czujnik temperatury powietrza dolotowego

> (IAT)...

> EDIT - juz chyba wiem,co to jest nr 1 - ale to tylko domysły...to

> chyba zawór recyrkulacji par paliwa...ma tylko dwa piny,i

> króciec na wężyk...jak nic zawor recyrkulacji...trzeba

> sprawdzic,dokąd idzie węzyk

> - rysunki w Eperze są strasznie niedokladne,ale widać,ze nie ma

> zadnego zaworu na tym rysunku (jak w Mk1 na

> pochlaniaczu)...węzyk z pochlaniacza wg rysunku wchodzi do

> ktoregoś z krócców na przepustnicy,ale imo w rzeczywistości

> wchodzi on do numeru 1

Dokładnie waytogo.gif

nr1 to elektrozawór recyrkulacji oparów paliwa

a dla scisłości ten zawór na listwie/kolektorze paliwowym to poprostu szybkozłaczka/króciec do pomiaru cisnienia paliwa na listwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy działanie śrubą wzdłuż osi od strony trzpienia (przez

> wywiercone np. fi 6 - przegwintowane) wypchnęło by silnik (gdy

> jest zepsuty)?

chyba nie jesli kiedykolwiek podnosiłes osłone oski to sie domyslisz ze spowodowało by to zniszczenie krokowca i przebicie jego cienkiej obudowy na wylot ,a nie wypchniecie .

Ja myslałem coby założyc na niego pierscien scisnac podgrzac i wkrecając rónwnoczesnie np dwie sruby oparte o korpus przepusnicy wyciągnac drania wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli - Może wreszcie ktoś posiada ten element uszkodzony ; przywiezie na spota a tam rozsądnie się do tego dobierzecie to byłby krok do przodu... samo się nie stanie

może ogłoszenie na forum?

Przecież każdy z nas podjechał by po to.

To samo z centralką wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli - Może wreszcie ktoś posiada ten element uszkodzony ;

> przywiezie na spota a tam rozsądnie się do tego dobierzecie to

> byłby krok do przodu... samo się nie stanie

> może ogłoszenie na forum?

> Przecież każdy z nas podjechał by po to.

> To samo z centralką wtrysku.

Ja mam ten element ale dobry biglaugh.gifjako czesc zapasowa do puntolota wink.gif

A na spocie nie podjał bym sie wyjęcia tego ...napewno .

Na spocie to mozna wymienic zarówkę albo zdjagnozowac awwarię ale bez przesady....do yjecia tak "wprasowanego"krokowca potrzene są inne narzędzia niz te co mam w skrzyneczce........a mam ich wiele zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.