Skocz do zawartości

olej silnikowy


msikor

Rekomendowane odpowiedzi

> Silnik z DPF?

ja mam silnik benzynowy: T-Jet gdzie Fiat też zaleca olej spełniający normę Acea C3. Co ciekawe na początku sprzedaży Bravo nie było jeszcze takiego wymagania i zalecali Selenię K i normę Acea A3. Ale potem wprowadzili olej Selenia K P.E. spełniający normę Acea C3 i zaczęli jego zalecać. Wydaje mi się że dużo jest w tym tak zwanej "ekologii", bo klasa C3 oznacza małe zawartości jakiś popiołów czy czegoś, ale czy poza tym ten olej jest w czymś lepszy? Nie wiem. Wiem że jak taki zalecają to taki zalewam i nie kombinuję. Może jest trochę droższy, ale silnik nic go nie bierze, więc dużo nie przepłacę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam silnik benzynowy: T-Jet gdzie Fiat też zaleca olej spełniający

> normę Acea C3. Co ciekawe na początku sprzedaży Bravo nie było

> jeszcze takiego wymagania i zalecali Selenię K i normę Acea A3.

hmm

mam bravo z początku produkcji i w instrukcji pisza zeby lać selenie k p.e.

to jak mogło jej nie być zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm

> mam bravo z początku produkcji i w instrukcji pisza zeby lać selenie

> k p.e.

> to jak mogło jej nie być

na pewno były na forum NB wątki na ten temat, że niektórzy mają w instrukcji Selenię K, a inni Selenię K P.E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę się podpiąć pod temat.

> Mi ostatnio aso zalało silnik M-Jet 1.9 olejem 5W-30 gdzie w

> instrukcji zalecają 5W-40 czy można sobie tak zmieniać olej

> tylko dlatego że jest bardziej ekologiczny

gdyby mnie serwis zalał olej inny niż przewiduje instrukcja zażądałbym wymiany na właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdyby mnie serwis zalał olej inny niż przewiduje instrukcja

> zażądałbym wymiany na właściwy.

to znaczy nie do końca bo w nowszych instrukcjach jest podany olej Selenia WR P.E na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30.

Specyfikacja FIAT 9.55535-S1 ale z tego co słyszałem to jest to olej przeznaczony do silników z dpf a do zwykłego wystarczy 5W-40. Nie do końca rozumiem że można sobie tak obniżać ten drugi parametr który odpowiada za dobre smarowanie ciepłego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy nie do końca bo w nowszych instrukcjach jest podany olej

> Selenia WR P.E na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30.

> Specyfikacja FIAT 9.55535-S1 ale z tego co słyszałem to jest to olej

> przeznaczony do silników z dpf a do zwykłego wystarczy 5W-40.

> Nie do końca rozumiem że można sobie tak obniżać ten drugi

> parametr który odpowiada za dobre smarowanie ciepłego silnika.

Ma, tą samą sytuację z tą różnicą że sam im Selenie WR 5w30 Pe przywiozłem spineyes.gif. Zastanwiam sie czy jest sens lac do auta bez DPF? Zostalo mi niecale 2L wiec szkoda wywalic w bloto znowu bede musial dokupic 4L bo 3.8 - 3,9L to chyba braknie a butelek 1L nie widziałem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę się podpiąć pod temat.

> Mi ostatnio aso zalało silnik M-Jet 1.9 olejem 5W-30 gdzie w

> instrukcji zalecają 5W-40 czy można sobie tak zmieniać olej

> tylko dlatego że jest bardziej ekologiczny

To jest dobre pytanie. Prowadziłem niedawno dogłębne rozeznanie dla swojego 2.4 JTDm.

Wygląda to tak: WR P.E. 5-w30 jest od samego początku podstawowym smarowidłem dla 2.0 JTDm i 1.6 JTDm. Do tego dla niektórych 1.9 JTDm (bez względu na moc). Niektórych, bo do końca nie udało mi się jednoznacznie ustalić, pomimo pytań kierowanych bezpośrednio do FIAT'a - najprawdopodobniej dla modeli od MY'2008. Dla wcześniejszych bez DPF nie znalazłem sensownego uzasadnienia dla którego należałoby stosować WR P.E.

Natomiast wszystkie 2.4 JTDm (nawet z DPF MY 2009) WR 5w40.

Co do instrukcji - fiat udostępnia na swojej stronie instrukcje, natomiast nie zawsze grzeszą one aktualnością.

Najbardziej aktualne są zawsze do ściągnięcia z wewnętrznych serwerów fiata, do których cywil ma dostęp tylko po zarejestrowaniu i opłaceniu dostępu. Przykładowo dla mojej 159 są nawet dwie wersje instrukcji w roku 2009, których próżno szukać na bezpłatnych serwisach.

A w sumie to i tak najbardziej wiarygodne informacje są dostępne z eLearn'ow dostępnych, jak instrukcje, tylko on-line z serwerów fiata - zawierają wszystkie bieżące aktualizacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podziekował

> poczytałem i rzeczywiście wynikają różne rzeczy z instrukcji

> btw dzwoniłem wczoraj do Viamotu i maja Selenie k p.e.

mają, znają, leją, nie ma problemu. Jak w 2008 roku po lekturze właśnie tego wątku co podlinkowałem pytałem o ten olej to też byli trochę zdziwieni że taki jest zlosnik.gif Ale potem uruchomili sprzedaż Abartha, pewnie musieli się trochę doszkolić o T-Jetach i dziś na pewno zaleją to co trzeba. Niestety ten olej występuje tylko w bańkach 2l (chyba niecałe 100PLN za bańkę), a do T-Jeta wchodzi 2.9 l.

Tak jak już pisałem, ja nie zamierzam kombinować z olejem. Do Viamotu jeżdżę na przeglądy, zalewają ten olej co trzeba, jakbym musiał kupić na dolewki to też mam blisko, silnik pracuje na nim ładnie, w ogóle go nie bierze, więc będę go zalewał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.