gajoss Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Pacjent: Punto II FL 1.2 8V LPG II generacji. Podczas pracy zarówno na noPb jak i LPG słychać cykanie. Problem występuje gdzieś tak powyżej 1500obr./min i słychać wtryski przy stałych obrotach. Jak wdepnę albo hamuję silnikiem to jest cisza. Odcięcie wtrysków na LPG jest na pewno, bo benzyny nie ubywa, więc jest to tym bardziej dziwne. Po odpięciu w czasie pracy na LPG następuje cisza. TTTM, czy coś jest nie tak? Pomoże dolanie jakiegoś środka do czyszczenia? Czy może przegonić na benzynie dłuższy kawałek? Jeździłem kilka razy odcinki po 10-15km na samej benzynie, ale nie przeszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 No dobrze, ale w czym problem ? W tym, że nie wyłącza wtrysków na LPG, czy że cykają czy jeszcze co innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > No dobrze, ale w czym problem ? W tym, że nie wyłącza wtrysków na > LPG, czy że cykają czy jeszcze co innego ? Wtryski podczas pracy na LPG nie dają paliwa, co nie oznacza, że np. nie chodzą na sucho. Na noPb cykanie jest identyczne. Problem tkwi w tym cykaniu, bo jest dość głośne, słychać je nawet podczas jazdy w środku. Poza tym żadnych skutków na minus brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Jesli to nei wtryski LPG to cykać może układ odzyskiwania paliwa z oparów - czy jakoś tak - zapomniałem jak to się fachowo nazywa. TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > Jesli to nei wtryski LPG to cykać może układ odzyskiwania paliwa z > oparów - czy jakoś tak - zapomniałem jak to się fachowo nazywa. > TTTM To są na 100% wtryski, bo przysłuchiwałem się dokadnie, no i po ich odłączeniu cykanie zanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Nikt nie ma pomysłu co może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > Nikt nie ma pomysłu co może być nie tak? Ja tam bym sie nei przejmowal. Jesli nie ma innych objawów oprócz cykania to poczekaj az przyjdzie odwilz i zobacz czy problem zniknie. Jak jest duzy mróz to wszysko inaczej się słyszy. Chyba zę masz garaż ogrzewany... Ewentualnie wlej czarnego STP do czyszczenia wtryskow i pobutuja auto na benzynie. Zaszkodzić nie zaszkodzi ale penwo i nie pomoze na cykanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > Nikt nie ma pomysłu co może być nie tak? wtryskiwacze nie powinny cykać, jeśli cykają to powinny podawać paliwo chyba że:masz odcięcie pompy paliwa- widać w takim wypadku u Ciebie w układzie brak jest ciśnienia benzyny U mnie nie pracują podczas zasilania gazem. Sprawdź jeszcze tak przy jeździe na lpg przejdź na Pb jeśli szarpnie lub co gorzej zgaśnie-coś masz skopane w centralce lpg-trzeba serwisować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > wtryskiwacze nie powinny cykać, jeśli cykają to powinny podawać > paliwo No właśnie cykają, a nie podają paliwa, bo jak odepnę wszystkie podczas pracy na LPG to nic się nie zmienia. > chyba że:masz odcięcie pompy paliwa- widać w takim > wypadku u Ciebie w układzie brak jest ciśnienia benzyny Auto kupiłem z LPG, w instalacji elektrycznej nie ma żadnego dodatkowego, dostawionego przekaźnika, więc chyba raczej nie odcina. > U mnie nie pracują podczas zasilania gazem. Ja mam centralkę Tartarini TEC 99 Evolution oraz takie coś: KLIK2 KLIK2 > Sprawdź jeszcze tak przy jeździe na lpg przejdź na Pb jeśli szarpnie > lub co gorzej zgaśnie-coś masz skopane w centralce lpg-trzeba > serwisować Jak jestem na LPG i przechodzę na noPb na postoju, to jest lekkie zawahanie obrotów, ale gdy jadę i przełączę z LPG na noPb, to praktycznie nic nie czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > ... KLIK2 ... A przeczytałeś dokładnie co jest napisane na tym Archimede ... To jest właśnie emulator wtryskiwaczy - on powinien odcinać wtryski ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > A przeczytałeś dokładnie co jest napisane na tym Archimede ... > To jest właśnie emulator wtryskiwaczy - on powinien odcinać wtryski > ... No tak, wiem, ale czemu w takim razie wtryski podczas pracy na gazie cykają? I potem po przełączeniu na noPb dalej cykają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > No tak, wiem, ale czemu w takim razie wtryski podczas pracy na gazie > cykają? I potem po przełączeniu na noPb dalej cykają... Bo jest coś skopane (nie powinny cykać) cykanie to nic innego jak ich praca, a one pracują na sucho - nie powinny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Bo jest coś skopane > (nie powinny cykać) cykanie to nic innego jak ich praca, a one > pracują na sucho - nie powinny. Ok rozumiem, cykają, bo pracują na sucho tzn. bez paliwa, ale w takim razie dlaczego po wróceniu do pracy na noPb dalej cykają? Listwa jest zapowietrzona? Auto po przełączeniu z LPG na noPb jeździ normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Ok rozumiem, cykają, bo pracują na sucho tzn. bez paliwa, ale w takim > razie dlaczego po wróceniu do pracy na noPb dalej cykają? Cykają bo taki mają charakter pracy ale jak piszesz, że robią to głośno? i tu jest właśnie gdybanie bo trudno jest coś jednoznacznie napisać i pomóc. Możesz mieć zbyt wrażliwy słuch a może wtryskiwacze się psują? Listwa rzadko kiedy się zapowietrza chyba że coś dłubiesz przy układzie paliwowym lub wtryskach-łatwo to odpowietrzyć odpowietrznikiem z lewej strony listwy-odkręć korek i naciśnij tak jak wentyl w kole przy pracującej pompie(na 1s) tylko nie nachylaj się nad tym. Profilaktycznie wlej STP środek do wtryskiwaczy. jednak nieuniknione jest że jest coś zle bo emulator powinien odciąć zasilanie a dać sygnał dla body że wtryski pracują inaczej zapaliła by się awaria silnika...być może emulator powoduje zwarcie zakłócenie dla wtryskiwaczy a te wydają taki dźwięk-np powodują spadek napięcia i cewka z trzpieniem hałasują powodując wydawanie tak metalicznie stukowego dźwięku? Trzeba sprawdzić czemu wtryski nie są pozbawiane napięcia po przejściu na zasilanie lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Punto II FL 1.2 8V LPG II generacji. > Podczas pracy zarówno na noPb jak i LPG słychać cykanie. To nie wtryskiwacze , bo przy stałej prędkości też dozują paliwo a wtedy nie cyka , najbardziej podejrzany był zawór recyrkulacji oparów paliwa , ale zadałem sobie trud wypięcia go i dalej cykało , w każdym razie Mk1 MK2/FL jak temperatura otoczenia spada poniżej 5 st. C cykają i tak to już jest , odkąd pamiętam najtęższe głowy IKP nie doszły co cyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Cykają bo taki mają charakter pracy > ale jak piszesz, że robią to głośno? i tu jest właśnie gdybanie bo > trudno jest coś jednoznacznie napisać i pomóc. > Możesz mieć zbyt wrażliwy słuch a może wtryskiwacze się psują? Wiem, że wtryski mogą lekko cykać podczas pracy, bo np. w drugim aucie jak się nachylę nad silnikiem to słychać wtryskiwacz, ale to cykanie jest na tyle uciążliwe, że słychać je podczas jazdy, no powiedzmy do 70km/h, bo potem zagłusza je szum powietrza. > Listwa rzadko kiedy się zapowietrza chyba że coś dłubiesz przy > układzie paliwowym lub wtryskach-łatwo to odpowietrzyć > odpowietrznikiem z lewej strony listwy-odkręć korek i naciśnij > tak jak wentyl w kole przy pracującej pompie(na 1s) tylko nie > nachylaj się nad tym. Faktycznie kiedyś coś takiego zrobiłem. Paliwo poszło od razu i dostałem prawie po twarzy. > Profilaktycznie wlej STP środek do wtryskiwaczy. jednak nieuniknione > jest że jest coś zle bo emulator powinien odciąć zasilanie a dać > sygnał dla body że wtryski pracują inaczej zapaliła by się > awaria silnika...być może emulator powoduje zwarcie zakłócenie Jak odepnę wtryskiwacz, nawet podczas pracy na LPG, to check engine zaczyna mrugać. Może to jest jakiś trop. Bo teoretycznie, jeżeli jest emulator, to podczas pracy na LPG komp benzynowy skąd niby ma wiedzieć czy wtryski są podpięte, skoro emuluje je emulator? > dla wtryskiwaczy a te wydają taki dźwięk-np powodują spadek > napięcia i cewka z trzpieniem hałasują powodując wydawanie tak > metalicznie stukowego dźwięku? > Trzeba sprawdzić czemu wtryski nie są pozbawiane napięcia po > przejściu na zasilanie lpg. No właśnie to cykanie jest takie jakby lekko metaliczne. Coś jak pstrykanie długopisem, tylko takim strasznie cykającym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > To nie wtryskiwacze , bo przy stałej prędkości też dozują paliwo a > wtedy nie cyka Kolega chyba nie czyta dokładnie. Cykanie właśnie jest przy stałej prędkości. >, najbardziej podejrzany był zawór recyrkulacji > oparów paliwa , ale zadałem sobie trud wypięcia go i dalej > cykało , w każdym razie Mk1 MK2/FL jak temperatura otoczenia > spada poniżej 5 st. C cykają i tak to już jest , odkąd pamiętam > najtęższe głowy IKP nie doszły co cyka Ale przecież po odłączeniu wtryskiwaczy cykanie ustępuje. Nie widzę powiązania z pochłaniaczem par paliwa. Z resztą cykało i latem, tylko może nieco ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 No i okazało się, że podczas pracy na LPG, na wtryskiwacze dalej podawane jest napięcie. Czyli wychodzi na to, że pewnie mam odciętą pompę. W czym tkwi problem, w zepsutym emulatorze, czy szybciej w złym podłączeniu? Da się jakoś sprawdzić ten emulator czy jest sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 Dziś trochę pogrzebałem przy aucie, wcześniej trochę dokształciłem się w temacie odcięcia wtrysków, no i wychodzi na to, że wszystko mam dobre. Rozebrałem z bratem ten cały emulator wtryskiwaczy "archimede". Za emulację wtryskiwaczy odpowiadają 4 rezystory po 100ohm każdy. Zmniejszają one napięcie i powodują, że ECU od benzyny nie wywala check'a, a wtryskiwacze dzięki tym rezystorom nie pracują. Początkowy pomysł był taki, żeby zmienić rezystory na inne - o większym oporze. Tak też zrobiliśmy, wlutowaliśmy rezystory 200ohm na każdy wtryskiwacz, podłączyliśmy z powrotem emulator, no ale niestety nic się nie zmieniło. Dodam tylko, że podczas pracy na LPG, gdy wypnę emulator (czyli odłączę wtryski i nie będzie żadnej emulacji) wszystko cichnie i nie ma żadnego cykania. Problem dalej nie rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 > ...Dodam tylko, że podczas pracy na LPG, gdy wypnę emulator (czyli odłączę wtryski i nie będzie żadnej emulacji) wszystko cichnie i nie ma żadnego cykania... Ale rezystancja wtryskiwaczy jest jakaś żałośnie mała w porównaniu ze 100 omowymi rezystorami - one nie powinny w ogóle działać ... Może pomylone są piny we wtyczkach albo przekaźniki w emulatorze zwierają - sprawdź na sucho czy przekaźniki w emulatorze przełączają ... Jakby co to mam taki emulator w zapasie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 > Ale rezystancja wtryskiwaczy jest jakaś żałośnie mała w porównaniu ze > 100 omowymi rezystorami - one nie powinny w ogóle działać ... > Może pomylone są piny we wtyczkach albo przekaźniki w emulatorze > zwierają - sprawdź na sucho czy przekaźniki w emulatorze > przełączają ... > Jakby co to mam taki emulator w zapasie ... Wreszcie jakaś konkretna odpowiedź. Jutro sprawdzę to co napisałeś. Dodam tylko, że na sucho gdy włączę emulator i podam przez niego napięcie na wtryskiwacz (tak jakbym sterował masa ręcznie) to nie słychać żeby się otwierał. No chyba że pod wpływem ciśnienia z pompy jest inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 13 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 > Dziś trochę pogrzebałem przy aucie, wcześniej trochę dokształciłem > się w temacie odcięcia wtrysków, no i wychodzi na to, że > wszystko mam dobre. > Rozebrałem z bratem ten cały emulator wtryskiwaczy "archimede". Za > emulację wtryskiwaczy odpowiadają 4 rezystory po 100ohm każdy. > Zmniejszają one napięcie i powodują, że ECU od benzyny nie > wywala check'a, a wtryskiwacze dzięki tym rezystorom nie > pracują. > Początkowy pomysł był taki, żeby zmienić rezystory na inne - o > większym oporze. Tak też zrobiliśmy, wlutowaliśmy rezystory > 200ohm na każdy wtryskiwacz, podłączyliśmy z powrotem emulator, > no ale niestety nic się nie zmieniło. > Dodam tylko, że podczas pracy na LPG, gdy wypnę emulator (czyli > odłączę wtryski i nie będzie żadnej emulacji) wszystko cichnie i > nie ma żadnego cykania. > Problem dalej nie rozwiązany. To raczej dziwne działanie. Rezystor taki pobiera prąd ok. 140mA przy 14V, co dla wtrysku jest raczej małą wartością. Jeśli juz, to emulacja powinna polegać na tym, że ZAMIAST wtrysków podłaczone są rezystory, a wtryski odcinane przekaźnikiem ( ami ). Po powrocie na PB powinny rezystory się odłączać a wtryski załączać. No, chyba że komp w takim wypadku łapałby check, ale to już jakiś spec powinien się wypowiedzieć, ja tylko elektronik jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 > ... emulacja powinna polegać na tym, że ZAMIAST wtrysków podłaczone są rezystory, a wtryski odcinane przekaźnikiem ( ami )... Z tego co przyglądałem się przewodom przy wtyczkach emulatorów (staga i AEB) to raczej jest to włączenie w szereg rezystora ... W tych emulatorach przepina się wtyczkę wtryskiwacza. A z dwóch pinów jeden idzie bezpośrednio, a drugi idzie przez emulator ... Takie połączenie jest prostsze, a dodanie rezystancji rzędu 100 omów powoduje że wtryskiwacz się nie otworzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 > To raczej dziwne działanie. Rezystor taki pobiera prąd ok. 140mA przy > 14V, co dla wtrysku jest raczej małą wartością. Jeśli juz, to > emulacja powinna polegać na tym, że ZAMIAST wtrysków podłaczone > są rezystory, a wtryski odcinane przekaźnikiem ( ami ). Po > powrocie na PB powinny rezystory się odłączać a wtryski > załączać. > No, chyba że komp w takim wypadku łapałby check, ale to już jakiś > spec powinien się wypowiedzieć, ja tylko elektronik jestem Biorąc to na chłopski rozum, też tak wywnioskowałem, no bo w końcu emulacja, sama nazwa wskazuje, ale jak poczytałem o tym archimede i go rozebrałem, to teraz wiem, że w nim emulacja polega na dodaniu w szereg rezystora. A czy to działa dobrze, najwyraźniej tak, bo chech'a nie wywala, tylko to pier****** cykanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 No i problem rozwiązany. Dołożyłem rezystory tak, że wyszło na każdy wtryskiwacz po 400ohm, no i nareszcie ucichły. Jako ciekawostkę dodam, że podłączyłem "na krótko" równolegle zamiast wtryskiwacza rezystory 100ohm (akurat takie miałem pod ręka) i też było OK i nie zaświecił się check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.