Skocz do zawartości

wymiana cieczy chłodzacej


ahamay

Rekomendowane odpowiedzi

> -ile go trzeba

4 litry ale lepiej mieć coś w zapasie

> -czy są jakies zaworki spustowe?

nie

> -gdzie znajde odpowietrzniki

nie ma

poszukaj na forum - było nie raz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam zamiar wymienic płyn chlodniczy i teraz takie pytanie

> -ile go trzeba

Do JTD 115KM i do multijet 140KM wg instrukcji włazi 7.3 kg(!) cieczy chłodzenia. Tylko nie wiem ile kg to ile litrów smile.gif Ale chyba 1:1 skoro to roztwór wodny w 50% ? hmm.gif

stiloinstrukcjaekh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jednak wiecej tego jest

Zmieniałem ostatnio płyn i weszło mi 4 litry. W całym układzie oczywiście jest więcej ale nigdy cały nie zejdzie.

Odpowietrzników w JTD nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla potomnych w stilo 1.9 JTD są 3 odpowietrzniki

1. na chłodnicy

2. nad kolektorem

3. przed nagrzewnicą

wymagana ilość po całkowitym opróżnieniu układu chłodzącego:

7 litrów

TUTEK po spuszczeniu płynu

1. Podłączyć dolny przewód do chłodnicy silnika i zamocować go nową opaską.

Wlewać wolno płyn chłodzący silnik do zbiornika płynu chłodzącego do zwracając uwagę, aby utrzymać poziom płynu w pobliżu oznaczenia MIN, tj. do momentu przelania się płynu chłodzącego z odpowietrznika na chłodnicy.

2. Wkręcić i dokręcić odpowietrznik umieszczony na chłodnicy.

3. Kontynuować operację napełniania układu chłodzenia silnika i dokręcić odpowietrznik umieszczony na przewodzie do nagrzewnicy jak tylko stwierdzi się, że płyn chłodzący silnik przelewa się z odpowietrznika.

4. Kontynuować operację napełniania układu chłodzenia silnika i dokręcić odpowietrznik umieszczony na przewodzie sztywnym doprowadzającym płyn chłodzący do pompy, jak tylko stwierdzi się, że płyn ten przelewa się z odpowietrznika.

Dokończyć napełnianie płynem chłodzącym silnika do momentu ustalenia się poziomu płynu chłodzącego silnika na znaku MAX oznaczający maksymalny dopuszczalny na zbiorniku wyrównawczym.

5. Dokręcić korek na zbiorniku wyrównawczym.

Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez przynajmniej 2-3 minuty.

Następnie okresowo i stopniowo zwiększać prędkość obrotową silnika (co około 30 sekund), aż do doprowadzenie silnika do 3/4 maksymalnej jego mocy, uzupełniając w razie potrzeby płyn chłodzący do zbiornika, tak aby jego poziom nie przekroczył znaku MAX.

Operacja ta musi być wykonywana, aż do pierwszego włączenia się elektrowentylatora układu chłodzenia silnika.

Pozostawić silnik na biegu jałowym przez co około 5 minut.

Upewnić się, że z kratek nawiewu powietrza do wnętrza nadwozia jest nawiewane ciepłe powietrze.

Wyłączyć silnik i odczekać aż płyn chłodzący silnik ostygnie.

Sprawdzić, czy poziom płynu chłodzącego silnik znajduje się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na zbiorniku wyrównawczym.

W razie potrzeby uzupełnić poziom odkręcając korek i dolewając płyn chłodzący silnik.

info z elearn PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiedziałem o 1 i 3 he he he

poco to wymieniac wczesniej czy pózniej wystapi jakaś awaria termostatu pompy to wtedy i tak sie wylewa szkoda sie z tym bawic bo temu płynowi nic sie niedzieje przynajmnie ja tak robie smile.gif ale oczywiście jak ktoś to moze wymieniac ale poco moze jak ktoś bardzo duzo jezdzi to tak

polecam zalecany paraflu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.