ahamay Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 mam zamiar wymienic płyn chlodniczy i teraz takie pytanie -ile go trzeba -czy są jakies zaworki spustowe? -gdzie znajde odpowietrzniki z góry dzieki za odpowiedź ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > -ile go trzeba 4 litry ale lepiej mieć coś w zapasie > -czy są jakies zaworki spustowe? nie > -gdzie znajde odpowietrzniki nie ma poszukaj na forum - było nie raz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > -czy są jakies zaworki spustowe? Ściągasz wąż przy chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 czyli układ samo odpowietrzajacy sie ? btw sorka szukalem ale coś mnie szukajka nie lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > czyli układ samo odpowietrzajacy sie ? > btw > sorka szukalem ale coś mnie szukajka nie lubi Nie, masz dwa odpowietrzniki, jeden na wężu od nagrzewnicy a drugi od chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > Nie, masz dwa odpowietrzniki, jeden na wężu od nagrzewnicy a drugi od > chłodnicy noo to przydatne info DZIEKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > mam zamiar wymienic płyn chlodniczy i teraz takie pytanie > -ile go trzeba Do JTD 115KM i do multijet 140KM wg instrukcji włazi 7.3 kg(!) cieczy chłodzenia. Tylko nie wiem ile kg to ile litrów Ale chyba 1:1 skoro to roztwór wodny w 50% ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > Do JTD 115KM i do multijet 140KM wg instrukcji włazi 7.3 kg(!) cieczy > chłodzenia. Tylko nie wiem ile kg to ile litrów Ale chyba 1:1 > skoro to roztwór wodny w 50% ? no to jednak wiecej tego jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > no to jednak wiecej tego jest Zmieniałem ostatnio płyn i weszło mi 4 litry. W całym układzie oczywiście jest więcej ale nigdy cały nie zejdzie. Odpowietrzników w JTD nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 > no to jednak wiecej tego jest Nie ma sensu kupować więcej niż 5 litrów. Nie opróżnisz całego układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 OK jak widac w róznych wersjach silnikowych różnie to rozwiązali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witam! > Odpowietrzników w JTD nie ma. Wiec co to jest za sruba? [image]http://forum.autokacik.pl/files/283413345-902306194_5.jpeg[/image] U mnie ta rurka jest lekko zardzewiala, tak jakby ktos odpowietrzal.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 tak dla potomnych w stilo 1.9 JTD są 3 odpowietrzniki 1. na chłodnicy 2. nad kolektorem 3. przed nagrzewnicą wymagana ilość po całkowitym opróżnieniu układu chłodzącego: 7 litrów TUTEK po spuszczeniu płynu 1. Podłączyć dolny przewód do chłodnicy silnika i zamocować go nową opaską. Wlewać wolno płyn chłodzący silnik do zbiornika płynu chłodzącego do zwracając uwagę, aby utrzymać poziom płynu w pobliżu oznaczenia MIN, tj. do momentu przelania się płynu chłodzącego z odpowietrznika na chłodnicy. 2. Wkręcić i dokręcić odpowietrznik umieszczony na chłodnicy. 3. Kontynuować operację napełniania układu chłodzenia silnika i dokręcić odpowietrznik umieszczony na przewodzie do nagrzewnicy jak tylko stwierdzi się, że płyn chłodzący silnik przelewa się z odpowietrznika. 4. Kontynuować operację napełniania układu chłodzenia silnika i dokręcić odpowietrznik umieszczony na przewodzie sztywnym doprowadzającym płyn chłodzący do pompy, jak tylko stwierdzi się, że płyn ten przelewa się z odpowietrznika. Dokończyć napełnianie płynem chłodzącym silnika do momentu ustalenia się poziomu płynu chłodzącego silnika na znaku MAX oznaczający maksymalny dopuszczalny na zbiorniku wyrównawczym. 5. Dokręcić korek na zbiorniku wyrównawczym. Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez przynajmniej 2-3 minuty. Następnie okresowo i stopniowo zwiększać prędkość obrotową silnika (co około 30 sekund), aż do doprowadzenie silnika do 3/4 maksymalnej jego mocy, uzupełniając w razie potrzeby płyn chłodzący do zbiornika, tak aby jego poziom nie przekroczył znaku MAX. Operacja ta musi być wykonywana, aż do pierwszego włączenia się elektrowentylatora układu chłodzenia silnika. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez co około 5 minut. Upewnić się, że z kratek nawiewu powietrza do wnętrza nadwozia jest nawiewane ciepłe powietrze. Wyłączyć silnik i odczekać aż płyn chłodzący silnik ostygnie. Sprawdzić, czy poziom płynu chłodzącego silnik znajduje się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na zbiorniku wyrównawczym. W razie potrzeby uzupełnić poziom odkręcając korek i dolewając płyn chłodzący silnik. info z elearn PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > tak dla potomnych w stilo 1.9 JTD są 3 odpowietrzniki > 1. na chłodnicy > 2. nad kolektorem > 3. przed nagrzewnicą > wymagana ilość po całkowitym opróżnieniu układu chłodzącego: > 7 litrów wiedziałem o 1 i 3 he he he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam1984 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > wiedziałem o 1 i 3 he he he poco to wymieniac wczesniej czy pózniej wystapi jakaś awaria termostatu pompy to wtedy i tak sie wylewa szkoda sie z tym bawic bo temu płynowi nic sie niedzieje przynajmnie ja tak robie ale oczywiście jak ktoś to moze wymieniac ale poco moze jak ktoś bardzo duzo jezdzi to tak polecam zalecany paraflu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.