arek_m Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 Cześć. Teśc ma przygody z megi.(1,4 16V). Najpiejw ubywało mu płynu chłodniczego w zbiorniczku ok 1l/20km. Kupił pompe wody bo chciał zaoszczedzić chyba na wymianie rozrządu rok temu . Ale ponoć jakiś oring puscił.Zrobili. Wyjechał z garażu zrobił 300mm,auto zaczęło jechac na 2 cylindy ,biały dym z rury. Rozebrali głowice,i zdiagnozowali że przyczyna była urwana swieca od gwitu.Do zrobienia 2 zawory ,tulejowanie cylindra(mała rysa) wymiana tłoka ,(była mała dziurka (szpilka) ,splanowanie głowicy .nowa uszczelka,okazyjnie uszczelniacze.Auto ma 134kkm ,silnik ładnie chodzi na 10w-40 ELF, nie bierze oleju.W jaki sporób urwała sie swieca robiąc szkody?.Co jeszcze gadał że te 16-tki sa pechowe i może mi sie tez to przytrafic. Nie wiem nic z tego zawór jeden był urwany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertsosna Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Cześć. Teśc ma przygody z megi.(1,4 16V). Najpiejw ubywało mu płynu > chłodniczego w zbiorniczku ok 1l/20km. Kupił pompe wody bo > chciał zaoszczedzić chyba na wymianie rozrządu rok temu . Ale > ponoć jakiś oring puscił.Zrobili. Wyjechał z garażu zrobił > 300mm,auto zaczęło jechac na 2 cylindy ,biały dym z rury. > Rozebrali głowice,i zdiagnozowali że przyczyna była urwana > swieca od gwitu.Do zrobienia 2 zawory ,tulejowanie > cylindra(mała rysa) wymiana tłoka ,(była mała dziurka (szpilka) > ,splanowanie głowicy .nowa uszczelka,okazyjnie > uszczelniacze.Auto ma 134kkm ,silnik ładnie chodzi na 10w-40 > ELF, nie bierze oleju.W jaki sporób urwała sie swieca robiąc > szkody?.Co jeszcze gadał że te 16-tki sa pechowe i może mi sie > tez to przytrafic. Nie wiem nic z tego zawór jeden był urwany. IMHO za mocno dokrecona świeca albo jak woda poszła w cylinder to pękła świeca, Inaczej nie moge wyobrazic sobie. Jak świeca sie urwała to dalej juz poszło na zawory . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > IMHO > za mocno dokrecona świeca albo jak woda poszła w cylinder to pękła > świeca, > Inaczej nie moge wyobrazic sobie. > Jak świeca sie urwała to dalej juz poszło na zawory . To znaczy jak woda poszła w cylinder .Po zrobieniu oringu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > To znaczy jak woda poszła w cylinder .Po zrobieniu oringu? Wcześniej. Pompie nic nie było i niepotrzebnie ją wymienili. Poszła natomaist UPG (dlatego trza było dolewać wody), Na tyle mocno ją wydmuchało, że woda wlewała się do cylindra. Podczas próby odpalenia płyn w cylindrze, nie mająć się gdzie podziać. uszkodził świecę. A dalej juz wiadomo. Taka moja hipoteza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertsosna Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Wcześniej. > Pompie nic nie było i niepotrzebnie ją wymienili. > Poszła natomaist UPG (dlatego trza było dolewać wody, Na tyle mocno > ją wydmuchało, że woda wlewała się do cylindra. Podczas próby > odpalenia woda, płyn w cylindrze, nie mająć się gdzie podziać. > uszkodził świecę. A dalej juz wiadomo. > Taka moja hipoteza tez mi sie tak wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Wcześniej. > Pompie nic nie było i niepotrzebnie ją wymienili. > Poszła natomaist UPG (dlatego trza było dolewać wody, Na tyle mocno > ją wydmuchało, że woda wlewała się do cylindra. Podczas próby > odpalenia woda, płyn w cylindrze, nie mająć się gdzie podziać. > uszkodził świecę. A dalej juz wiadomo. > Taka moja hipoteza Teśc stwierdził ze to pompa a mechanik że oring . Napisze inaczej.Czy jezeli schodziło mu duzo płynu to w tym momencie była uszkodzona już uszczelka? czy to sprawa samego oringu. Auto jezdzilo calkiem normalnie .A gdy zrobili oring i juz odebral auto , to dopiero mu cala reszta poszla i ten bialy dym.Ogulnie jezeli juz schodzil mu plyn pownien go zacholowac chyba do warsztatu a nie jezdzic jeszcze 2 dni (ok 50km z dolewaniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 JAkby tyle płynu uciekało przez pompę, toby pod autem musiały być kałuże. Nie ma bata. Przez UPG natomiast wycieku nie widzisz żadnego, a auto kopci na biało, nierówno pracuje po odpaleniu i co najważniejsze konsumuje płyn i tworzy ciśnienie w układzie chłodzenia. (które to ciśnienie mogło być głowną przyczyną rozszczelnienia pompy. Dopóki pompa była nieszczelna, nadmierne ciśnenie sobie z układu dość swobodnie uciekało i jakoś dąło się jeżdzić. Potem została zamontowana szczelna pompa, ciśnienie nie miało ujścia, więc rozwaliło upg do końca, woda poszła na cylinder, a dalej już wiadomo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > JAkby tyle płynu uciekało przez pompę, toby pod autem musiały być > kałuże. Nie ma bata. > Przez UPG natomiast wycieku nie widzisz żadnego, a auto kopci na > biało, nierówno pracuje po odpaleniu i co najważniejsze > konsumuje płyn i tworzy ciśnienie w układzie chłodzenia. > (które to ciśnienie mogło być głowną przyczyną rozszczelnienia pompy. > Dopóki pompa była nieszczelna, nadmierne ciśnenie sobie z układu > dość swobodnie uciekało i jakoś dąło się jeżdzić. Potem została > zamontowana szczelna pompa, ciśnienie nie miało ujścia, więc > rozwaliło upg do końca, woda poszła na cylinder, a dalej już > wiadomo) Tzn tak najpierw mial ten wyciek plynu z za alternatora w tym momencie nie bylo ,nierownej pracy silnika ,klekotania,i bialego dymu.Wszystko bylo dobrze dopuki nie wymienili pompy. Czyli jakby uszczelka byla dobra a sama pompa by puszczala plyn to pewnie nie bylo by tych kolejnych objawow.Ja osobiscie myslalem ze poszla mu cewka ,jak gadal ze mu buda czepie i jest slaby .Czyli rozumiem ze mial 2 usterki na raz UPG i oring. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > .Czyli rozumiem ze mial 2 usterki na raz UPG i oring. to jest tylko jedna z hipotez. równie dobrze mógł zapomnieć w porę dolac płynu, przegrzał silnik i dopiero wtedy wywaliło UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > to jest tylko jedna z hipotez. > równie dobrze mógł zapomnieć w porę dolac płynu, przegrzał silnik i > dopiero wtedy wywaliło UPG Z tego co mi teraz gadal to jak pierwszy raz zajzal pod maske to mial poziom miedzy min a max i zauwazyl ten wyciek. Ale moze byc jak mowisz . Pewno z 1 tys go szarpnie .Wiem ze mechanik jedzie jutro do gliwic na gielde po uzywany tlok jakis sprawny.Tylko ja osobiscie jakbym mial jezdzic ty autem dalej (on jezdzi 8 miesiecy) to bym kupil nowy .W sumie 134kkm i UPG wydaje sie troche dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > .W sumie 134kkm i UPG wydaje sie > troche dziwne. nic dziwnego. jak zagotujesz (albo pojedziesz bez płynu) to i w nowym aucie wypalisz upg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > nic dziwnego. > jak zagotujesz (albo pojedziesz bez płynu) to i w nowym aucie > wypalisz upg. A mniej wiecej ile robi sie kkm w normalnej eksploatcji na uszczelce ,bez przegrzania silnika.Tak na przyszłość choć w oplu tez nie zmieniałem pompy 3 lata jeżdziłem to miałem farta chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > A mniej wiecej ile robi sie kkm w normalnej eksploatcji na uszczelce > ,bez przegrzania silnika.Tak na przyszłość choć w oplu tez nie > zmieniałem pompy 3 lata jeżdziłem to miałem farta chyba. Zależy od auta i od tego z czego zrobiony blok i sama głowica. Przykład to ponoc seicento/uno gdzie standartem jest pad głowicy koło 100-150kkm (tak skonstruowali silnik) Z drugiej strony mercem beczką mogleś zrobić 1mln km bez ruszania silnika. Nie da się tak łatwo powiedzieć gdzie miesci się tu silnik z renault. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Teraz tak. Jak zrobi cyliner i da nowy tłok ,to pewnie bedzie wyższe sprężanie na nim niż na pozostałych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > Teraz tak. Jak zrobi cyliner i da nowy tłok ,to pewnie bedzie wyższe > sprężanie na nim niż na pozostałych . nie szukaj dziury w całym. przy takim przebiegu, to pozostałe garnki powinny mić jeszcze sprężanie na poziomie niemal nominalnym, wiec kłopotu nie widzę żadnego. Anawet jakby ten bar czy 2 yło różnicy to nic się z tego powodu nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 > nie szukaj dziury w całym. > przy takim przebiegu, to pozostałe garnki powinny mić jeszcze > sprężanie na poziomie niemal nominalnym, wiec kłopotu nie widzę > żadnego. Anawet jakby ten bar czy 2 yło różnicy to nic się z > tego powodu nie stanie. Wiem ,wiem tam sprężanie bedzie pewnie dobre. Nowy tłok 440zł w Poznaniu. Ale potrzebny jest na sląsku okolice tychy. Dzięki za odpowiedzi ,jak będe wiedział jak wygląda sprężanie po naprawie to napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Co myslicie o tych felgach http://moto.allegro.pl/item907446802_felgi_aluminiowe_4x100_astra_megane_scenic_nowe.html lu tych uzywanychnie za drogo? http://moto.allegro.pl/item925118973_felgi_oryginal_renault_clio_megane_scenic_modus.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 > Co myslicie o tych felgach > http://moto.allegro.pl/item907446802_felgi_aluminiowe_4x100_astra_megane_scenic_nowe.html > lu tych uzywanychnie za drogo? > http://moto.allegro.pl/item925118973_felgi_oryginal_renault_clio_megane_scenic_modus.html Pierwsze ładniejsze od oryginalnych Renault, tylko oby nie były za miękkie i nie rozleciały się za szybko bo nie znam firmy ATT Oryginały jak dla mnie takie sobie, jeszcze cena wyjdzie kosmiczna, jak chcesz to na prv podeślę Ci zdjęcia moich felg, bodajże ATS lub ENZO, nie pamiętam w tej chwili ale były montowane w niektórych coupe 2.0 oraz mocniejszych Lagunach, fajnie się komponują z obłym kształtem jedynki Za swoje płaciłem 2 lata temu niecałe 600zł także się długo nie zastanawiałem bo były w bdb stanie, kupowałem u dobrego gumiarza i dostałem jeszcze jakąś gwarancję typu 1-2 m/c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 > Pierwsze ładniejsze od oryginalnych Renault, tylko oby nie były za > miękkie i nie rozleciały się za szybko bo nie znam firmy ATT > Oryginały jak dla mnie takie sobie, jeszcze cena wyjdzie kosmiczna, > jak chcesz to na prv podeślę Ci zdjęcia moich felg, bodajże ATS > lub ENZO, nie pamiętam w tej chwili ale były montowane w > niektórych coupe 2.0 oraz mocniejszych Lagunach, fajnie się > komponują z obłym kształtem jedynki > Za swoje płaciłem 2 lata temu niecałe 600zł także się długo nie > zastanawiałem bo były w bdb stanie, kupowałem u dobrego gumiarza > i dostałem jeszcze jakąś gwarancję typu 1-2 m/c. Za 600zł to jeszcze sie da kupic dobre uzywane.Juz na wiosne szukam dobrych uzywek albo nowe jak najtaniej. Ale jeszcze sie zastanowie ,bo chce tarcze zmienic mam 22mm klocki 4mm ,nie jestem demonem szybkosci raczej 100-110ale... I chyba łozyska najpierw tył,bo tańsze.Dokładnie przy 80km/h zaczyna coś wyć.Jak na zimówkach i na letnich tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 > Za 600zł to jeszcze sie da kupic dobre uzywane.Juz na wiosne szukam > dobrych uzywek albo nowe jak najtaniej. Za 600 da sie kupić ale czy dobre to różnie z tym bywa, jak ja szukałem kiedyś to owszem wybór był duży ale raczej krzywe albo do malowania itp. > Ale jeszcze sie zastanowie ,bo chce tarcze zmienic mam 22mm klocki > 4mm ,nie jestem demonem szybkosci raczej 100-110ale... Tarcze chcesz większe założyć czy wymiana eksploatacyjna? > I chyba łozyska najpierw tył,bo tańsze.Dokładnie przy 80km/h zaczyna > coś wyć.Jak na zimówkach i na letnich tak samo. jak trzeba robić to wymieniać, niestey autko nawet super-hiper w pewnym okresie zawsze trochę kieszeń nadszarpnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 > Za 600 da sie kupić ale czy dobre to różnie z tym bywa, jak ja > szukałem kiedyś to owszem wybór był duży ale raczej krzywe albo > do malowania itp. > Tarcze chcesz większe założyć czy wymiana eksploatacyjna? > jak trzeba robić to wymieniać, niestey autko nawet super-hiper w > pewnym okresie zawsze trochę kieszeń nadszarpnie Tarcze zwykłe wentylowane http://moto.allegro.pl/item888928076_tarcza_hamulcowa_renault_clio_scenic_megane.html i klocki ,może Ferrodo .I uszczelniacz z uszelnieniem od skrzyni biegów z lewej strony 50zł +100zł wymiana (lekko mokro tam jest) Płyn hamulcowy tez bym wymienił 75zł w Norauto ,bo zwykły mechanik nie bardzo chce sie podjąć.Po co na co panie... kiedys sie nie wymieniało a ludzie jeżdzili .Może by sie hamowanie poprawiło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.