Skocz do zawartości

nowy-pare pytan jak zwkle pilne :)


kondziu

Rekomendowane odpowiedzi

WItam!

jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS smile.gif i mam kilka pytan

samochod mam z przebiegiem 130k km (pojazd z Belgii)

mam ksiazke serwisowa ostatni przeglad wykonano przy przebiegu ok 116kkm(ale imo od ok 60kkm robiono przeglady w nieautoryzowanej staci bo na pieczatkach ksiazce nie widnieje "BMW"... autoryzowane stacje chyba posiadaly na pieczeciach napis BMW?)...

inspekcje musze przprowadzic za ok 300km... co wchodzi w sklad takiego przegladu?

najgorsze ze nie mam pojecia jaki olej wlac do tego samochodu -brak informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk, full np 5w50?

bmw zaleca castrola

wiec ktory?

ow30?

5w30?

a moze mobil 5w50?.....

slyszalem opinie o 0w30 ze splywa po silniku jak woda po rozgrzaniu i sa problemy....

pozdrawiam serdecznie

kondrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam!

> jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS i mam kilka pytan

Witam i gratuluje nabytku ok.gif

> samochod mam z przebiegiem 130k km (pojazd z Belgii)

> mam ksiazke serwisowa ostatni przeglad wykonano przy przebiegu ok

> 116kkm(ale imo od ok 60kkm robiono przeglady w nieautoryzowanej

> staci bo na pieczatkach ksiazce nie widnieje "BMW"...

to może oznaczać że przebieg jest odkręcony. Choć niekoniecznie. Zobacz ile średnio auto przejeżdzało od przeglądu do przeglądu w ASO a ile przez ostatnie 60 tys.

Jeżeleli wypadają podobnie - przebieg może być prawdziwy, jeżeli ostatnie 60 tys auto pokonało w znacznie dłuższym odcinku czasu - licznik był kręcony

> autoryzowane stacje chyba posiadaly na pieczeciach napis

> BMW?)...

zgadza się ok.gif

> inspekcje musze przprowadzic za ok 300km... co wchodzi w sklad

> takiego przegladu?

normalne czynności

Wymiana oleju, filtra, sprawdzenie auta pod kątem wycieków, luzów w zawieszeniu, zużycia okładzin hamulcowych itp.

> najgorsze ze nie mam pojecia jaki olej wlac do tego samochodu -brak

> informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk,

> full np 5w50?

jeżeli nie wiesz na czym auto wcześniej jeździło - to najlepszym wyjsciem będzie zalanie półsyntetyka 10W40

Możesz zaryzykować i zalać silnik syntetykiem np Mobil1 5W50, ale zawsze to jakieś ryzyko.

Moim zdaniem kup dobry 10W40 i zmieniaj co 10 tys km ok.gif

> bmw zaleca castrola

> wiec ktory?

> ow30?

> 5w30?

> a moze mobil 5w50?.....

j.w wink.gif

odośnie marki - pełna dowolność, BMW nakazuje Castrola jedynie do M-ki, w innych modelach pełna dowolność, pod warunkiem spełnienia klasy jakościowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w bmw stando-serwis bmw nieautoryzowany powiedziano mi ze bmw zaleca

> castrol 0w30 ale oni leja mobil 5w50 i zmieniaja co 10kkm....

> sam juz nie wiem co mam robic...

5w50 to pełny syntetyk - mozna go spokojnie zmieniać od inspekcji do inspekcji.

10W40 to półsyntetyk i na dobrą sprawe tez można na nim jeździć w/g wskazań komputera.

Jednak - jak wiadomo półsyntetyk nie jest tak czystym olejem jak pełny syntetyk, ma mniej składników myjących itp. Szybciej sie też starzeje, z tego względu lepiej będzie go wymianiać raz na 10 tys km, lub raz do roku.

Moim zdaniem - jeżeli nie wiesz na czym auto jeździło - to tak jak juz napisałem lej 10W40 np Mobila i niczym sie nie przejmuj. Ten olej nie zaszkodzi Twojemu silnikowi. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem dzis do Belgii do warszatu gdzie auto bylo serwisowane- powiedziano mi ze zalewaja silniki olejem 10w....(z tego co mowili polsyntetyk)...

wiec chyba nie mam wyboru i musze to zalac olejem 10w...

najwyzej bede zmienial co 10kkm

w stando(serwis bmw bez autoryzacji)sugerowali abym wyplukal silnik i zalal 5w50 ... ale to chyba bez sensu; boje sie ze wyplucze nagar itp a wtedy sie zacznie zabawa z silnikiem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwonilem dzis do Belgii do warszatu gdzie auto bylo serwisowane-

> powiedziano mi ze zalewaja silniki olejem 10w....(z tego co

> mowili polsyntetyk)...

> wiec chyba nie mam wyboru i musze to zalac olejem 10w...

> najwyzej bede zmienial co 10kkm

> w stando(serwis bmw bez autoryzacji)sugerowali abym wyplukal silnik i

> zalal 5w50 ... ale to chyba bez sensu; boje sie ze wyplucze

> nagar itp a wtedy sie zacznie zabawa z silnikiem

> pozdrawiam

dokładnie tak, w najlepszym przypadku zacznie sie zabawa w uszczelnianie silnika. W najgorszym - zabawa w udrażnianie kanałów olejowych zlosnik.gif

Możesz spokojnie nalać 10W40, nic złego się nie stanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk,

> full np 5w50?

> bmw zaleca castrola

> wiec ktory?

> ow30?

> 5w30?

> a moze mobil 5w50?.....

> slyszalem opinie o 0w30 ze splywa po silniku jak woda po rozgrzaniu i

> sa problemy....

> pozdrawiam serdecznie

> kondrad

-Ja bym w aucie z takim przebiegiem wlał tylko i wyłącznie syntetyk ok.gif Sam jeźdzę na mobilu 5W50 i wszystko jest ok chociaż ma przejechane ponad 240tyś wazniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -Ja bym w aucie z takim przebiegiem wlał tylko i wyłącznie syntetyk

> Sam jeźdzę na mobilu 5W50 i wszystko jest ok chociaż ma

> przejechane ponad 240tyś

moim zdaniem za duży przebieg - nalanie pełnego syntetyka zakończy się powodzią. Przez 130 tys km - a auto było jeźdzone na 10W40, troche nagaru się już odłożyło. Lepiej nie kombinować ok.gif

Oczywiście najlepszy jest pełny syntetyk, a silnik jeżdzony od nowości na nim będzie służył dłużej - przykład mojej 520i - 236 tys km i od nowości syntetyk ok.gif

Jest taka zasada że nie przechodzodzi sie na lepszy olej. Następny moze być taki sam lub gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam!

> jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS i mam kilka pytan

gratulacje Kondziu - sam sie zastanawiam nad dokaldnie takim samym autkiem, napisz jak wrazenia szczegolnie silnikowe.

co do oleju zalalbym chyba 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem za duży przebieg - nalanie pełnego syntetyka zakończy

> się powodzią.

-Musiałby być totalnym parchem sick.gif Mój większość km zrobił na półsyntetyku przy 220 tyś został wlany syntetyk i wszystko gra i chodzi i nie cieknie cool.gifsmile.gif

Przez 130 tys km - a auto było jeźdzone na 10W40,

> troche nagaru się już odłożyło. Lepiej nie kombinować

-Ja zawsze kombinowałem 270751858-jezyk.gif nawet historyczne 230Ce z 1982 zalałem pólsyntetykiem po mineralnym. Wg. mnie sprawa nagarów itp. dotyczy tylko jakiś szrotów zlosnik.gif i właściwie przejście na syntetyk jest dobrym testem czy silnik jest OK hehe.gifzlosnik.gif

-Ja obstawiam syntetyk palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gratulacje Kondziu - sam sie zastanawiam nad dokaldnie takim samym

thx smile.gif

auto jezdzi przepieknie smile.gif silnik az rwie sie do pracy

nie dziwie sie czemu ludzie BMW jezdza troche szybciej niz inni zlosnik.gifwink.gif;)

AST to bardzo praktyczny dodatek zlosnik.gif

w swoim musze jeszcze kupic opony zimowe oraz zlikwidowac luzy wahaczy- bo lekko je slychac na nierownosciach

samochod mam po przegladzie-wszytskie filtry itp poszy do wymiany

jesli chodzi o komfort jazdy-miod.... trzeba pilnowac licznika aby na autostradzie nie przekraczac 190.... bo za latwo mu to przychodzi...

nie ma roznicy czy jedziesz 100, 150, czy 180....

jesli dodac ze na trasie ok 250km przy predkosci przelotowejok 170-180 (max 220) spalanie wynioslo ok 6,5l ropy blush.gif... jakies pytania....? cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalalem silnik mobilem 10w40; z tego co wiem od ok 60kkm samochod jezdzil na castrolu 10w40 (pierwsze 60kkm byl serwisowany w aso BMW wiec zalewano IMO pelnym syntetykiem, pozniej serwisowano juz nie w ASO i jezdzil na oleju 10w40 -pol syntetyk)

teraz auto ma przejechane 130kkm; chce zobaczyc jak sie sprawdzi na mobilu 10w40 pol synt.-czy nie popoja sobie za duzo-jesli bedzie ok, mam zamiar po ok 10kkm znowu zmienic olej tym razem chyba na mobila 5w50-full syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ma tylko drobne pytanie do kolegów wypowiadających się poniżej:

> Do silnika doładowanego, ładującego w peaku 1,4 bar polecać

> półsyntetyk????

> chyba was........

to autko już jeździło na półsyntetyku.

olej 10W40 jest dopuszczony do stosowania w turbodieslach BMW.

i nie przesadzaj to nie kujawski po frytach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to autko już jeździło na półsyntetyku.

> olej 10W40 jest dopuszczony do stosowania w turbodieslach BMW.

> i nie przesadzaj to nie kujawski po frytach

Uhm. obciążenie termiczne wysokoładującego turbo chłodzonego olejem...pólsyntetyk sie sprawdzi wprost idealnie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> póki co jakoś się sprawdzał

> gadałem z gościem z BMW - spokojnie mozna lać 10w40

to pogadaj z gościem, który wie jak i w jakich warunkach pracuje turbosprężarka hehe.gif

Mi "gość" z Toyoty polecił mineralnego castrola do D4D hehe.gif

Fachowość ASO wszystkich marek jest porażająca grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.