kondziu Napisano 8 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2005 WItam! jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS i mam kilka pytan samochod mam z przebiegiem 130k km (pojazd z Belgii) mam ksiazke serwisowa ostatni przeglad wykonano przy przebiegu ok 116kkm(ale imo od ok 60kkm robiono przeglady w nieautoryzowanej staci bo na pieczatkach ksiazce nie widnieje "BMW"... autoryzowane stacje chyba posiadaly na pieczeciach napis BMW?)... inspekcje musze przprowadzic za ok 300km... co wchodzi w sklad takiego przegladu? najgorsze ze nie mam pojecia jaki olej wlac do tego samochodu -brak informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk, full np 5w50? bmw zaleca castrola wiec ktory? ow30? 5w30? a moze mobil 5w50?..... slyszalem opinie o 0w30 ze splywa po silniku jak woda po rozgrzaniu i sa problemy.... pozdrawiam serdecznie kondrad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 8 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2005 > WItam! > jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS i mam kilka pytan Witam i gratuluje nabytku > samochod mam z przebiegiem 130k km (pojazd z Belgii) > mam ksiazke serwisowa ostatni przeglad wykonano przy przebiegu ok > 116kkm(ale imo od ok 60kkm robiono przeglady w nieautoryzowanej > staci bo na pieczatkach ksiazce nie widnieje "BMW"... to może oznaczać że przebieg jest odkręcony. Choć niekoniecznie. Zobacz ile średnio auto przejeżdzało od przeglądu do przeglądu w ASO a ile przez ostatnie 60 tys. Jeżeleli wypadają podobnie - przebieg może być prawdziwy, jeżeli ostatnie 60 tys auto pokonało w znacznie dłuższym odcinku czasu - licznik był kręcony > autoryzowane stacje chyba posiadaly na pieczeciach napis > BMW?)... zgadza się > inspekcje musze przprowadzic za ok 300km... co wchodzi w sklad > takiego przegladu? normalne czynności Wymiana oleju, filtra, sprawdzenie auta pod kątem wycieków, luzów w zawieszeniu, zużycia okładzin hamulcowych itp. > najgorsze ze nie mam pojecia jaki olej wlac do tego samochodu -brak > informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk, > full np 5w50? jeżeli nie wiesz na czym auto wcześniej jeździło - to najlepszym wyjsciem będzie zalanie półsyntetyka 10W40 Możesz zaryzykować i zalać silnik syntetykiem np Mobil1 5W50, ale zawsze to jakieś ryzyko. Moim zdaniem kup dobry 10W40 i zmieniaj co 10 tys km > bmw zaleca castrola > wiec ktory? > ow30? > 5w30? > a moze mobil 5w50?..... j.w odośnie marki - pełna dowolność, BMW nakazuje Castrola jedynie do M-ki, w innych modelach pełna dowolność, pod warunkiem spełnienia klasy jakościowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2005 w bmw stando-serwis bmw nieautoryzowany powiedziano mi ze bmw zaleca castrol 0w30 ale oni leja mobil 5w50 i zmieniaja co 10kkm.... sam juz nie wiem co mam robic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 8 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2005 > w bmw stando-serwis bmw nieautoryzowany powiedziano mi ze bmw zaleca > castrol 0w30 ale oni leja mobil 5w50 i zmieniaja co 10kkm.... > sam juz nie wiem co mam robic... 5w50 to pełny syntetyk - mozna go spokojnie zmieniać od inspekcji do inspekcji. 10W40 to półsyntetyk i na dobrą sprawe tez można na nim jeździć w/g wskazań komputera. Jednak - jak wiadomo półsyntetyk nie jest tak czystym olejem jak pełny syntetyk, ma mniej składników myjących itp. Szybciej sie też starzeje, z tego względu lepiej będzie go wymianiać raz na 10 tys km, lub raz do roku. Moim zdaniem - jeżeli nie wiesz na czym auto jeździło - to tak jak juz napisałem lej 10W40 np Mobila i niczym sie nie przejmuj. Ten olej nie zaszkodzi Twojemu silnikowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 9 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 dzwonilem dzis do Belgii do warszatu gdzie auto bylo serwisowane- powiedziano mi ze zalewaja silniki olejem 10w....(z tego co mowili polsyntetyk)... wiec chyba nie mam wyboru i musze to zalac olejem 10w... najwyzej bede zmienial co 10kkm w stando(serwis bmw bez autoryzacji)sugerowali abym wyplukal silnik i zalal 5w50 ... ale to chyba bez sensu; boje sie ze wyplucze nagar itp a wtedy sie zacznie zabawa z silnikiem pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 9 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 > dzwonilem dzis do Belgii do warszatu gdzie auto bylo serwisowane- > powiedziano mi ze zalewaja silniki olejem 10w....(z tego co > mowili polsyntetyk)... > wiec chyba nie mam wyboru i musze to zalac olejem 10w... > najwyzej bede zmienial co 10kkm > w stando(serwis bmw bez autoryzacji)sugerowali abym wyplukal silnik i > zalal 5w50 ... ale to chyba bez sensu; boje sie ze wyplucze > nagar itp a wtedy sie zacznie zabawa z silnikiem > pozdrawiam dokładnie tak, w najlepszym przypadku zacznie sie zabawa w uszczelnianie silnika. W najgorszym - zabawa w udrażnianie kanałów olejowych Możesz spokojnie nalać 10W40, nic złego się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wencell Napisano 9 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 > informacji w ksiazce serwisowej i na silniku )-1/2syntetyk, > full np 5w50? > bmw zaleca castrola > wiec ktory? > ow30? > 5w30? > a moze mobil 5w50?..... > slyszalem opinie o 0w30 ze splywa po silniku jak woda po rozgrzaniu i > sa problemy.... > pozdrawiam serdecznie > kondrad -Ja bym w aucie z takim przebiegiem wlał tylko i wyłącznie syntetyk Sam jeźdzę na mobilu 5W50 i wszystko jest ok chociaż ma przejechane ponad 240tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 9 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 > -Ja bym w aucie z takim przebiegiem wlał tylko i wyłącznie syntetyk > Sam jeźdzę na mobilu 5W50 i wszystko jest ok chociaż ma > przejechane ponad 240tyś moim zdaniem za duży przebieg - nalanie pełnego syntetyka zakończy się powodzią. Przez 130 tys km - a auto było jeźdzone na 10W40, troche nagaru się już odłożyło. Lepiej nie kombinować Oczywiście najlepszy jest pełny syntetyk, a silnik jeżdzony od nowości na nim będzie służył dłużej - przykład mojej 520i - 236 tys km i od nowości syntetyk Jest taka zasada że nie przechodzodzi sie na lepszy olej. Następny moze być taki sam lub gorszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 10 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2005 > WItam! > jestem nowym posiadaczem e46 320d rok 2002r 150PS i mam kilka pytan gratulacje Kondziu - sam sie zastanawiam nad dokaldnie takim samym autkiem, napisz jak wrazenia szczegolnie silnikowe. co do oleju zalalbym chyba 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wencell Napisano 10 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2005 > moim zdaniem za duży przebieg - nalanie pełnego syntetyka zakończy > się powodzią. -Musiałby być totalnym parchem Mój większość km zrobił na półsyntetyku przy 220 tyś został wlany syntetyk i wszystko gra i chodzi i nie cieknie Przez 130 tys km - a auto było jeźdzone na 10W40, > troche nagaru się już odłożyło. Lepiej nie kombinować -Ja zawsze kombinowałem nawet historyczne 230Ce z 1982 zalałem pólsyntetykiem po mineralnym. Wg. mnie sprawa nagarów itp. dotyczy tylko jakiś szrotów i właściwie przejście na syntetyk jest dobrym testem czy silnik jest OK -Ja obstawiam syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 16 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2005 > gratulacje Kondziu - sam sie zastanawiam nad dokaldnie takim samym thx auto jezdzi przepieknie silnik az rwie sie do pracy nie dziwie sie czemu ludzie BMW jezdza troche szybciej niz inni AST to bardzo praktyczny dodatek w swoim musze jeszcze kupic opony zimowe oraz zlikwidowac luzy wahaczy- bo lekko je slychac na nierownosciach samochod mam po przegladzie-wszytskie filtry itp poszy do wymiany jesli chodzi o komfort jazdy-miod.... trzeba pilnowac licznika aby na autostradzie nie przekraczac 190.... bo za latwo mu to przychodzi... nie ma roznicy czy jedziesz 100, 150, czy 180.... jesli dodac ze na trasie ok 250km przy predkosci przelotowejok 170-180 (max 220) spalanie wynioslo ok 6,5l ropy ... jakies pytania....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 16 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2005 zalalem silnik mobilem 10w40; z tego co wiem od ok 60kkm samochod jezdzil na castrolu 10w40 (pierwsze 60kkm byl serwisowany w aso BMW wiec zalewano IMO pelnym syntetykiem, pozniej serwisowano juz nie w ASO i jezdzil na oleju 10w40 -pol syntetyk) teraz auto ma przejechane 130kkm; chce zobaczyc jak sie sprawdzi na mobilu 10w40 pol synt.-czy nie popoja sobie za duzo-jesli bedzie ok, mam zamiar po ok 10kkm znowu zmienic olej tym razem chyba na mobila 5w50-full syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 17 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2005 ja ma tylko drobne pytanie do kolegów wypowiadających się poniżej: Do silnika doładowanego, ładującego w peaku 1,4 bar polecać półsyntetyk???? chyba was........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 17 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2005 > ja ma tylko drobne pytanie do kolegów wypowiadających się poniżej: > Do silnika doładowanego, ładującego w peaku 1,4 bar polecać > półsyntetyk???? > chyba was........ to autko już jeździło na półsyntetyku. olej 10W40 jest dopuszczony do stosowania w turbodieslach BMW. i nie przesadzaj to nie kujawski po frytach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > to autko już jeździło na półsyntetyku. > olej 10W40 jest dopuszczony do stosowania w turbodieslach BMW. > i nie przesadzaj to nie kujawski po frytach Uhm. obciążenie termiczne wysokoładującego turbo chłodzonego olejem...pólsyntetyk sie sprawdzi wprost idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESPERO_RULEZ Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > Uhm. obciążenie termiczne wysokoładującego turbo chłodzonego > olejem...pólsyntetyk sie sprawdzi wprost idealnie póki co jakoś się sprawdzał gadałem z gościem z BMW - spokojnie mozna lać 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2005 > póki co jakoś się sprawdzał > gadałem z gościem z BMW - spokojnie mozna lać 10w40 to pogadaj z gościem, który wie jak i w jakich warunkach pracuje turbosprężarka Mi "gość" z Toyoty polecił mineralnego castrola do D4D Fachowość ASO wszystkich marek jest porażająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.