Hory555 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Mamy dół silnika 1.2 po honowaniu cylindrów, nowe pierścienie itd itp. Czy taki silnik się dociera? Jeśli tak, to jak najlepiej? Słyszałem dużo sprzecznych opinii, że trzeba bądź nie trzeba Więc jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 > Mamy dół silnika 1.2 po honowaniu cylindrów, nowe pierścienie itd itp. Czy taki silnik się dociera? > Jeśli tak, to jak najlepiej? > Słyszałem dużo sprzecznych opinii, że trzeba bądź nie trzeba Więc jak? 1) nie zostawiaj na wolnych obrotach po odpaleniu nawet na minutę 2) obroty na ~2-2.5tyś na chwile i zaczynasz podgazowywać do ~3.5tyś przez ~5minut ważne żeby były to wyższe obroty niż jałowy i niejednostajne 3) jedziesz się przejechać na jakieś 10km ze zmiennym obciążeniem ale bez przeginania. 3) wracasz na kanał, wymieniasz filtr i olej, sprawdzasz czy niema opiłków 4) docierasz tak jak będziesz jeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michciu85 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Mnie kiedyś mechanik starej daty powiedział, że niewolno dopuścić do osiągnięcia temperatury pracy, czyli 90*C a tym bardziej do zagotowania (większa temperatura oznacza większą rozszeżalność cieplną, co przy źle dobranych luzach może spowodować popękanie pierścieni i porysowania tłoków wraz z cylindrami -przypadek sąsiada w Sierrze 2.0 ). Ale jak silnik chodzi zimny to paliwo nieodparowane trafia do cylindra, osiada na ściankach cylindra i zmywa film olejowy. Nie wiem, co o tym sądzić, Wywnioskuj Sam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 > Mnie kiedyś mechanik starej daty powiedział, że niewolno dopuścić do osiągnięcia temperatury pracy, > czyli 90*C a tym bardziej do zagotowania (większa temperatura oznacza większą rozszeżalność > cieplną, co przy źle dobranych luzach może spowodować popękanie pierścieni i porysowania > tłoków wraz z cylindrami -przypadek sąsiada w Sierrze 2.0 ). Ale jak silnik chodzi zimny to > paliwo nieodparowane trafia do cylindra, osiada na ściankach cylindra i zmywa film olejowy. > Nie wiem, co o tym sądzić, Wywnioskuj Sam. Pozdrawiam ale ja nie mam co wnioskować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 A jak to się ma do docierania.Normalne,że jak spasujesz silnik za ciasno,ugotujesz go,czy masz ustawiony program,czy gaznik tak,że go przelewa to zabijesz każdy silnik. Akurat 90 stopni to normalna temp. pracy,seryjny,czy dobrze wystrojony sterownik i sprawna lambda nie przeleją go i nie zmyja od filmu olejowego.Ważne są pierwsze km-nie obciążanie silnika za niskimi obrotami i nie kręcenie za wysoko. Docieranie pełne w fire trwa z 4-5 tys.,a najlepsze parametry osiągają te silniki po 8-10kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.