Skocz do zawartości

Pawel1984

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 247
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Pawel1984

  • Urodziny 28.07.1984

Profile Information

  • Lokalizacja
    EL,ESI
  • Zainteresowania
    Motoryzacja,Tuning,Mechanika,Karate,Aikido, Muzyka itd.
  • Samochód
    Golf R Variant Sc sporting

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Pawel1984's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

23

Reputacja

  1. Przy KYB + eibach masz wyżej tył niż przód,auto lekko idzie w dół i prowadzenie jest dobre,czuć ,że to progresy.Przód nie będzie wyżej,warunkiem stosowania seryjch ori odbojów.Niektórzy dla wyrównania tną o 1 zwój tył,zwłaszcza w wydmuszkach.
  2. Octavia firmowa 150km-183km-180tys ponad po chipie lata po Polsce-problemów brak.
  3. Tarcze ATE + ori klocki z allegro za 60 zł bosch i niebo a ziemia w porównaniu z zamiennikami.Oryginały bez pudełka miał gośc po 30zł/kpl.-4 kupiłem i nawet w bdb mocnym sc sportingu z tarczą brembo hamują świetnie. Do fiata trw,ATB,czy wszysko w zamienniku to kit.....
  4. Pawel1984

    Oleje Specol

    Sklep ok aTomek z Lejolej.pl bardzo miły i pomocny Gość dla tych co nie wiedzą nawet prawie nic o oleju-co do Schell'a 5w30/5w40-od Tomka dostałem info ,że 0d 27.02.2018-do 20.04.-schell miał kłopoty z bazą GTL i pakowali do wszyskich HC-GTL oszczędzali na 0w30/0w40.
  5. Padnie,ale nie od momentu wlania do niego przez Ciebie oleju tylko pewnie z zaniedbań czy przebiegu +100-200kkm. Total do normalnej jazdy wystarczający-ten w lepkości 5w40-średnia półka.
  6. Kolego CU2o tlenki miedzi poddane wysokiej temperaturze osadzające i reagujące z aluminium których nie wypłuczesz tak prosto i szybko zarówno płukankami na bazie ropy naftowej jak i tych na bazie rozpuszczalników alkaicznych(stp,Motul engine flush.). Karta składu ceramizera jest ogólnie dostępna https://www.google.pl/search?q=ceramizer+karta+msds&oq=ceramizer+karta+msds&aqs=chrome..69i57j0.15164j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Jeżeli zaspokoiło to twoją ciekawość to proszę...o moją więdzę możesz być spokojny,nikogo nie namawiam do kożystania z niej...
  7. Da się ceramizer usunąć płukanką, może nie białą LM bo to wyjątkowo delikatna, ale np. proline zostawioną na 5-10 min dłużej bez problemu.Sama porządna wymiana oleju-na ciepło i z 15min ściekania wymywa z 70% tego ceramizera. Jest tam generalnie jeden związek wyjątkowo polarny, który zam z siebie zostaje w większej części.
  8. Pawel1984

    Oleje Specol

    Powietrza i kabinowy jest bardzo zbliżony do OEM,kabinowy to identyczna kopia tylko bez napisu, powietrza różni się jedynie 2mm mniejszymi rozmiarami. Struktura i materiał na oko odentyczny-golf R-ka. Knech ok, jeszcze nie zepsuli jak Mann'a, chińskie łapy, Filtron oleju też bez zastrzeżeń, dobry i cenowo tani jest jeszcze Sędziszów, ale żadko dostępny. No i Purflux. Co do oleju to sam w Type R 8gen lałem Millersa 5w30, Fuchs Titan race pro 5w30(sportowy), wcześniej z salonu wyjechał na schell'u 5w30 w moich rękach od 69kkm do 101kkm problemów z poborem oleju nie było 100/1000km to po wizycie na torze,nie dodawałem AR bo te oleje miały wszystko co potrzeba,układ smarowania w silnikach serii B, K,jest tak dopracowany i skonstruowany na małą lepkość,że lanie tam czegoś więcej niż 5w40 zupełnie mija się z sensem i logiką i zabija te silniki-w skrócie-pasowania i recyrkulacja jest taka,że trudno włożyć żyletkę i się utrzymać a niektórzy pchają łopatę. Ta płukanka jest dobra lejesz na ciepły olej i zostawiasz na jałowym na 15-30min. i nie czytaj bredni ,że przy każdej wymianie, przy zmianie oleju na inny, raz na 3-4 wymiany,ważniejsze jest wymianiać olej co 10-12kkm dobrej jakości i problem nagarów w silniku nie istnieje, aby płukanka mogła coś zdziałać.
  9. Pawel1984

    Oleje Specol

    Neste jest olejem na bazie najlepszego GTL i dostarcza tą bazę wielu producentom,tu postawił bym punkcik wyżej te oleje od Specola i właśnie jeżeli masz przebieg realny pod 200kkm i przepala go trochę na wysokich obrotach to 0W40/5W40 z Neste było by dobrym wyborem. Specol też się nada, szczególnie 0w40 z większą ilością PAO tylko tu różnica cenowa się już bardzo zmniejsza vs. gold 5w40/Neste 5w40. Ale przy takim przepale spokojnie bym sobie nalał Specola 0w40/5w40, więlu hądziarzy już by Ci 5w50 czy 10w60 kazało co wykończyło by ten silnik x2 szybciej.:-) Dla pewności jeszcze przed wymianą zalałbym jaką płukankę ropopochodną Millers, LM proline, Archoil,Valvoline.
  10. Pawel1984

    oleje mieszanie

    I nie mieszać w większych porcjach niż 300ml dolewki oleju full saps tam gdzie jest olej low saps przewidziany dla dobra dpf-u.
  11. Pawel1984

    oleje mieszanie

    Oleje od API SG można mieszać prawie dowolnie bynajmniej te komercyjne jest kilka gdzie np. bor(Millers) połączany z penrite 5w.. Full zink zmyje cynk a sam osiądzie i wtedy paując silni można mu zrobić krzywdę, ale tak to mieszalne.....
  12. Pawel1984

    Oleje Specol

    W tych ,,testach'' najlepsze oleje wypadają gorzej niż budżetówka. A. Brakowało cisnienia oleju B. Temp. roboczej C.to czy płytki z jednakowego stopu powtarzalne nie miał pewności sam testujacy:-) Nie sugerował bym się wynikami tych testów nawet orientacyjnie.... Tu minerał 10w40 castrola i prawie półsyntetyk Motula 6100 wypadły lepiej niż Millers NT LM Synthoil-:-).....na zimno.....
  13. HX8 jest produktem słabszym jakościowo od serii ultra, zawiera 45% bazy GTL+ HC i mniej dodatków. Ma tylko lekko większą lepkość w 100stopniach i 40, za sprawą większej ilości wiskozatora. 5w40 Ultra jest bazowo i dodatkowo lepsz, HX8 jak już masz lekki pobór oleju, ale w żadnym wypadku nie jest to high millage, taki pomiędzy ultra a półsyntetycznym HX7. Miałem w podkręconym sc 1.1spi i nie sprawdzał się przy większych obciążeniach termicznych typu 180km/h A2 50km i wałek rozrządu było słychać głoścnie ciśnienie spadło, po 5 tys ciemny-padł wiskozator-do normalnej jazdy niewysilonym n/a ok,z tendencją do lekkiego brania oleju, tak to ultra 5w40/0w40 jakościowo dużo lepsze.
  14. Pawel1984

    Oleje Specol

    Mikro boru którego nikt nie złamał dużo wcześciej Millers w tej lepkości stosował o 70% więcej mieszanki mikro i nano boru, nie wspomnę o innych ZDDP. Dodatkowo zawierał 3 % WS2 nano wolfram co było ewenementem-dzisiaj oba dodatki w 2 razy większym stężeniu są dostępne w dodatkach Archoil 9100 i 9200-drugi wkrótce zostanie zastąpiony nową wersją z większym stężeniem. Dodatkowo już w latach 90 oleje Amerykańskie Quaker state(wybrane), zawierały nano bor w dużych ilościach, nawet oryginalny Mobil 5w50 rally formuła miał go szczyptę:-)-szczyptę większą niż teraz schell,poza tym oleje LM(synthoil) 5w40 i 10w60 fuch titan rally pro w każdej lepkości . Co do dylematu co lepsze na codzień-jeżeli nie podrobiony i ze starej partii to w lepkości 0w40 lepiej odrobinę sprawdza się baza GTL przez swoją dużą polarnośc, w lepkości 5w40 dał bym remis, aczkolwiek na krótkich dystansach właściwości myjące schelli ultra obok polarności są dodatkowym +, sytuacja zmienia się trochę przy jeździe trasowej i dłużych dystansach większym obciążeniu, aczkolwiek analiza oleju 0w40 Valvoline z 40% zawortością PAO dała słabsze wyniki niż schel w tej lepkości na bazie GTL-(gas to liquid)-czyli tzw HC+ , ale baza bazie nie równa-najlepsze GTL ma neste, najlepsze PAO to Pao najlepiej obrobione w syntezie.d
  15. Pawel1984

    Oleje Specol

    PAO to baza podstawa oleju obecnie kwalifikowana joko gr IV. 100% PAO nie da rady zrobić w żadny oleju-powyżej 40% już jest ok. Noak-odparowalność-im wyższy tym olej szybciej odparowuje/ubywa Temp. płynięcia-do - stopni ile olej jest płynny,powązane jest to z pompowalnością...ale za dużo by pisać-im niżej tym lepiej i widać po tym zastosowanie bazy. Jeszcze jeden ważny parametr wskaźni lepkości-dobre oleje w oklicach 170-180,poniżej lipnie powyżej premiu. Temp. zapłonu-im wyżej tym lepiej-tłok i pierścienie nie zasyfiają się tak szybko.-oczywiście też mierzone metodami labolatoryjnymi-nie palnikiem w zamknięciu bez ciśnienia i obiegu.:-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.