Jump to content

Dobry olej syntetyczny 5W30


pakuu1
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Jaki dobry olej syntetyczny polecicie o parametrach 5W30 i z normą L0-44.

Olej będzie jeździł w mini cooper s R56 (1.6T) obecnie zalany jest czymś takim:

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5373-Castrol-Edge-Titanium-FST-5W30-C3-5L.html

 

Ostatnio w swoich autach stosowałem oleje Valvoline i Motul, może wyszło coś nowego czym warto się zainteresować.

Przed wymianą polecacie płukankę?

 

Link to comment
Share on other sites

Serwis zalewa do tych aut Shell Helix Ultra C3 5W30. Jeżeli nie chcesz pchać się w super hiper oleje, to tego Shella możesz lać spokojnie. Będzie lepszy od Edge C3. Równie dobry i nie drogi jest Mobil 1 ESP 5W30, ale ma niższy TBN i bardziej nadaje się do diesla. Motula odpuść, Valvo masz do dyspozycji X-treme C3, ale mniej dodatków przeciwzatarciowych niż w Shellu. Rozważyłbym też oleje z normą LL01 zamiast LL04.

Płukanka jak najbardziej. 

Edited by kaczorek79
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Co masz na myśli super hiper?

Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą.

Wymiana będzie oczywiście co 10kkm lub rok więc na LL mi nie zależy.

Myślałem o takim oleju http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5036-Valvoline-SynPower-XL-III-C3-5W30-5L.html lub o jakimś Millersie.

Czemu nie polecasz Motula?

Płukana jaka konkretnie?

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, pakuu1 napisał:

Co masz na myśli super hiper?

Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą.

Wymiana będzie oczywiście co 10kkm lub rok więc na LL mi nie zależy.

Myślałem o takim oleju http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5036-Valvoline-SynPower-XL-III-C3-5W30-5L.html lub o jakimś Millersie.

Czemu nie polecasz Motula?

Płukana jaka konkretnie?

Ten olej, co podałeś, to właśnie X-treme C3. On nie jest prawdziwym syntetykiem, tak samo, jak nie jest nim Castrol Edge C3, czy wspomniany przeze mnie Shell Helix Ultra. To nie znaczy, że są jakąś ściemą, bo to też dobre olej, tylko trzeba wiedzieć, który wybrać. Valvoline XL-III (Xtreme) ma bardzo mało dodatków, bardzo niskie TBN i wysoki noack w przeciwieństwie do Shella 5W30 C3, który ma lepiej oczyszczoną bazę dzięki GTL i dosypane trochę dodatków. Motul ma dobre oleje, ale nie 5W30 do benzyny. Oleje super hiper mam na myśli te, które naprawdę są syntetyczne, ale umówmy się, litr poniżej 50zł jest ciężki do zdobycia.

Jeśli chodzi o płukankę, to napisz, jakie wcześniej interwały były na olejach i ile przebiegu obecnie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Ten olej, co podałeś, to właśnie X-treme C3. On nie jest prawdziwym syntetykiem, tak samo, jak nie jest nim Castrol Edge C3, czy wspomniany przeze mnie Shell Helix Ultra. To nie znaczy, że są jakąś ściemą, bo to też dobre olej, tylko trzeba wiedzieć, który wybrać. Valvoline XL-III (Xtreme) ma bardzo mało dodatków, bardzo niskie TBN i wysoki noack w przeciwieństwie do Shella 5W30 C3, który ma lepiej oczyszczoną bazę dzięki GTL i dosypane trochę dodatków. Motul ma dobre oleje, ale nie 5W30 do benzyny. Oleje super hiper mam na myśli te, które naprawdę są syntetyczne, ale umówmy się, litr poniżej 50zł jest ciężki do zdobycia.

Jeśli chodzi o płukankę, to napisz, jakie wcześniej interwały były na olejach i ile przebiegu obecnie.

Olej zmieniany był co rok, lub 10kkm.

Obecny przebieg to 81000km.

Podobno olej, którym był zalewany (ten Castrol) jest zalecany przez BMW.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, pakuu1 napisał:

Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą.

to Ci mocno ogranicza wybór, ale masz np Penrite ENVIRO+ EU 5W30 albo NESTE CITY PRO W Longlife III 5W30

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, pakuu1 napisał:

z normą L0-44

 

a co to za norma ?

 

pewnie chodziło o LL04, a takich olejów jest wiele

jak ma byc tanio, to bym wziął GULF ULE 5W30

jak lepiej, to RAVENOL VMP 5W30

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, pakuu1 napisał:

Olej zmieniany był co rok, lub 10kkm.

Obecny przebieg to 81000km.

Podobno olej, którym był zalewany (ten Castrol) jest zalecany przez BMW.

Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp.

W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 13.09.2017 o 19:22, kaczorek79 napisał:

Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp.

W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany.

To jeszcze jedno pytanie :)

BMW i Mini zaleca olej z normą C3, natomiast ten silnik w autach francuskich ma zalecany olej normą C2...

Na jakie parametry patrzeć, aby porównać olej różnych producentów?

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 9/13/2017 o 19:22, kaczorek79 napisał:

Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp.

W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany.

 

Dobra, to się podepnę.

 

Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ?

Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, iwik napisał:

Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ?

Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej.

Zawory stukają?

Ja kiedyś lałem i 5W40 i 5W50 Mobila :) 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, rwIcIk napisał:

Zawory stukają?

Ja kiedyś lałem i 5W40 i 5W50 Mobila :) 

 

Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, iwik napisał:

 

Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM.

Lej, byle nie podróbki.

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, iwik napisał:

 

Dobra, to się podepnę.

 

Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ?

Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej.

Total 5W40 ma dość wysoką lepkość po rozgrzaniu, ale w niczym to nie przeszkadza hydraulicznym popychaczom. Niższa lepkość jest np w Shellu 5W40, a jeszcze niższa w Shellu 0W40. Za Totalem zdecydowanie przemawia cena, to obecnie najtańszy markowy olej na rynku. Nie jest zły, zważywszy, że posiada normę LL01 BMW i 229.5 MB, a te aprobaty stawiają dość wyśrubowane parametry. Shell może być lepiej oczyszczonym olejem od Totala, co może wydłużyć interwał o jakieś 2-3 kkm. Jeśli auto stoi pod chmurką i zimą jest często palone na krótkich odcinkach, to polecam 0W40.

Ja u siebie mam 24 hydrauliczne popychacze, plus dwa tłoki na hydraulice do zmiennych faz rozrządu i silnik pięknie chodził nawet na 5W50 w zimie.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, pakuu1 napisał:

To jeszcze jedno pytanie :)

BMW i Mini zaleca olej z normą C3, natomiast ten silnik w autach francuskich ma zalecany olej normą C2...

Na jakie parametry patrzeć, aby porównać olej różnych producentów?

 

C3 ma niską zawartość popiołu siarczanowego, C2 jeszcze niższą. To sprzyja katalizatorom, filtrom dpf, ale zostawia więcej depozytów w silniku. Do benzyny, nawet z nowoczesnym katalizatorem, można lać oleje z normą A3/B4, ewentualnie C3, który trzeba częściej wymienić od oleju A3/B4.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

Lej, byle nie podróbki.

 

 

Są podróbki na allegro. Zostawiłem sobie na półce bańkę po Totalu kupionym przez klienta. Różnica widoczna gołym okiem przez laika, a Total rozlewa wszystko w jednej fabryce.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, iwik napisał:

 

Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM.

Generalnie trudno porównać oleje o różnych lepkościach i tego się nie robi, ale z tego co wymieniłeś ,,najbardziej syntetyczny'' będzie schell 0w40 z Polskiej dystrybucji z bazą GTL >60% /niemiecki 70% vs. baza Totala HC i to już jest różnica zasadnicza.

Schell 5w40 ze starej partii ma >50 GTL, oba mają mocne wiskozatory i bardzo dużo dodatków czyszczących i antypiennych.

Tylko schell Rosyjski ma mnie kosztem dyspresanta czyli takiego zwiąku wielopierwiasktowego na mocno zasiarczone paliwo.

Jeżeli silnik ekploatowany normalnie nie pobiera oleju 5w30 na zimno śmiało możesz z pewnego źródła lać 0w40/5w40 schell'a-olej jest dużo lepszy zarówno bazą jak i dodatkami niż Total w każdej lepkości.(Total to HC)

Jest jeszcze Neste 60% GTL-jakościowo ciut lepsze GTL+ lekko bogatszy pakiet ZDDP vs. schell ale cenowo droższy.

Pewny schell 5w40/0w40 (Galon oleje),lejolej.pl + jak zawsze podpowiadam Archoil 9100 i masz olej na poziomie wyższym niż neste.To jest średnia półka olei.

Do GM5w30 trudno znaleść chemicznie gorszy odpowiednik tej samej lepkości o jeszcze słabszej bazie HC i mniejszej liczbie dodatków- lotos, orlen platinum są lepsze w skrócie.

Edited by Pawel1984
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kaczorek79 napisał:

C3 ma niską zawartość popiołu siarczanowego, C2 jeszcze niższą. To sprzyja katalizatorom, filtrom dpf, ale zostawia więcej depozytów w silniku. Do benzyny, nawet z nowoczesnym katalizatorem, można lać oleje z normą A3/B4, ewentualnie C3, który trzeba częściej wymienić od oleju A3/B4.

 

C2 i C3 mają taką samą zawartość popiołów, różnią się zasadniczo HTHS... C1 ma mniej sieraczanów niż C2 i C3. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Są podróbki na allegro. Zostawiłem sobie na półce bańkę po Totalu kupionym przez klienta. Różnica widoczna gołym okiem przez laika, a Total rozlewa wszystko w jednej fabryce.

Nawet olej GM ma swoją cenę, jeśli jest z oficjalnej dystrybucji :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

Lepkością dynamiczna na ciepło w temp.150stopni  przez 60sekund metoda A-czyli w skrócie teoretycznie ciut mniejsze opory/czyli dalej tzw. ekologia i w labolatorium wychodzi 1,2% zużycia paliwa mniej.....czyli czysta teoretyczna ekologia ze szkodą dla silnika jeżeli HTHS we współczesnym silniku benzynowym N/A ma <3-mietek by Ci powiedział woda-HTHS jej w temp 0*-ok.1,8.Tzw.eko olej.

Edited by Pawel1984
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Nawet olej GM ma swoją cenę, jeśli jest z oficjalnej dystrybucji :ok:

 

Jeśli uważasz, że oficjalna dystrybucja, to ASO Opla, to się mylisz. Z oficjalnej dystrybucji 5L. GM 5W30 Dexos2 kosztuje 100zł. Nadwyżka ceny w ASO, to zwykła marża.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli uważasz, że oficjalna dystrybucja, to ASO Opla, to się mylisz. Z oficjalnej dystrybucji 5L. GM 5W30 Dexos2 kosztuje 100zł. Nadwyżka ceny w ASO, to zwykła marża.
Płaciłem 90 zł w znanym sklepie moto, nie przez allegro, wiec to jest normalna cena z oficjalnej dystrybucji tylko z marżą uczciwą a nie ASOwą.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Bo dobra, a coś wiadomo nt. Shell HX8 5W-40?

PARAMETRY PRODUKTU WARTOŚĆ
Nazwa produktu Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40
Poprzednia nazwa produktu  
Zastosowanie olej silnikowy
Klasa lepkości SAE 5W-40
Gęstość w temp. 15°C kg/m3 843
Temp.zapłonu COC°C minimum 242
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 8742
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 1445
Wskaźnik lepkości 172
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty

API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; MB 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; Fiat 9.55535-N2 i 9.55535-M2

 

Pewnie gorszy od Helix Ultra, ale nie mogę znaleźć karty produktu.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.09.2017 o 22:18, iwik napisał:

Bo dobra, a coś wiadomo nt. Shell HX8 5W-40?

PARAMETRY PRODUKTU WARTOŚĆ
Nazwa produktu Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40
Poprzednia nazwa produktu  
Zastosowanie olej silnikowy
Klasa lepkości SAE 5W-40
Gęstość w temp. 15°C kg/m3 843
Temp.zapłonu COC°C minimum 242
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 8742
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 1445
Wskaźnik lepkości 172
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty

API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; MB 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; Fiat 9.55535-N2 i 9.55535-M2

 

Pewnie gorszy od Helix Ultra, ale nie mogę znaleźć karty produktu.

HX8 jest produktem słabszym jakościowo od serii ultra, zawiera 45% bazy GTL+ HC i mniej dodatków. Ma tylko lekko większą lepkość w 100stopniach i 40, za sprawą większej ilości wiskozatora. 5w40 Ultra jest bazowo i dodatkowo lepsz, HX8 jak już masz lekki pobór oleju, ale w żadnym wypadku nie jest to high millage, taki pomiędzy ultra a półsyntetycznym HX7. Miałem w podkręconym sc 1.1spi i nie sprawdzał się przy większych obciążeniach termicznych typu 180km/h A2 50km i wałek rozrządu było słychać głoścnie ciśnienie spadło, po 5 tys ciemny-padł wiskozator-do normalnej jazdy niewysilonym n/a ok,z tendencją do lekkiego brania oleju, tak to ultra 5w40/0w40 jakościowo dużo lepsze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Lej i się nie zastanawiaj

Lotos 5w30 obecnie na allegro 4L - 92 zł 

Uwaga

Zaraz po zmianie, zauważalne wycisza się silnik ( bez względu czy ma hydraulikę czy nie) i auto mniej pali.

Stosuję już od ok. 6 lat 👍

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, kaczorek79 napisał:

Jedno wyklucza drugie.

bo to do 2 różnych aut 😁

 

mogłem napisać "olejów" 🤣

Edited by Camel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, mati_lecha napisał:

Zastanawiam się nad ORLEN PLATINUM MAXEXPERT V 5W-30. 

 

Stosował ktoś

Ja lałem na pierwszy rozruch. Silnik nie wybuchł, ciśnienie dobre ;). Jak auto nie wymagające to można lać, ludzie na tym jeżdżą.

 

Teraz szukam 10w30 z ZDDP, ale głównie to widzę do jakiś kosiarek oleje. Jakby ktoś coś takiego stosował byłby wdzięczny za info. Ten co ostatnio zalałem trochę drogawy 250zł/5l a znów trzeba by zmienić ..

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, lucash napisał:

Why? Co złego jest z Motulem? :nie_wiem:

Chyba tylko to, że trzeba mieć sprawdzone i zaufane źródło pozyskania Motula. W przeciwnym razie jest duża szansa trafienia na podróbkę.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kenickie napisał:

Chyba tylko to, że trzeba mieć sprawdzone i zaufane źródło pozyskania Motula. W przeciwnym razie jest duża szansa trafienia na podróbkę.

:panic::panic::panic:

Wszystkie auta mam tym zalane...

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, lucash napisał:

Why? Co złego jest z Motulem? :nie_wiem:

1. Dużo podróbek Motula na rynku.

2. W tym konkretnym przypadku chodziło zapewne o Xclean+, który nie wyróżnia się niczym w porównaniu do np Lotosa z tą samą normą, czy Orlenu, ale ceną bije je na głowę.

3. Tamten post pisałem 4 lata temu, oleje ewoluują, dzisiaj są często inne pakiety dodatków, a sam Motul też robi dobre oleje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, mati_lecha napisał:

A czy jest szansa na zakup podrobionego oleju Orlen lub Lotos? 🤔

 

Raczej nie. To dość tanie oleje, więc to raczej one są używane jako podróbki tych droższych.

Jakby miały być podrabiane, to co by trzeba było wlać do bańki? Kujawski? Trochę za drogi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na forum olejowym, gdzie użytkownicy wysyłają próbki zarówno nowego jak i zużytego oleju do analiz, można poczytać że Orlenowskie i Lotosa oleje nie odbiegają jakością od Motula. Wręcz w niektórych parametrach wypadają lepiej. Od tej pory zacząłem zalewać oleje Orlen i nie mam uwag.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Na forum olejowym, gdzie użytkownicy wysyłają próbki zarówno nowego jak i zużytego oleju do analiz, można poczytać że Orlenowskie i Lotosa oleje nie odbiegają jakością od Motula. Wręcz w niektórych parametrach wypadają lepiej. Od tej pory zacząłem zalewać oleje Orlen i nie mam uwag.

A ja Specola 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.