docman Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam specjalistów. Cóż po zimie zauważyłem w swoim Uniaczu Fire, iż przy wylocie powietrze z filtra do układu wtryskowego pojawił się oleisty nalot. Nie wiem czy można powiązać z tym co zauważyłem ostatnio czyli problemy ze zbieraniem się ze skrzyżowania ale faktem jest, iż jest to niepokojące. Pamiętam, że tak samo robiło się w starych poczciwych 125-ach. Tyle że tam był gaźnik i nieraz wylewało sie olej z filtra. Jestem z obsługami na bieżąco wszystko nowe (filtry, oleje) wymieniłem jesienią. Ostatnio nawet zmieniłem amorki z przodu.Pomóżcie jesli macie jakieś pomysły od czego zacząć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiech26 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Do obudowy filtra powietrza podłączona jest rurka gumowa do odsysania oparów oleju z pod pokrywy zaworów. Zawsze trochę pociągnie mgły olejowej i osadzi się na obudowie. Objaw raczej normalny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Normalne objawy. Wszystko jest OK. No chyba, że oleju jest tyle, że filtr już jest mokry, to wtedy nie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 > Witam specjalistów. > Cóż po zimie zauważyłem w swoim Uniaczu Fire, iż przy wylocie powietrze z filtra do układu > wtryskowego pojawił się oleisty nalot. Nie wiem czy można powiązać z tym co zauważyłem > ostatnio czyli problemy ze zbieraniem się ze skrzyżowania ale faktem jest, iż jest to > niepokojące. Pamiętam, że tak samo robiło się w starych poczciwych 125-ach. Tyle że tam był > gaźnik i nieraz wylewało sie olej z filtra. Jestem z obsługami na bieżąco wszystko nowe > (filtry, oleje) wymieniłem jesienią. Ostatnio nawet zmieniłem amorki z przodu.Pomóżcie jesli > macie jakieś pomysły od czego zacząć ? Jeżeli oleju jest naprawdę sporo, to Twoje problemy mogą się dopiero naprawdę zacząć. Najgorszy scenariusz to: nieszczelne pierścienie i masz spore przedmuchy do miski olejowej, które powodują wydmuchiwanie oleju przez odmę do filtra. Olej który tam się dostanie niestety spala się więc i masz zupełne inne parametry CO-CO2 w spalinach na które reaguje lambda i przekazuje te informacje do kompa, który stara się poprzez dobór ilości paliwa ustabilizować pracę lambdy, no i kółko się zamyka, a samochód muli. Nie życzę Ci tego , ale sprawdź to u siebie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
docman Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Dzięki wszystkim za sugestie zacznę od podstaw czyszczenie i ponowne sprawdzenie. Mam nadzieję, ze czarny scenariusz się nie sprawdzi. Uniaczka mam co prawda od 1,5 roku ale znam jego historię nawet sam wyprowadzałem go z salonu. Przebieg też zadowalający (43000) więc mam nadzieję, że na czyszczeniu się skończy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.