Unoman Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 Witam, u kolegi w Uno (tym razem nie u mnie :-) ) przestała działać wycieraczka z tyłu. To raczej chyba rzadkie zjawisko, częsciej pada chyba przód ? Napięcie na stykach jest. Co ew. mogło się stać i czy kosztowna jest wymiana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Witam, > u kolegi w Uno (tym razem nie u mnie :-) ) przestała działać > wycieraczka z tyłu. To raczej chyba rzadkie zjawisko, częsciej > pada chyba przód ? > Napięcie na stykach jest. Co ew. mogło się stać i czy kosztowna jest > wymiana ? Nie trzeba jej wymieniać tylko wystarczy naprawić - w uniakach zdarza się to żadko częściej w fiatach sc i cc. Przyczyną nie działania wycieraczki jest zardzewiały trzpień - trzeba ją zdemontować rozebrać na części, przeczyscić i zakonserwować - wtedy posłuży dłużej niż nowa instrukcja postępowania 1. zdemotować silnik wycieraczki (odkręcić osłone, odpiąć wtyczke, zdjąć ramie wycieraczki z trzpienia, odkręcić i wyjąć silnik wycieraczki) 2. na górze trzpienia (na tulejce z tworzywa ) jest pierścień cegera który trzeba zdjąć aby można było wybić trzpień. 3. Odkręcić pokrywe silnika 4. ( zapamiętać jak ułozona jest przekładnia, kółka zębate i dźwigienka) 5. teraz trzeba wybić trzpień, najlepiej na początku wkręcić nakrętke na gwin aby go nie uszkodzić (pierwsze próby wybijania będą mocniejsze zanim rdza puści). Potem gdy trzpień się schowa w tulejce trzeba znaleśc coś czym możemy dalej wybijać trzpień ( śrubokręt, pręt - wazne żeby był jak najbardziej zbliżony do wymiarów trpienia - ułatwi to wybijanie). 6. Po wybiciu trzpienia nalezy go dobrze oczyścić z rdzy i nalotu i dobrze nasmarować smarem (tego nie żałować ) 7. na trzpieniu powinna byc uszczelka (oring) która przy wybijaniu moze się zsunąć , trzeba ją założyć na swoje miejsce (u góry jest rowek) przed włożeniem trzpienia. Oczyścić trzeba też tulejke. 8. Składamy wszystko spowrotem i cieszymy się faktem ze poprawiliśmy fabryke ( jak się dojdzie do wprawy to czas pracy ok 30min -1/h - zalezy jak bardzo zardzewiała jest wycieraczka Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pkikul Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 modkladnie to co pisze kolega ja jak przyciemialem szybki zaowazylem rdze wyczyscilem i jest ok a tez raz dzialala raz nie pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Witam, > u kolegi w Uno (tym razem nie u mnie :-) ) przestała działać wycieraczka z tyłu. To raczej chyba rzadkie zjawisko nie takie rzadkie - tylnej mniej się używa więc pada nie dlatego że się silniczek "wyeksploatował" tylko że czynniki klimatyczne robiły swoje, a urządzenie mało pracowało w tym czasie > częsciej pada chyba przód ? regóły na to niema > Napięcie na stykach jest. Co ew. mogło się stać i czy kosztowna jest > wymiana ? niech wyjmie silnik i przeczyści mechanizm, sprawdzi miernikiem czy jest przepływ na uzwojeniu. Jeśli jest to przeczyszczenie powinno pomóc, jeśli niema to spalił się silnik. Cena używki to około 50 PLN, ale można się dogadać. Na Allegro się pojawiają: 1. z mechanizmem przekładni 2. sam silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unoman Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > nie takie rzadkie - tylnej mniej się używa więc pada nie dlatego że > się silniczek "wyeksploatował" tylko że czynniki klimatyczne > robiły swoje, a urządzenie mało pracowało w tym czasie > regóły na to niema > niech wyjmie silnik i przeczyści mechanizm, sprawdzi miernikiem czy > jest przepływ na uzwojeniu. Jeśli jest to przeczyszczenie > powinno pomóc, jeśli niema to spalił się silnik. > Cena używki to około 50 PLN, ale można się dogadać. Na Allegro się > pojawiają: > 1. z mechanizmem przekładni > 2. sam silniczek Dzięki. 1 link coś nie bangla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Dzięki. 1 link coś nie bangla A teraz? 2. z mechanizmem przekładni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unoman Napisano 14 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > A teraz? > 2. z mechanizmem przekładni Bangla , dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Witam, > u kolegi w Uno (tym razem nie u mnie :-) ) przestała działać > wycieraczka z tyłu. To raczej chyba rzadkie zjawisko, częsciej > pada chyba przód ? > Napięcie na stykach jest. Co ew. mogło się stać i czy kosztowna jest > wymiana ? U mnie od początku kiedy kupiłem auto wycieraczka nie działała... cały czas myślalem że jest spalona no wreszcie po rocznej eksploatacji Uniaka naszło mnie żeby rozkręcić ten silniczek i zobaczyć co z nim nie tak okazało sie padł przerywacz czy jakoś to sie inaczej nazywa w każdym razie to coś co jest odpowiedzialne za to aby wycieraczka wróciła do pozycji leżącej zwarłem tam dwie blaszki i wycieraczka chodziła aż miło po naprawieniu ogrzewania, wycieraka, zrobieniu podświetlenia zegarów i pokręteł na niebiesko autko sprzedałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 14 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2005 > Bangla , dzieki 3. o tu jeszcze jeden masz - jakby była potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.