mat777 Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Witam Wiecie co może być przyczyną podwyższonych obrotów na biegu jałowym - silnik 1.1 Np. zatrzymuje się na światłach, wrzucam na luz, a silnik ma podwyższone obroty. Przegazowanie nie pomaga. Zmiana benzyna / LPG bez efektu. Przy czym rano jak silnik jest zimny to zjawisko nie występuje. Z całą pewnością ani temperatura ani obroty nie falują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerwos Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Po chwili obroty schodzą w dół? Ja bym wyczyścił przepustnicę bo może silnik krokowy się zaciera i nie domyka się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Po chwili obroty schodzą w dół? > Ja bym wyczyścił przepustnicę bo może silnik krokowy się zaciera i nie domyka się. Nie, obroty nie spadają po zatrzymaniu się tzn. dopiero na którymś kolejnym postoju obroty wracają do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 otworz maske i reka pociagnij za linke. zobacz czy domyka sie do konca przepustnica. moze za ciezko linka chodzi lub sprezyna w przepustnicy strzelila, ktora domyka talerzyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Witam > Wiecie co może być przyczyną podwyższonych obrotów na biegu jałowym - silnik 1.1 > Np. zatrzymuje się na światłach, wrzucam na luz, a silnik ma podwyższone obroty. Przegazowanie nie > pomaga. Zmiana benzyna / LPG bez efektu. Przy czym rano jak silnik jest zimny to zjawisko nie > występuje. > Z całą pewnością ani temperatura ani obroty nie falują. Potencjometr przepustnicy . Jak jeszcze raz Ci to wystąpi jedź do ASO aby podłączyli do examinera TYLKO NIE GAŚ SILNIKA . Nawet jeżeli ten objaw wystąpi i zniknie a w tym czasie nie zgasisz silnika to błąd pokaże . Jak tylko zgasisz to doopa blada . EDIT Tak sobie przypomniałem gdyby to był faktycznie potencjometr , to nie daj się namówić na cały korpus przy wymianie. W niektórych ASO twierdzą że potencjometr jest integralną częścią korpusu z silniczkiem krokowym NIEPRAWDA . Wymienia sie osobno i kosztuje 74 zeta plus wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 potencjometr przepustnicy na 200% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > potencjometr przepustnicy na 200% To w silniku 1.1 jest potencjometr? Myślałem, że jest tylko w 1.2 Dzięki za rady. Sprawdzę i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 > To w silniku 1.1 jest potencjometr? Myślałem, że jest tylko w 1.2 > Dzięki za rady. Sprawdzę i dam znać. Jest jak w każdym. Tylko w 1.2 może być elektroniczny pedał gazu taki bez linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Pomóżcie! Nadal poszukuje tego potencjometru. Gdzie go kupić? Na Allegro mają potencjometry do starej pandy lub kompletne przepustnice. Możecie podać jakieś namiary lub sugestie gdzie można go kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Pomóżcie! > Nadal poszukuje tego potencjometru. Gdzie go kupić? Na Allegro mają potencjometry do starej pandy > lub kompletne przepustnice. Możecie podać jakieś namiary lub sugestie gdzie można go kupić. Każde ASO musi mieć . Ja kupowałem u nas w ASO Wójcik za 74 zeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 Sorry, że temat tak przeciągam ale też ta usterka występuje w sposób losowy i tym samym nie nagli z naprawą. Wracając do tematu odwiedziłem serwisy ASO w Katowicach nikt nie słyszał tam o osobno występującym potencjometrze przepustnicy do miśka 1.1 !!! Oferują całą przepustnicę za 1400zł i to pod warunkiem, że oddam tę bieżącą!!! Nawet nie mogę zdobyć numeru tej części. Czy ktoś z Was może mi pomóc w zdobyciu takiego numeru lub tego potencjometru lub przynajmniej potwierdzić, że niestety należy kupić przepustnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 > !!! Oferują całą przepustnicę za 1400zł i to pod warunkiem, że oddam tę bieżącą!!! > Nawet nie mogę zdobyć numeru tej części. Czy ktoś z Was może mi pomóc w zdobyciu takiego numeru lub > tego potencjometru lub przynajmniej potwierdzić, że niestety należy kupić przepustnicę. 1400...... te jezeli juz to mozna taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 27 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 > Sorry, że temat tak przeciągam ale też ta usterka występuje w sposób losowy i tym samym nie nagli z > naprawą. Wracając do tematu odwiedziłem serwisy ASO w Katowicach nikt nie słyszał tam o osobno > występującym potencjometrze przepustnicy do miśka 1.1 Mam schowany na pamiątkę ów potencjometr , daj adres to prześlę Ci abyś mógł baranom w ASO pokazać że się da . Znajdź sobie na necie tel do ASO Wójcik Cz-wa ul.Hutników i zadzwoń to dowiesz się że się da . Jak wcześniej opisywałem u mnie były 2 razy wymieniany. Ciekawe jest to że jak auto na gwarancji to sam potencjometr wymieniają a po gwarancji to już cały korpus > !!! Oferują całą przepustnicę za 1400zł i u mnie okole 450 zł > pod warunkiem, że oddam tę bieżącą!!! już wiesz na czym ten handelek polega wymienią sam potencjometr i sprzedadzą jako komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenon Hytry Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Nie należy kupować całej przepustnicy. Nie mam już dostępu do EPERA ale problem z tym potencjometrem wynika z faktu że rzeczywiście w dokumentacji serwisowej nie występuje "osobno". Ale występuje w Punto i jest to ten sam potencjometr. Wymieniałem już dwa razy, drugi raz samodzielnie. W zestawie jest nowa uszczelka pod przepustnicę i dwie śruby do jej przykręcenia. Koszt w ASO 67pln. Nr części podam dopiero w poniedziałek, muszę wygrzebać w papierach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Bardzo proszę o ten numer. Temat jak najbardziej dla mnie aktualny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenon Hytry Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Bardzo proszę o ten numer. Temat jak najbardziej dla mnie aktualny. Znajdę ale w poniedziałek, jestem służbowo poza domem. U mnie obydwa padły przy podobnych warunkach atmosferycznych - zimą po dużych nocnych mrozach w lutym 2006 i 2010, a efektem były obroty 3500-4000 na jałowym. Jakoś dojechałem do ASO nie zarzynając sprzęgła. Rozebrałem jeden z potencjometrów żeby stwierdzić co w nich się psuje. W środku idealnie czysto, ścieżki oporowe całe pomierzone miernikiem, nawet smar był czysty. Ścierają się natomiast "szczoteczki" kontaktowe, które po nich jeżdżą. Niestety otwarcie obudowy jest równoznaczne z jej zniszczeniem, element nienaprawialny. Samo niedelikatne jego wyjęcie z korpusu przepustnicy eliminuje ponowny montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 29 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Oto potencjometr w całej okazałości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat777 Napisano 30 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Wielkie dzięki za zdjęcie! Przynajmniej już wiem czego szukać i jak to wygląda. Większość sklepów myli te potencjometry z tymi do seicento (mają charakterystyczne dwa otwory na wkręty służące do przykręcenie do korpusu). Zeniu obiecał mi na poniedziałek numer tego elementu ale może również Ty jesteś w stanie odczytać taki numer z tego potencjometru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 30 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Ty jesteś w stanie odczytać > taki numer z tego potencjometru? Jest to produkt MagnetiMarelli symbol jakiś CTS a numer wytłoczony z boku to 18450. Więcej znaków nie ma. P.S. Pandy nie mam już pół roku a bebechy jeszcze mam. Chyba z sentymentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenon Hytry Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Jeśli zdecydujesz się na samodzielną wymianę: 1.odkręcasz obudowę filtra powietrza 2.odpinasz linkę gazu 3.odłączasz wtyk od potencjometru 4.zdejmujesz gumową rurkę - to chyba odma 5.odkręcasz dwie śruby - wkrętak krzyżakowy 6.korpus przepustnicy w ręku 7.demontujesz uszkodzony potencjometr - tu pozostaje tylko metoda podważania wkrętakiem i wciskasz nowy 8.montaż w odwrotnej kolejności z nową uszczelką i śrubami Cała operacja trwa jakieś 20min., ale jak już masz przepustnicę w ręku warto poświęcić więcej czasu i ją umyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenon Hytry Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Obiecany numer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenon Hytry Napisano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Może tak będzie łatwiej kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.