Skocz do zawartości

cos rypi/strzela przy kreceniu kierownica


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

jakis czas temu mailem takie objaw ale ustaly... niestety osstatnio wrocily ze sporym nasileniem

odglos jest wyraznie w prawej strony i jak dla mnie ewidentnie z mcphersona

jest to odglos takiego charakterystycznego strzelania/pykania jakie daje scisnieta sprezyna w momencie gdy chce sie ja obrocic wokol wlasnej osi pomiedzy sciskajacymi ja plaszczyznami

co moze byc tego przyczyna?

z wymiana czy tez usprawnieniem czego treeba sie liczyc?

czy to moze ta poduszka amortyzatora ?? czy moze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakis czas temu mailem takie objaw ale ustaly... niestety osstatnio wrocily ze sporym nasileniem

> odglos jest wyraznie w prawej strony i jak dla mnie ewidentnie z mcphersona

> jest to odglos takiego charakterystycznego strzelania/pykania jakie daje scisnieta sprezyna w

> momencie gdy chce sie ja obrocic wokol wlasnej osi pomiedzy sciskajacymi ja plaszczyznami

> co moze byc tego przyczyna?

> z wymiana czy tez usprawnieniem czego treeba sie liczyc?

> czy to moze ta poduszka amortyzatora ?? czy moze cos innego?

Górne mocowanie McPhersona . Zalej na noc od góry jakimś olejem lub oliwą najlepiej strzykawką bo podejścia nie ma. Albo rozkręć górne mocowanie , sprężyna nie powinna podnieść auta , i wtedy dokładnie można nasmarować. Ja swego czasu to ściągacze sprężyn zapodałem od dołu i dokładnie gniazdo wyczyściłem i nasmarowałem . W Pandzie przerabiałem temat 2 razy i GP też.

U mnie jest to wina częstego mycia wnęk kół myjką ciśnieniową. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Górne mocowanie McPhersona . Zalej na noc od góry jakimś olejem lub oliwą najlepiej strzykawką bo

> podejścia nie ma. Albo rozkręć górne mocowanie , sprężyna nie powinna podnieść auta , i wtedy

> dokładnie można nasmarować. Ja swego czasu to ściągacze sprężyn zapodałem od dołu i dokładnie

> gniazdo wyczyściłem i nasmarowałem . W Pandzie przerabiałem temat 2 razy i GP też.

> U mnie jest to wina częstego mycia wnęk kół myjką ciśnieniową.

o zesz ty... ja wlasnie za kazdym razem jak myje to karcherem wneke lece smile.gif

dzieki za porade zrobie z tym zalaniem jak najszybciej smile.gif

silnikowy moze byc?

taki mam pod reka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o zesz ty... ja wlasnie za kazdym razem jak myje to karcherem wneke lece

> dzieki za porade zrobie z tym zalaniem jak najszybciej

> silnikowy moze byc?

> taki mam pod reka

Na początek tak, spróbuj też wcześniej wd40 lub cx80 żeby syf wypłukać . Czasami taką operację trzeba przeprowadzać 2 razy aż do ustąpienia hałasu. Jest to wnerwiające bo to czuć nawet na kole kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek tak, spróbuj też wcześniej wd40 lub cx80 żeby syf wypłukać . Czasami taką operację

> trzeba przeprowadzać 2 razy aż do ustąpienia hałasu. Jest to wnerwiające bo to czuć nawet na

> kole kierownicy.

niestety czuc.. a i spojzenia przechodzacych obok tez... bezcenne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dokladnie taki dzwiek dawaly luzy na lacznikach stabilizatora, recznie nie dalo sie ich wyczuc, tylko na sciezce diagnostycznej w czasie badania technicznego, laczniki mialem z metalowymi miseczkami (niby lepsze...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie dokladnie taki dzwiek dawaly luzy na lacznikach stabilizatora, recznie nie dalo sie ich

> wyczuc, tylko na sciezce diagnostycznej w czasie badania technicznego, laczniki mialem z

> metalowymi miseczkami (niby lepsze...)

taka przyczyne wyeliminowalem od razu bez diagnozowania czy proby diagnozy..... nie mam staba ehhe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę ze sie przyłącze do tematu. Odkąd zostało wymienione sprzęgło u mnie przy skrecie, lub przyspieszaniu bądź hamowaniu czasem wlasnie cos strzeli jakby metal o metal, albo wlasnie tak jakby gdzies byl luz... czy możliwe ze mam ten sam probelm? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To widzę ze sie przyłącze do tematu. Odkąd zostało wymienione sprzęgło u mnie przy skrecie, lub

> przyspieszaniu bądź hamowaniu czasem wlasnie cos strzeli jakby metal o metal, albo wlasnie tak

> jakby gdzies byl luz... czy możliwe ze mam ten sam probelm?

raczej nie

ten objaw u mnie najbardziej jest na postoju i tylko i wylacznie w czasie krecenia kierownica - przyspieszanie hamowanie i inne rzeczy nia maja tu znaczenia

a u ciebie moze gdzies na skrzyni jakas lapa poducha.. nie wiem co i jak tam jest mocowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie

> ten objaw u mnie najbardziej jest na postoju i tylko i wylacznie w czasie krecenia kierownica -

> przyspieszanie hamowanie i inne rzeczy nia maja tu znaczenia

> a u ciebie moze gdzies na skrzyni jakas lapa poducha.. nie wiem co i jak tam jest mocowane

Poducha amortyzatora - kawałek gumki oink.gif.

poducha.jpg

Temat przerabiałem rok temu. Na postoju i przy prędkościach do 10-15km/h, przy kręceniu kierownicą - trzaskanie, strzelanie. Wyszło, że łożyska poleciały i trzeba było poduchy wymienić. Wymienione - cisza. Manual do ściągania amortyzatorów i masz poduszki ściągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poducha amortyzatora - kawałek gumki .

> Temat przerabiałem rok temu. Na postoju i przy prędkościach do 10-15km/h, przy kręceniu kierownicą

> - trzaskanie, strzelanie. Wyszło, że łożyska poleciały i trzeba było poduchy wymienić.

> Wymienione - cisza. Manual do ściągania amortyzatorów i masz poduszki ściągnięte.

pytanie laika

poduchy wymienie a to lozysko o ktorym piszesz to to samo? to element zintegrowany z poducha czy oddzielny element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo. Tak mi to nazwali w ASO i tak mi zostało.

spoko ja nie wiedzialem wiec luzik smile.gif

dzisiaj sprawdze patent z zalaniem olejem - mam specjalny jakis olejek do lozysk wysokoobrotowych - rzadki ale o duzej lepkosci

a jak nie to podumam nad wymiana

a swoja droga jutro zostawiam w Qservice samochod na kompletny przeglad zawieszenie, ukladu hamulcowego oraz ukladu kierowniczego - dowiem sie co i jak z czym musze sie liczyc co robic a co nie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek tak, spróbuj też wcześniej wd40 lub cx80 żeby syf wypłukać . Czasami taką operację

> trzeba przeprowadzać 2 razy aż do ustąpienia hałasu. Jest to wnerwiające bo to czuć nawet na

> kole kierownicy.

zalalem specjalnego oleum do lozysk... tak nie wiedzialem ile i dalem po 5 ml na strone - poki co rypi dalej ale moze musi podejsc dobrze olej a to nie nastapi tak w jednej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalalem specjalnego oleum do lozysk... tak nie wiedzialem ile i dalem po 5 ml na strone - poki co

> rypi dalej ale moze musi podejsc dobrze olej a to nie nastapi tak w jednej chwili

Łoooo to potrzeba czasu aby olej dotarł tam gdzie potrzeba, próbuj dalej . Łożyska zawsze zdążysz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.