Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie otworu centrującego.


kamell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcę kupić felgi aluminiowe 14" 6j tylko że otwór centrujący ma średnicę 78.1 czy dołożenie plastikowych "wkładek" czy tam ringów, nie będzie przeszkadzało i jak się to sprawuje w eksploatacji ??

Opcja druga to felgi 14" 5,5j średnica otworu 58,5 i także był by potrzebny ten "ring" teraz pytanie która opcja jest najbardziej rozsądna i czy w ogóle wkładanie plastiku jest bezpieczne i się opłaca ??

Pzdr Kamell 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Chcę kupić felgi aluminiowe 14" 6j tylko że otwór centrujący ma średnicę 78.1 czy dołożenie

> plastikowych "wkładek" czy tam ringów, nie będzie przeszkadzało i jak się to sprawuje w

> eksploatacji ??

> Opcja druga to felgi 14" 5,5j średnica otworu 58,5 i także był by potrzebny ten "ring" teraz

> pytanie która opcja jest najbardziej rozsądna i czy w ogóle wkładanie plastiku jest bezpieczne

> i się opłaca ??

> Pzdr Kamell

Mam plastiki i nic sie nie dzieje, wiec smiało zakładaj ok.gifok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Chcę kupić felgi aluminiowe 14" 6j tylko że otwór centrujący ma średnicę 78.1 czy dołożenie

> plastikowych "wkładek" czy tam ringów, nie będzie przeszkadzało i jak się to sprawuje w

> eksploatacji ??

> Opcja druga to felgi 14" 5,5j średnica otworu 58,5 i także był by potrzebny ten "ring" teraz

> pytanie która opcja jest najbardziej rozsądna i czy w ogóle wkładanie plastiku jest bezpieczne

> i się opłaca ??

> Pzdr Kamell

ten plastik w glownej mierze ma ci pomoc w czasie nakladania kola pozniej kolo trzyma sie na srubach i sam pierscien nie ma nic do roboty

a zeby ci bardziej obrazowo podac to powiem ze w mazdzie mialem fele z wiekszym centrujacum ale bez pierscieni i przez 8 lat eksploatacji nic sienie dzialo z tego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zeby ci bardziej obrazowo podac to powiem ze w mazdzie mialem fele z wiekszym centrujacum ale bez

> pierscieni i przez 8 lat eksploatacji nic sienie dzialo z tego powodu

ciezko uwiezyc, ze kola nie bily przy 110-140km/h...

felga na samych srubach ma luz i w zyciu nie zalozysz jej tak precyzyjnie jak przy osadzeniu na kolnierzu piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko uwiezyc, ze kola nie bily przy 110-140km/h...

> felga na samych srubach ma luz i w zyciu nie zalozysz jej tak precyzyjnie jak przy osadzeniu na

> kolnierzu piasty.

luz?

w SC miałem bez pierścieni - nic nie biło nic nie tłukło- kwestia dokręcenia śrub waytogo.gif

ale owszem - bezpieczniej z pierścieniami 20.GIFwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w SC miałem bez pierścieni - nic nie biło nic nie tłukło- kwestia dokręcenia śrub

mialem 2 rodzaje felg z BMW. jedne mialy za bardzo roztoczone otwory i nie dalo sie ustawic tak, zeby nie bylo. probowalem wiele razy.

> ale owszem - bezpieczniej z pierścieniami

bezpiczniej, ale z powodu bica nie zakupie juz felg z innym rozstawem niz dedykowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem 2 rodzaje felg z BMW. jedne mialy za bardzo roztoczone otwory i nie dalo sie ustawic tak,

> zeby nie bylo. probowalem wiele razy.

no to zmienia całkowicie postać rzeczy - pisz tak od razu waytogo.gif - ja nawet z pierścieniami bym tego nie założył- życie mi miłe czacha.gif

> bezpiczniej, ale z powodu bica nie zakupie juz felg z innym rozstawem niz dedykowany...

im mniej "druciarstwa" tym lepiej i przede wszystkim bezpieczniej-nie zawsze poprawianie fabryki jest wskazane wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko uwiezyc, ze kola nie bily przy 110-140km/h...

> felga na samych srubach ma luz i w zyciu nie zalozysz jej tak precyzyjnie jak przy osadzeniu na

> kolnierzu piasty.

jezeli masz dobrze wywazone kola nic nie bedzie bilo

... a moze mi sie zdawalo ze nic nie bilo i nic przez kilka lat nie poczulem...:/

sruby na stozku i nie ma sily zeby sie cos nie osiowo ustawilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powtarzam jeszcze raz (ale juz ostatni): a jednak, da sie dokrecic nierowno, jesli felga nie opiera

> sie na kolnierzu.

wszystko da sie zrobic jezeli sie chce - prawidlowo dokrecajac kolo czyli nie od razu kazda srube na maksa jezeli tylko felga nie jest jakas felerna - ustawisz kolo w osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do konca, gdyz sa felgi z takim samym otworem, ale roznymi rozstawami?

i co z tego??

to tak jakbys napisal ze sa samochody z taka sama pojemnoscia silnika ale na roznej wielkosci kola

a sa takie kombinacje dlatego ze sa rozne rozstawy srub i rowne srednice otworow centrujacych

oczywiscie ze idealnie jest jezeli centrujacy jest taki jak trzeba

lecz jezeli jest wiekszy w niczym to nie szkodzi - jezeli mniejszy to sie bierze inna fele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.