Skocz do zawartości

Focus zamula na wyższych obrotach


zet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono wielbicieli Harrisona Forda clown.gif

Mam następujący problem z fordem focusem 01r 1,6 benz Zetec - przy wyższych obrotach silnik dławi się i nie chce przyspieszać. Efekt występuje TYLKO przy małej ilości paliwa w baku (poniżej połowy). Dodam, ze otwierając korek lubi syknąć. Co gdzie i jak sprawdzić ? Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem ?

Nie musze dodawać, ze w fordach jestem w sumie zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, u mnie w MDO jest trochę podobny problem.

Jeżeli poziom paliwa w baku jest w ilości zbliżonej do 1/4, wówczas po postoju, który trwał więcej niż godzinę mam problem z zapaleniem silnika.

Tj. zapala, ale natychmiast gaśnie. Po kilku - kilkunastu próbach w końcu zaczyna pracować jak powinien. Jeżeli paliwa jest więcej to problem znika sam z siebie. Poza zapalaniem objawy nie pojawiają się w żadnym innym momencie, nawet jeżeli w trakcie jazdy bak jest prawie pusty to samochód dalej porusza się tak jak powinien.

Domyślam się, że problemem u mnie jest pompa paliwa, a i dokładnie to samo podejrzewam u Ciebie.

P.S. Podobną akcję do Twojej miałem też w CCS'ie, ale bez względu na to czy miałem paliwo czy nie - po prostu szarpał i zamulał powyżej 3k obrotów. Podmieniałem wszystkie czujniki, silniczki krokowe itp. Winnym też okazała się pompa paliwa - po wyczyszczeniu mazi znajdującej się dookoła, problem zniknął jak ręką odjął, ale niestety pompa klękła po tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za ukierunkowanie. Zastanawiam się, czy może mieć na to wpływ woda w paliwie, albo zatkany

> filtr paliwa - gdzie on sie znajduje w focusie mk1 ?

Możesz zacząć od wymiany filtra - o ile dobrze pamiętam to znajduje się po prawej stronie z tyłu, nieopodal wzdłużnego wahacza.

Żeby tak reagował na wodę w paliwie to by jej musiało w nim być dosyć dużo.

Odnośnik do komentarza