Skocz do zawartości

Focus zamula na wyższych obrotach


zet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono wielbicieli Harrisona Forda clown.gif

Mam następujący problem z fordem focusem 01r 1,6 benz Zetec - przy wyższych obrotach silnik dławi się i nie chce przyspieszać. Efekt występuje TYLKO przy małej ilości paliwa w baku (poniżej połowy). Dodam, ze otwierając korek lubi syknąć. Co gdzie i jak sprawdzić ? Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem ?

Nie musze dodawać, ze w fordach jestem w sumie zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, u mnie w MDO jest trochę podobny problem.

Jeżeli poziom paliwa w baku jest w ilości zbliżonej do 1/4, wówczas po postoju, który trwał więcej niż godzinę mam problem z zapaleniem silnika.

Tj. zapala, ale natychmiast gaśnie. Po kilku - kilkunastu próbach w końcu zaczyna pracować jak powinien. Jeżeli paliwa jest więcej to problem znika sam z siebie. Poza zapalaniem objawy nie pojawiają się w żadnym innym momencie, nawet jeżeli w trakcie jazdy bak jest prawie pusty to samochód dalej porusza się tak jak powinien.

Domyślam się, że problemem u mnie jest pompa paliwa, a i dokładnie to samo podejrzewam u Ciebie.

P.S. Podobną akcję do Twojej miałem też w CCS'ie, ale bez względu na to czy miałem paliwo czy nie - po prostu szarpał i zamulał powyżej 3k obrotów. Podmieniałem wszystkie czujniki, silniczki krokowe itp. Winnym też okazała się pompa paliwa - po wyczyszczeniu mazi znajdującej się dookoła, problem zniknął jak ręką odjął, ale niestety pompa klękła po tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za ukierunkowanie. Zastanawiam się, czy może mieć na to wpływ woda w paliwie, albo zatkany

> filtr paliwa - gdzie on sie znajduje w focusie mk1 ?

Możesz zacząć od wymiany filtra - o ile dobrze pamiętam to znajduje się po prawej stronie z tyłu, nieopodal wzdłużnego wahacza.

Żeby tak reagował na wodę w paliwie to by jej musiało w nim być dosyć dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej twoja pompa raczej już umiera. Miałem dokładnie te same objawy. Być może nawet słychać, że coś tam pompuje przed rozruchem silnika, ale jak mechanik sprawdzi Ci na pomiarze, to zapewne okaże się, że daje już tylko połowę ciśnienia. A to za mało. Silnik nie dosyć, że nie odpali od razu ( trzeba np. zakręcić drugi raz ) to będzie też tracić na mocy na wysokich obrotach z powodu niedostatecznej ilości paliwa. Przygotuj się na wymianę pompy. Szkoda czasu na jakieś formy "łatania" tematu czyszczeniem wkładu pompy. Jeśli filtr paliwa jest mocno brudny, to znaczy, że i sama pompa "zagęściła się" we wkładzie i pewnie poprzycierała.

Nie powinno się też wyjeżdżać baku do końca, bo to najprostszy sposób na załatwienie pompy syfem z dna baku. Wiem coś o tym, bo pompę wymieniałem już dwa razy w ciągu 6 lat. ( co prawda w Nubirze, ale zasada jest ta sama w każdym aucie ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.