zet Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam grono wielbicieli Harrisona Forda Mam następujący problem z fordem focusem 01r 1,6 benz Zetec - przy wyższych obrotach silnik dławi się i nie chce przyspieszać. Efekt występuje TYLKO przy małej ilości paliwa w baku (poniżej połowy). Dodam, ze otwierając korek lubi syknąć. Co gdzie i jak sprawdzić ? Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem ? Nie musze dodawać, ze w fordach jestem w sumie zielony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Wiesz co, u mnie w MDO jest trochę podobny problem. Jeżeli poziom paliwa w baku jest w ilości zbliżonej do 1/4, wówczas po postoju, który trwał więcej niż godzinę mam problem z zapaleniem silnika. Tj. zapala, ale natychmiast gaśnie. Po kilku - kilkunastu próbach w końcu zaczyna pracować jak powinien. Jeżeli paliwa jest więcej to problem znika sam z siebie. Poza zapalaniem objawy nie pojawiają się w żadnym innym momencie, nawet jeżeli w trakcie jazdy bak jest prawie pusty to samochód dalej porusza się tak jak powinien. Domyślam się, że problemem u mnie jest pompa paliwa, a i dokładnie to samo podejrzewam u Ciebie. P.S. Podobną akcję do Twojej miałem też w CCS'ie, ale bez względu na to czy miałem paliwo czy nie - po prostu szarpał i zamulał powyżej 3k obrotów. Podmieniałem wszystkie czujniki, silniczki krokowe itp. Winnym też okazała się pompa paliwa - po wyczyszczeniu mazi znajdującej się dookoła, problem zniknął jak ręką odjął, ale niestety pompa klękła po tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 14 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Dzięki za ukierunkowanie. Zastanawiam się, czy może mieć na to wpływ woda w paliwie, albo zatkany filtr paliwa - gdzie on sie znajduje w focusie mk1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 > Dzięki za ukierunkowanie. Zastanawiam się, czy może mieć na to wpływ woda w paliwie, albo zatkany > filtr paliwa - gdzie on sie znajduje w focusie mk1 ? Możesz zacząć od wymiany filtra - o ile dobrze pamiętam to znajduje się po prawej stronie z tyłu, nieopodal wzdłużnego wahacza. Żeby tak reagował na wodę w paliwie to by jej musiało w nim być dosyć dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sinesium Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Najprawdopodobniej twoja pompa raczej już umiera. Miałem dokładnie te same objawy. Być może nawet słychać, że coś tam pompuje przed rozruchem silnika, ale jak mechanik sprawdzi Ci na pomiarze, to zapewne okaże się, że daje już tylko połowę ciśnienia. A to za mało. Silnik nie dosyć, że nie odpali od razu ( trzeba np. zakręcić drugi raz ) to będzie też tracić na mocy na wysokich obrotach z powodu niedostatecznej ilości paliwa. Przygotuj się na wymianę pompy. Szkoda czasu na jakieś formy "łatania" tematu czyszczeniem wkładu pompy. Jeśli filtr paliwa jest mocno brudny, to znaczy, że i sama pompa "zagęściła się" we wkładzie i pewnie poprzycierała. Nie powinno się też wyjeżdżać baku do końca, bo to najprostszy sposób na załatwienie pompy syfem z dna baku. Wiem coś o tym, bo pompę wymieniałem już dwa razy w ciągu 6 lat. ( co prawda w Nubirze, ale zasada jest ta sama w każdym aucie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.