Skocz do zawartości

regulacja hamulca ręcznego w mkII 1,2


StiloMWVANActive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy w bębnie hamulcowym w P II są samoregulatory, które zapobiegają zmianie siły hamulca nożnego na tylnej osi po wyregulowaniu hamulca ręcznego. Chodzi o to czy po naciągnięciu lub poluzowaniu linki ręcznego (śrubą do regulacji w kabinie w tunelu) będzie ulegać zmianie skuteczność hamulca nożnego na tylnej osi? Dziękuję za info. Aha od razu także chciałbym zapytać czy ewentualny auatomatyczny samoregulator luzów mieści się w cylinderku hamulcowym czy też wygląda to inaczej, jak? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy w bębnie hamulcowym w P II są samoregulatory, które zapobiegają zmianie siły hamulca nożnego na

> tylnej osi po wyregulowaniu hamulca ręcznego. Chodzi o to czy po naciągnięciu lub poluzowaniu

> linki ręcznego (śrubą do regulacji w kabinie w tunelu) będzie ulegać zmianie skuteczność

> hamulca nożnego na tylnej osi? Dziękuję za info. Aha od razu także chciałbym zapytać czy

> ewentualny auatomatyczny samoregulator luzów mieści się w cylinderku hamulcowym czy też

> wygląda to inaczej, jak? Pozdrawiam.

Jest samoregulator i nie jest on w cylinderku tylko przy szczękach. Nie wiem o co ci chodzi z tą regulacją ale auto tak samo hamuje czy linka od ręcznego jest założona i działa czy jest urwana i jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem, ale to chyba proste. Ręczny nie ma osobnych klocków w bębnie. Linka ręcznego podpięta jest do klocków hamulca nożnego. Zatem gdyby nie został zastosowany jakiś mechanizm automatycznej regulacji to zwłaszcza skrócenie linki (zmniejszenie luzu) bezpośrednio wpływałoby na odległość klocków od bębna. A to z kolei na siłę hamowania hamulca nożnego. Ale skoro mówisz, że taki mechanizm auto regulacji jest to w porządku. Właśnie zamierzam skrócić linkę ręcznego a nie chcę przy okazji popsuć nożnego hamulca. Znalazłem w eLearn do Stilo procedurę regulacji ręcznego. Tam jest też auto regulator i wykorzystam ją do Punto. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem specem, ale to chyba proste. Ręczny nie ma osobnych klocków w bębnie. Linka ręcznego

> podpięta jest do klocków hamulca nożnego. Zatem gdyby nie został zastosowany jakiś mechanizm

> automatycznej regulacji to zwłaszcza skrócenie linki (zmniejszenie luzu) bezpośrednio

> wpływałoby na odległość klocków od bębna. A to z kolei na siłę hamowania hamulca nożnego. Ale

> skoro mówisz, że taki mechanizm auto regulacji jest to w porządku. Właśnie zamierzam skrócić

> linkę ręcznego a nie chcę przy okazji popsuć nożnego hamulca. Znalazłem w eLearn do Stilo

> procedurę regulacji ręcznego. Tam jest też auto regulator i wykorzystam ją do Punto. pozdro

Oczywiście że jest samoregulator. W przeciwnym razie po każdych kilku tysiącach kilometrów musiałbyś podciągać ręczny lub pedał hamulca wpadałby głębiej. Fiat dla bębnów stosuje dwa rozwiązania samoregulacji w zależności czy jest ABS czy go nie ma więc spokojnie możesz wykorzystać instrukcje z innego fiata ok.gif

A sama regulacja jest bardzo prosta - zaciągasz ręczny na 3-4 ząbek i dociągasz linkę do momentu zablokowania kół i to wszystko. Samoregulatory zrobią resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.