StiloMWVANActive Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Witam, Czy w bębnie hamulcowym w P II są samoregulatory, które zapobiegają zmianie siły hamulca nożnego na tylnej osi po wyregulowaniu hamulca ręcznego. Chodzi o to czy po naciągnięciu lub poluzowaniu linki ręcznego (śrubą do regulacji w kabinie w tunelu) będzie ulegać zmianie skuteczność hamulca nożnego na tylnej osi? Dziękuję za info. Aha od razu także chciałbym zapytać czy ewentualny auatomatyczny samoregulator luzów mieści się w cylinderku hamulcowym czy też wygląda to inaczej, jak? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Witam, > Czy w bębnie hamulcowym w P II są samoregulatory, które zapobiegają zmianie siły hamulca nożnego na > tylnej osi po wyregulowaniu hamulca ręcznego. Chodzi o to czy po naciągnięciu lub poluzowaniu > linki ręcznego (śrubą do regulacji w kabinie w tunelu) będzie ulegać zmianie skuteczność > hamulca nożnego na tylnej osi? Dziękuję za info. Aha od razu także chciałbym zapytać czy > ewentualny auatomatyczny samoregulator luzów mieści się w cylinderku hamulcowym czy też > wygląda to inaczej, jak? Pozdrawiam. Jest samoregulator i nie jest on w cylinderku tylko przy szczękach. Nie wiem o co ci chodzi z tą regulacją ale auto tak samo hamuje czy linka od ręcznego jest założona i działa czy jest urwana i jej nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Nie jestem specem, ale to chyba proste. Ręczny nie ma osobnych klocków w bębnie. Linka ręcznego podpięta jest do klocków hamulca nożnego. Zatem gdyby nie został zastosowany jakiś mechanizm automatycznej regulacji to zwłaszcza skrócenie linki (zmniejszenie luzu) bezpośrednio wpływałoby na odległość klocków od bębna. A to z kolei na siłę hamowania hamulca nożnego. Ale skoro mówisz, że taki mechanizm auto regulacji jest to w porządku. Właśnie zamierzam skrócić linkę ręcznego a nie chcę przy okazji popsuć nożnego hamulca. Znalazłem w eLearn do Stilo procedurę regulacji ręcznego. Tam jest też auto regulator i wykorzystam ją do Punto. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Nie jestem specem, ale to chyba proste. Ręczny nie ma osobnych klocków w bębnie. Linka ręcznego > podpięta jest do klocków hamulca nożnego. Zatem gdyby nie został zastosowany jakiś mechanizm > automatycznej regulacji to zwłaszcza skrócenie linki (zmniejszenie luzu) bezpośrednio > wpływałoby na odległość klocków od bębna. A to z kolei na siłę hamowania hamulca nożnego. Ale > skoro mówisz, że taki mechanizm auto regulacji jest to w porządku. Właśnie zamierzam skrócić > linkę ręcznego a nie chcę przy okazji popsuć nożnego hamulca. Znalazłem w eLearn do Stilo > procedurę regulacji ręcznego. Tam jest też auto regulator i wykorzystam ją do Punto. pozdro Oczywiście że jest samoregulator. W przeciwnym razie po każdych kilku tysiącach kilometrów musiałbyś podciągać ręczny lub pedał hamulca wpadałby głębiej. Fiat dla bębnów stosuje dwa rozwiązania samoregulacji w zależności czy jest ABS czy go nie ma więc spokojnie możesz wykorzystać instrukcje z innego fiata A sama regulacja jest bardzo prosta - zaciągasz ręczny na 3-4 ząbek i dociągasz linkę do momentu zablokowania kół i to wszystko. Samoregulatory zrobią resztę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 Twój sposób regulacji jest chyba prostszy. Stilo ma ABS, moje Punto nie, więc chyba faktycznie wykorzystam twoją metodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 > Twój sposób regulacji jest chyba prostszy...... < Witam, Ostatnio przy kontroli tylnych hamulców zrobiłem parę fotek. Może Koledze się przydadzą w w/w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 a wystarczy zerknąć na stronę klubową regulacja samoregulatorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2010 Dzięki za foto i linki. W najbliższym czasie zrobię z nich użytek. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.