Skocz do zawartości

Przeglad pokolizyjny - pytanie ??


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakis czas temu pisalem o kolizji lanosa mojego brata z sarna. Oczywiscie nic sie nie zalatwilo, a wezwanie policj na miejsce zdarzenia przysporzylo tylko problemow. Zabrali DR i teraz brat chce go odzyskac. Wymienil lampe i maske, podjechal dzis do SKP, ale tam powiedzieli mu, ze skoro ostatni przeglad nie byl robiony u nich, to oni musza wykanac jakby 2 przeglady, podstawowy i pokolizyjny i to bedzie koszt cos ok 200zl.

Jak to powinno tak faktycznie wygladac, az takie korowody sa z odzyskaniem DR, po wymianie lampy i maski po kolizji z sarna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jakis czas temu pisalem o kolizji lanosa mojego brata z sarna. Oczywiscie nic sie nie zalatwilo, a

> wezwanie policj na miejsce zdarzenia przysporzylo tylko problemow. Zabrali DR i teraz brat

> chce go odzyskac. Wymienil lampe i maske, podjechal dzis do SKP, ale tam powiedzieli mu, ze

> skoro ostatni przeglad nie byl robiony u nich, to oni musza wykanac jakby 2 przeglady,

> podstawowy i pokolizyjny i to bedzie koszt cos ok 200zl.

> Jak to powinno tak faktycznie wygladac, az takie korowody sa z odzyskaniem DR, po wymianie lampy i

> maski po kolizji z sarna ?

Naciąganie kasy.

Dodatkowe badania techniczne pojazdów nie zawsze potrzebne

Kolejna nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym została

opublikowana w Dzienniku Ustaw (Nr 97 poz. 802 z dnia 23 czerwca 2009 r.).

Wprowadza ona nowe zasady przeprowadzenia dodatkowego badania

technicznego pojazdu, którego koszt uwzględniany jest w odszkodowaniu z

ubezpieczenia OC lub AC.

Zniesiony został dotychczasowy obowiązek przeprowadzania dodatkowego

badania technicznego pojazdu, w którym została dokonana naprawa na kwotę

przekraczającą 2.000 zł.

Art. 81 ust. 11 pkt 5 prawa o ruchu drogowym, w brzmieniu po nowelizacji,

przewiduje, że wykonanie dodatkowego badania technicznego będzie niezbędne

wyłącznie w przypadku pojazdu, w którym została dokonana naprawa wynikająca

ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu

zawartej umowy ubezpieczenia określonego w grupach 3 i 10 działu II załącznika

do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. z 2003 r.

Nr 124, poz. 1151, z późn. zm.) w zakresie elementów układu nośnego,

hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu

drogowego.

Przyjęcie takiego rozwiązania jest zgodne ze stanowiskiem Komisji

Ubezpieczeń Komunikacyjnych Polskiej Izby Ubezpieczeń, która wspierała tę

nowelizację.

Konsekwencją przyjęcia nowych zasad przeprowadzania dodatkowego

badania technicznego jest także zmiana:

− art. 17 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. Nr

124, poz. 1151, z późn. zm.), który otrzymał brzmienie: „Art. 17. Posiadacz

pojazdu mechanicznego jest obowiązany poinformować zakład ubezpieczeń o

przeprowadzeniu dodatkowego badania technicznego, o którym mowa w art. 81

ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.

z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.). Badanie techniczne uznane jest jako

normalne następstwo szkody i jego koszty pokrywa zakład ubezpieczeń w ramach

polisy AC, jak i OC sprawcy.”, oraz w

− art. 36a ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,

Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli

Komunikacyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 1152, z późn. zm.), który otrzymał

brzmienie: „Art. 36a. Odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów

mechanicznych obejmuje również koszt dodatkowego badania technicznego,

o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy – Prawo o ruchu drogowym.”.

Tekst ustawy znajduje się na stronie internetowej:

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,r...ianieustawy---

prawo-o-ruchu-drogowym-oraz-niektorych-innych-ustaw.html

Nowe przepisy wyeliminują przypadki nieuzasadnionego wykonywania

dodatkowych badań technicznych pojazdów po wypłacie odszkodowania za

niewielką szkodę. Dodatkowe badanie techniczne będzie wykonywane wyłącznie

w przypadku uszkodzenia pojazdu, mającego istotny wpływ na bezpieczeństwo

ruchu drogowego. W konsekwencji nowa regulacja wpłynie także na koszty

likwidacji szkód, gdyż koszt dodatkowego badania technicznego stanowi część

odszkodowania.

Z poważaniem

Jan Grzegorz Prądzyński

Prezes Zarządu

Polskiej Izby Ubezpieczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w takim przypadku został zatrzymany DR należy zrobić badanie pokolizyjne oraz przegląd okresowy.... Jeżeli od ostatniego przeglądu nie minęło więcej niż 6 miesięcy wówczas nie ma obowiązku robienia przeglądu okresowego, wystarczy sam przegląd powypadkowy... A to ,ze ostatni przegląd nie był zrobiony akurat w tym SKP to nie ma znaczenia!!! poprostu chcą naciągnąć Cię na kaskę... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.