tomekp2009 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Mam taki problem. Jak otwieram samochod z pilota zapala sie oswietlenie wnetrza (i to jest OK) ale potem otwieram drzwi (kierowcy) a oswietlenie przy otwartych drzwiach samo gasnie. Gdy otwarte sa inne drzwi (pasazerow) to oswietlenie swieci nadal. Czy to możliwe ze uszkodzila sie krancowa w drzwiach kierowcy? Gdzie tego szukac? Aha i jeszcze jedno. Ten objaw wystepuje (tak to przynajmnijej kojarze) od czasu gdy zdjalem na 15 minut kleme aku (w tym czasie drzwi kierowcy byly otwarte). Czy jest szansa ze jak zrobie to samo z aku przy zamknietych drzwiach kierowcy to sie "samo naprawi"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Mam taki problem. Jak otwieram samochod z pilota zapala sie oswietlenie wnetrza (i to jest OK) ale > potem otwieram drzwi (kierowcy) a oswietlenie przy otwartych drzwiach samo gasnie. Gdy otwarte > sa inne drzwi (pasazerow) to oswietlenie swieci nadal. Czy to możliwe ze uszkodzila sie > krancowa w drzwiach kierowcy? Gdzie tego szukac? krańcówki są w kasecie zamka (klamki) > Aha i jeszcze jedno. Ten objaw wystepuje (tak > to przynajmnijej kojarze) od czasu gdy zdjalem na 15 minut kleme aku (w tym czasie drzwi > kierowcy byly otwarte). Czy jest szansa ze jak zrobie to samo z aku przy zamknietych drzwiach > kierowcy to sie "samo naprawi"? odpięcie akumulatora nic Cię nie kosztuje to można przetestować czy będzie zamierzony efekt. Jak nie może coś się uszkodziło (właśnie ta krańcówka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 masz uszkodzony jeden z mikrostyków w kasecie zamka ( zamek kierowcy to tzw master- mikrostyków jest sztuk dwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekp2009 Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > masz uszkodzony jeden z mikrostyków w kasecie zamka > ( zamek kierowcy to tzw master- mikrostyków jest sztuk dwa) Czy można je wymienić jako osobne części czy trzeba wymieniać cały zamek/kasete ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Czy można je wymienić jako osobne części czy trzeba wymieniać cały zamek/kasete ? Moim zdaniem można wymienić - pod warunkiem że uda Ci się kupić takie ( lub podobne) mikrostyki np w sklepie elektronicznym. Aby to zrobić należy wyjąć kasetę zamka i przetestować czy aby to jest przyczyną. rozbierałem kasetę zamka montując silniczek do centralnego zamka- najwięcej zabawy jest aby go wydobyć z wnętrza - zerknij na naszą stronę www na manual dot montażu pilota do centralnego- masz dokładny opis co i jak demontować po kolei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekp2009 Napisano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2011 Usiłowałem usunąć problem i mam następujące efekty: 1. Namierzyłem, które przewody odpowiadają za zapalenie się lampki po otwarciu drzwi kierowcy. Zamontowałem dodatkową krańcówkę (pasowała od CC bo nawet w słupku jest na nią miejsce) i lampka działa mi OK. 2. Zanim poszedłem w kierunku dodatkowej krańcówki usiłowałem wymontować zamek z drzwi. Odkręciłem te trzy śruby mocujące oraz prowadnicę szyby (dwie śruby) ale nie mogłem wyjąc zamka. Zapewne trzymają go jakieś cięgna od klamki tylko jak się do nich dostać to nie mam pojęcia. Wygląda że są zabudowane taką plastikową osłoną. Czy ktoś to demontował i może poradzić jak się z tym obejść aby wyjąć zamek ? 3. Po złożeniu wszystkiego mam dodatkowy "nieoczekiwany efekt", że nie mogę zamknąć centralnego zamka przy pomocy kluczyka (zamykają się tylko drzwi kierowcy a inne zamki pozostają otwarte). Zamykanie centralnego z pilota działa OK. A teraz najlepsze. Otwieranie centralnego przy pomocy kluczyka też działa OK. Może ktoś doradzić co się mogło stać ? Czy to kolejny mikrostyk w zamku czy też jakieś inne moje działania mogły to spowodować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2011 > Usiłowałem usunąć problem i mam następujące efekty: > 1. Namierzyłem, które przewody odpowiadają za zapalenie się lampki po otwarciu drzwi kierowcy. > Zamontowałem dodatkową krańcówkę (pasowała od CC bo nawet w słupku jest na nią miejsce) i > lampka działa mi OK. > 2. Zanim poszedłem w kierunku dodatkowej krańcówki usiłowałem wymontować zamek z drzwi. Odkręciłem > te trzy śruby mocujące oraz prowadnicę szyby (dwie śruby) ale nie mogłem wyjąc zamka. Zapewne > trzymają go jakieś cięgna od klamki tylko jak się do nich dostać to nie mam pojęcia. Wygląda > że są zabudowane taką plastikową osłoną. Czy ktoś to demontował i może poradzić jak się z tym > obejść aby wyjąć zamek ? Między poszyciem drzwi a zamkiem masz 2 oczka(zaznaczone jako nr 4), w których za pomocą plastikowych zapinek jak na foto nr 1-3 są przymocowane 2 cięgna- jedno od klamki drugie od zamka. Cięgna na końcach są wygięte w kształt litery "L" i wchodzą w otwory w tych zapinkach. Aby wymontować kasetę wymontować należy najpierw te cięgna z tych plastikowych zapinek. Patrz foto poniżej i miejsce gdzie te cięgna ( A łączy się z A, B z B) > 3. Po złożeniu wszystkiego mam dodatkowy "nieoczekiwany efekt", że nie mogę zamknąć centralnego > zamka przy pomocy kluczyka (zamykają się tylko drzwi kierowcy a inne zamki pozostają otwarte). > Zamykanie centralnego z pilota działa OK. A teraz najlepsze. Otwieranie centralnego przy > pomocy kluczyka też działa OK. Może ktoś doradzić co się mogło stać ? Czy to kolejny mikrostyk > w zamku czy też jakieś inne moje działania mogły to spowodować ? Prawdopodobnie powyginałeś/ uszkodziłeś cięgno podczas próby demontażu. Możliwe także - jak już kiedyś pisałem- że masz uszkodzony któryś z mikrostyków - patrz rys nr 5. Tak czy inaczej wymontuj zamek oceń stan cięgien i sprawdź działanie styków - po wymontowaniu podepnij kostkę i naciskaj mikrostyki- jak będzie reakcja to znaczy że są oki Acha - wszystkie czynności zrób na odblokowanym zamku i zapamiętaj początkowe ustawienie oczek w zamku i nie pomyl miejscami cięgien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekp2009 Napisano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Super opis. Dzięki wielkie ale pozostaje jeszcze jeden problem. Wg mnie te cięgna pomiędzy zamkiem a klamką są czymś osłonięte co uniemożliwia dostęp do nich i demontaż cięgien. Jest to taka plastikowa osłona zaczynająca się niemal od podszybia a kończąca na wysokości górnej części zamka. Jak się tego pozbyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkowski Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 > Super opis. Dzięki wielkie ale pozostaje jeszcze jeden problem. Wg mnie te cięgna pomiędzy zamkiem > a klamką są czymś osłonięte co uniemożliwia dostęp do nich i demontaż cięgien. Jest to taka > plastikowa osłona zaczynająca się niemal od podszybia a kończąca na wysokości górnej części > zamka. Jak się tego pozbyć ? Osłona jest mocowana nitami zrywalnymi - nie ruszysz jej. Spokojnie mieści się tam dłoń. Nie trzeba niczego dodatkowo demontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.