gala Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 Ile wskazuje w Waszych padakach obrotomierz na biegu jałowym? ile ma być książkowo? i co jest odpowiedzialne za "wolne" obroty? bo coś mi się zdaje, że w mojej łupince są deko za niskie... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 29 Października 2010 Udostępnij Napisano 29 Października 2010 750 rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 29 Października 2010 Udostępnij Napisano 29 Października 2010 O ile dobrze pamiętam to ~700, ale dzisiaj wrzucę innego krokowca - myślę że wtedy będzie trochę inaczej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2010 no widzisz... patrząc po kreskach na obrotomierzu to mam jakieś 740,może 730 bo tak troszkę poniżej 750 jest... to dobrze czy źle? Może w weekend się do elm podepnę to sprawdzę konkretnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2010 napisz jak będziesz po testach czy coś się zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 29 Października 2010 Udostępnij Napisano 29 Października 2010 > napisz jak będziesz po testach czy coś się zmieniło Po kilku odpaleniach, zgaszeniach i parunastu przejechanych kilometrach mam cały czas ~700. Z tym że wydaje mi się, iż krokenwald rozwiązał mój inny problem - to się jednak dopiero okaże przez najbliższe kilka dni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2010 700 to nie za mało jednak? a ten inny problem to falowanie obrotów przy niskich prędkościach na "luzie"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 29 Października 2010 Udostępnij Napisano 29 Października 2010 > a ten inny problem to falowanie obrotów przy niskich prędkościach na > "luzie"? zawor bocznikowy, najpierw przeczysc, moze pomoc na jakis czas, po czyszczeniu samoadaptacja ale wroc - na zimnym czy cieplym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Autodata mowi, ze poprawna pr. obr. na jalowym to 675-725, a wiec jestem dokladnie tam gdzie byc powinienem . Innym problemem bylo zapalanie na zimnym. Odpalal, ale wskakiwal na 1,3k obr by natychmiast spasc na 700 lub mniej. Dodanie gazu rozwiazywalo problem, silnik wracal na 1,3k po jego puszczeniu. Z nowym/uzywanym krokiem wydaje sie byc ok. Co mi jednak po tym, skoro teraz na zimno cos zaczelo trzeszczec spod maski. I tak do zarabania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2010 wiem, ćwiczyłem to kilkukrotnie... demontowałem go, czyściłem, robiłem adaptacje... i nic... przy np. dojeździe do świateł ale przy niewielkiej prędkości na luzie występuje falowanie 600 - 1200 obr. przy prędkości powyżej 10 mph w analogicznej sytuacji obroty stoją równiutko 1000... Wszystko na ciepłym silniku, na zimnym jest OK Zastanawiam się, czy to faktycznie krokowiec czy może jak sugerowano na MKP czujnik VSS w skrzyni... Nie mam od kogo pożyczyć krokowca coby sprawdzić Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 ja mialem odwrotnie na rozgrzanym silniku obroty staly nieruchomo te 750, ale na zimnym - tylko wtedy gdy wskazowka jest juz prawie w pionie (na calkiem zimnym bylo spoko) - podczas dojezdzania do swiatel spadaly do 500rpm a auto czasem gaslo poczyscilem tego krokowca, zmienilem tylko filtr i swiece, odlaczylem aku i wszystko wrocilo do normy przy dojezdzie do swiatel czy jazda na luzie mam tak jak Ty 1krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2010 a podłącze się potem pod elema a na noc wrzucę ten nieszczęsny bocznikowy do jakiegoś rozpuszczalnika albo wd, zobaczymy, może pomoże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 nie wkladaj do wd, uzyj plynu do czyszczenia hamulcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2010 hmmm znaczy się ma być "suchy" jak spirytus, nie natłuszczać? tak? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2010 więc sprawdziłem na elem i wolne obroty mam na poziomie 695-720 / min, średnia wg programu - 701 obr/min. Żadnych błędów, żadnych pierdów... nic, wszystko wygląda Wymontowałem po raz n-ty ten nieszczęsny zawór bocznikowy, potraktowałem go dość mocnym degreaserem w piance - bo innego nie znalazłem, w sumie operacje czyszczenia powtarzałem kilkukrotnie w ciągu 3 godzin, w ruch poszły waciki do uszu, slowem wyczyszczony jak nigdy dotąd... potem adaptacja i... nic się nie zmieniło Pasiłoby podmienić na jakiś sprawny krokowiec wtedy sprawa bedzie jasna... a tak... będę się dalej bujał w rytm moich obrotów Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 Kup jakiś na ebay'u, nie masz co prawda pewności, że będzie idealnie działającym egzemplarzem, ale może zmieni Ci cokolwiek w zachowaniu silnika - ot taki ryzyk-fizyk . P.S. U mnie się chyba uspokoił problem odpalania i gaśnięcia - jak na tą chwilę zachowuje się wszystko tak jak się zachowywać powinno . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 od operacji przejechałem jakieś 20 mil... wczoraj wyglądało, że jest bez zmian ale dziś zachowuje się tak jak powinien. Pojeżdżę jeszcze kilka dni żeby mieć pewność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 więc po dwóch a nawet trzech dniach jazdy stwierdzam, że owe falowani zniknęło prawie całkowicie... znaczy przy niskich prędkościach nie ma już pływania obrotów, czasem tylko przy samym zatrzymaniu się pod światłami obroty skoczą raz na 1200 i wracają na swoje 700... znaczy się jest lepiej ale to jeszcze nie to. Tak czy siak, dzięki arthefi za pomysł z zastosowaniem zmywacza, jak widać sprawdza się lepiej niż WDtka Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.