Skocz do zawartości

gala

użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 497
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    gdzieś w świętokrzyskiem
  • Zainteresowania
    motorzyacja, strzelectwo, majsterkowanie, cycky
  • Samochód
    czerwony i czarny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

gala's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

89

Reputacja

  1. opony, zamień przdnie opony miejscami, zobaczysz, albo zamień z tyłem... tarcze / klocki przód dawno zmieniane? jedno koło nie jest cieplejsze od drugiego?
  2. po tym co usłyszałem od oponiarza, u którego byłem nie mogę sie zgodzić z Twoją teza. Zapytałam, czy dużo mają podobnych sytuacji. Odpowiedział, że co raz więcej, zauważają dość mocny wzrost i co ciekawe, problem nie dotyczy tanich opon a wszystkich, a jeszcze co najdziwniejsze, większość tematów w ostatnich czasach dotyczy opon z tzw. wyższej półki. Tak że tego... jakie to są opony z wyższej półki? widzisz, do tej pory zjeździłem kilka kompletów opon, w tym kilka dębic - i nigdy z żadnym nie było problemu, raz się zdarzyło... kto wiedział. Inna sprawa, ten sam człowiek powiedział, że kiedyś na boku opony producent zaznaczał czerwoną kropką miejsce, w którym powinien znaleźć się wentyl. Obecnie tego się nie praktykuje, jest wolna amerykanka a potem wchodzą historyje z nieodważaniem kół...
  3. p.s. - usłyszałem też, że ogólnie grupa dunlop wprowadziła zarządzenie, że z automatu odrzucane będę reklamacje na opony, których zużycie przekracza 10%. Ktoś to potwierdzi? Jeśli tak to na grzyba mi 5 lat gwarancji? na leżenie w garażu czy jak?
  4. Solved. Wyważarka z testem drogowym. Okazało się, że jedna opona jest nie bardzo teges, wyrzuciło na niej 10 kg (to jest chyba dynamiczne niedoważenie czy cuś). Usłyszałem, że teoretycznie w normie ponieważ owa norma dla samochodów osobowych wynosi 12 kg. Oponę obrócono na feldze, i jeszcze raz sprawdzono - wynik - 3 kg. Majster powiedział, że nie do wyczucia te 3 kg. Miał rację. Kolejne opony chyba będę zmieniał już z testem drogowym - nie ma sie co pieprzyć w jazde po wyważarkach i szukanie kwadratowych jajec
  5. Można zrzucić całą kolumnę z wahacza, nie rozpinać zwrotnicy i wtedy nie poprzestawia zbieżności. Zdarza się, że łatwiej zrzucić zwrotnicę z piasty i odłączyć półoś od piasty niż wytargać amor ze zwrotnic, trochę trudno w jednego bo ciężar większy ale da radę zrobic
  6. sam wymieniałem by właśnie uniknąć niedoróbek u wszelkiej maści Mirków, po wymianie tarcz było OK, tylko teraz po wymianie opon się poknociło, a że sprawdzałem od razu hamulce to tak nieśmiało powiązałem... umówiłem sie dziś na wyważenie kól z testem drogowym, albo uda im się doważyć koła, albo dostane papier, że opona ujowa jest i wtedy reklamacja, tak czy siak dziś wyeliminuję koła jako przyczynę drgań, Tak sobie myślę, na tych nowych oponach pojawiło się ściągnie w prawą stronę, wygląda, że wina opon, zobaczymy
  7. u mnie generator to turbo traktor 1.6 TDCi, i nic mu nie wypada, trust me
  8. gala

    200 kkm i jeździ

    inaczej miałbym już komplet dziurek o durszlaka w drzwiach - obawiam się
  9. nie ścągałem tarcz. Demontowałem zacisk i jarzma do wyczyszczenia / przesmarowania. Będę dzisiaj w okolicy jednego warsztatu, podjadę na wyważenie z testem drogowym, inaczej będzie zabawy na cały tydzień
  10. mam jeszcze komplet kół zimowych i zawsze mogę zamienić koła - przód - tył, zacząć od wymiany / zamiany kół? Zastanawia mnie to, że takie hece zaczęły sie dziać po wymianie koł na letnie na nowych oponach. Ale grzebałem w tym hamulcu więc pomyślałem, że może tam jest problem tylko z ręką na sercu nie ma się do czego doczepić
  11. dobrze, w jaki sposób? magiel regenrowany zeszłego lata - amory i poduszki wymienianie jesienią, zawieszenie: koncówki drążków i sworznie wahacza - wymieniane zeszłego lata, wszystko sztywno bez luzów ?
  12. Wytrzymasz do soboty? Wcześniej nie mam jak tego pomierzyć - mijamy się z żoną, w sobotę późnym popołudniem będę mógł dobrać się do grata
  13. Pany jest taki temat: Miesiąc temu (3kkm) wymieniłem opony na przedniej osi. Nowe Dębice, nie żadne "jeszcze dobre" od Niemca. Wyważone - OK. Przy przekładce kół rozebrałem i skontrolowałem hamulce - jak zawsze. Po zamontowaniu kół odnotowałem bicie na kierownicy, lekko wyczuwalne drgania pojawiają się przy ok. 75 km/h. Najmocniej drga przy 90-95 km/h, przy wyższej prędkości siła drgań jest niższa ale wyczuwalna. Pojechałem przeważyć koła do innego warsztatu, do znajomego. Różnica jaka wyszła na wyważarce - 5g na jednym kole. NIe przyniosło to jednak efektu w postaci likwidacji drgań. Pomyślałem, że może problem leży na styku tarczy i klocków hamulcowych. Rozebrałem raz jeszcze zaciski, wszystko gruntownie wyczyściłem, sprawdziłem tłoczki w zaciskach - chodzą dość lekko i płynnie, przesmarowałem prowadnice zacisków, na jarzmach zacisków położyłem cienką warstwę pasty miedzianej - jak zawsze. Dupa. I teraz najciekawsze: Zacząłem mocno się przyglądać tematowi, i tak: drgania nie wchodzą zawsze, występują w 6/10 przypadków. Tzn. auto jedzie normalnie, hamuję, potem rozpędzam - wchodzą drgania. Najmocniej przy 95 km/h - potem znacząco słabną ale są. Po następnym lub dwóch hamowaniach drgania spadają do poziomu prawie nie zauważalnego, i są cięgla do 120 km/h - dalej nie sprawdzałem. Aby je wyczuć należy bardzo lekko trzymać kierownicę, najlepiej dwoma palcami. Zauważyłem też, że owe drgania potrafią się pojawić po przejechaniu przez jakieś nierówności, przejazd kolejowy czy pokonaniu zakrętu z prędkością w okolicy 90 km/h. I teraz pytanie jest takie: - koła do wyważenia dynamicznego? - może tak, aby zlikwidować lekkie drgania powyżej 100 km/h - sprawdzenie bicia tarcz hamulcowych - na pewno, tylko krzywa tarcza waliłaby ciągle, - sprawdzenie jarzma i zacisków - może tutaj klinuje klocka i stąd efekt? - kończące się łożysko? - brak objawów dźwiękowych - łożyska pracują cicho przy jeździe na wprost i w zakrętach, aha, tarcze wymieniłem 18 kkm temu, niecały rok, na dokładnie takie TRW, klocki również TRW: https://hamulcesklep.pl/o/DF4465 Zbieżność i zawieszenie kontrolowane jakieś 10 kkm wstecz, Czego sie uczepić?
  14. dobra, postaram się dziś jak tylko żona wróci o ludzkiej porze do domu
  15. widziałeś to: http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html jeśli nie pomoże, daj znać, sprawdzę w czarnuchu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.