przemas86 Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Czy cała ta operacja rzeczywiście musi się wiązać z demontażem paska rozrządu i innych elementów? Nie da się tego zrobić w sposób mniej inwazyjny i prostszy dla przeciętnego użytkownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nygma Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Czy cała ta operacja rzeczywiście musi się wiązać z demontażem paska rozrządu i innych elementów? > Nie da się tego zrobić w sposób mniej inwazyjny i prostszy dla przeciętnego użytkownika? Nie da się. Niektórzy robią to tak, że przyciągają opaską zaciskową pasek do koło zębatego wałka rozrządu, tak żeby nie zgubić ustawienia paska. Tak, czy inaczej trzeba zrzucić koło zębate wałka rozrządu, żeby odsunąć pokrywę rozrządu i dobrać się do termostatu. Temat termostatu w X16SZR był poruszany wielokrotnie, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Ja juz sie nie wypowiadam, byla batalia w tym temacie... Rozrzad powinno sie zdemontowac i zmontowac jak fabryka nakazala... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 > Ja juz sie nie wypowiadam, byla batalia w tym temacie... > Rozrzad powinno sie zdemontowac i zmontowac jak fabryka nakazala... > Pozdrawiam Ja również tyym razem się zamknę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Dwukrotnie już miałem zmieniany termostat bez demontażu rozrządu a tylko przez zdjęcie górnego koła rozrządu . Oczywiście była kontrola położenia napinacza paska Żadnych negatywnych następstw nie zaobserwowałem Troszkę poza tematem ; mam obecnie założóny termostat polskiej firmy Mera i jak na razie działa . Kolejnego Wahlera już nie ryzykowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 > Dwukrotnie już miałem zmieniany termostat bez demontażu rozrządu a tylko przez zdjęcie górnego koła > rozrządu . Ja tylko zsunąłem żeby odchylić osłonę Oczywiście była kontrola położenia napinacza paska Oczywiście > Żadnych negatywnych następstw nie zaobserwowałem Ja również > Troszkę poza tematem ; mam obecnie założóny termostat polskiej firmy Mera i jak na razie działa . > Kolejnego Wahlera już nie ryzykowałem To ile już ten polski jeździ u Ciebie? Może to jest jakaś droga, bo Wahler coraz gorszy się robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 > To ile już ten polski jeździ u Ciebie? Może to jest jakaś droga, bo Wahler coraz gorszy się robi kilka miesięcy ...ale mając na uwadze pady Wahlerów po roku czy kilkunastu tys. km przebiegu zaryzykowałem i kupiłem Merę . Można jeszcze pokusic się o termostat firmy meyle bo do francuskich vernetów zaufania nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 > kilka miesięcy ...ale mając na uwadze pady Wahlerów po roku czy kilkunastu tys. km przebiegu > zaryzykowałem i kupiłem Merę . Można jeszcze pokusic się o termostat firmy meyle bo do > francuskich vernetów zaufania nie mam Poczekam aż obecny dokona żywota i potestuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 > kilka miesięcy ...ale mając na uwadze pady Wahlerów po roku czy kilkunastu tys. km przebiegu > zaryzykowałem i kupiłem Merę . Można jeszcze pokusic się o termostat firmy meyle bo do > francuskich vernetów zaufania nie mam Też mam Merę. Kończy się trzeci rok użytkowania. Na razie OK. Na pudełku było napisane, aby wymieniać wkładkę co 2-3 lata! Ciekaw jestem co będzie dalej? Oryginał wytrzymał ok 5 lat. Tylko w moim silniku to 20 min roboty w dowolnym miejscu. U was "trochę" gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 16 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 juz ktos pisal powolujac sie na odp. z mery ze daja gwarancje na 2 lata tylko nie pamietam w jakim tem a szukajka cos mnie nie lubi dodam od siebie ze mam x16 sz i juz dawno go wywalilem z rozrzadu . . siedzi sobie w wezu na wyjsciu kilka wiosen i calkiem mu dobrze , nie ma zadnego problemu z wymiana . 10-15 min i po wymianie .silnik tez nie narzeka . tyle ze zastosowalem termostat z daci bo jest latwiejszy w montazu na wezu i nie ma mozliwosci przeciecia . wskaznik nie schodzi ponizej 92 jedynie w korkach dochodzi do wlaczenia wentylatora wiec jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Ja zleciłem wymianę mechanikowi i mu się rączka obślizgnęła przy demontażu uszczelniacza wałka rozrządu ( miał dostęp to na zapas zleciłem ) U siebie mam termostat EPS i od 1,5 tyś km 92-93 st C na wskaźniku temp cieczy chłodzącej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.