Skocz do zawartości

Jak ściągnąć koło


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

> Próbowałem zmienić ostatnio kółka z letnich na zimowe 3 mi się udało 4-e za huhu nie chce zleźć.

> Przerabiałem już jazdę z poluzowanymi śrubami, ostre zakręty, hamowanie ręcznym ( w zakręcie

> też). Psikam róznymi szuwaksami. Jeszcze tylko nie waliłem siekierka w felge przez drewniany

> klocek.

> Jakieś inne pomysły?

tydzień temu miałem to samo...........

WD40 napsikane w strone piasty oraz mocne kopanie po kole raz z jednej raz z drugiej strony i po 2h walki zlazło

niewątpliwie WD40 dużo dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda z klockiem i "młotkiem" w moim wypadku siekierką dała rezultaty. 5 minut później i jeden klocek dębowy koło zlazło.

Oczywiście zapobiegawczo wszystkie śruby i połączenie piasty z felga posmarowałem smarem Cu.

BTW bezcenna mina policjanta w radiowozie jak zobaczył mnie idącego po parkingu z siekierą - i chyba chcieli mnie zapytać po co mi to, ale jak zobaczył podnośnik i koło to zrozumiał. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście zapobiegawczo wszystkie śruby i połączenie piasty z felga posmarowałem smarem Cu.

Miedź i stal tworzą ogniwo w miejscach wilgotnych i powodują korozję połączenia. Nie stosuje się smaru miedziowego tam gdzie jest woda. Jeżeli już to smar z dodatkiem aluminium jest na "topie" porządnych warsztatów. Miedź jest dobra przy wysokich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miedź i stal tworzą ogniwo w miejscach wilgotnych i powodują korozję połączenia. Nie stosuje się

> smaru miedziowego tam gdzie jest woda. Jeżeli już to smar z dodatkiem aluminium jest na

> "topie" porządnych warsztatów. Miedź jest dobra przy wysokich temperaturach.

spoko tyle korozji to mu raczej juz nie zaszkodzi. Następnym razem zastosuję smar grafitowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa proste i tanie sposoby, bez wystawiania opony i łożyska koła/piasty

na destrukcyjne obciążenia. Skutkują jeśli przyczyną jest zapieczenie

felgi do tarczy.

1. Odkręcić wszystkie śruby na 0.5, spuścić samochód z lewarka tak aby siadł na upornym kole całym swym ciężaram - felga puszcza.

2. Popuścić śruby minimalnie

Jeśli dotyczy osi przedniej - z prędkości do 30kmh gwałtownie

wychamować, ewntl. powtórzyć 2 razy

Jeśli dotyczy osi tylnej - jadąc na wstecznym przy opow. wysokiej prędk.

gwałtownie wychamować, ewentualnie powtórzyć 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle spusccie reczny,koło samo zeszło hamulce w aucie były bebnowe z tyłu.

Chyba cud ! yikes.gif

Nie mogli sami zmienić bo był zaciagniety reczny !, przyjechali na recznym?! i po zwolnieniu ręcznego koło samo spada z piasty.

Co fachowiec to fachowiec zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba cud !

> Nie mogli sami zmienić bo był zaciagniety reczny !, przyjechali na recznym?! i po zwolnieniu

> ręcznego koło samo spada z piasty.

> Co fachowiec to fachowiec

doszukuje sie u kolegi sarkazmu cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.