robertinio Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Próbowałem zmienić ostatnio kółka z letnich na zimowe 3 mi się udało 4-e za huhu nie chce zleźć. > Przerabiałem już jazdę z poluzowanymi śrubami, ostre zakręty, hamowanie ręcznym ( w zakręcie > też). Psikam róznymi szuwaksami. Jeszcze tylko nie waliłem siekierka w felge przez drewniany > klocek. > Jakieś inne pomysły? tydzień temu miałem to samo........... WD40 napsikane w strone piasty oraz mocne kopanie po kole raz z jednej raz z drugiej strony i po 2h walki zlazło niewątpliwie WD40 dużo dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Metoda z klockiem i "młotkiem" w moim wypadku siekierką dała rezultaty. 5 minut później i jeden klocek dębowy koło zlazło. Oczywiście zapobiegawczo wszystkie śruby i połączenie piasty z felga posmarowałem smarem Cu. BTW bezcenna mina policjanta w radiowozie jak zobaczył mnie idącego po parkingu z siekierą - i chyba chcieli mnie zapytać po co mi to, ale jak zobaczył podnośnik i koło to zrozumiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Oczywiście zapobiegawczo wszystkie śruby i połączenie piasty z felga posmarowałem smarem Cu. Miedź i stal tworzą ogniwo w miejscach wilgotnych i powodują korozję połączenia. Nie stosuje się smaru miedziowego tam gdzie jest woda. Jeżeli już to smar z dodatkiem aluminium jest na "topie" porządnych warsztatów. Miedź jest dobra przy wysokich temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Miedź i stal tworzą ogniwo w miejscach wilgotnych i powodują korozję połączenia. Nie stosuje się > smaru miedziowego tam gdzie jest woda. Jeżeli już to smar z dodatkiem aluminium jest na > "topie" porządnych warsztatów. Miedź jest dobra przy wysokich temperaturach. spoko tyle korozji to mu raczej juz nie zaszkodzi. Następnym razem zastosuję smar grafitowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizzi Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 płyn hamucowy, jest lepszy od WD 40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yuuii Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 dwa proste i tanie sposoby, bez wystawiania opony i łożyska koła/piasty na destrukcyjne obciążenia. Skutkują jeśli przyczyną jest zapieczenie felgi do tarczy. 1. Odkręcić wszystkie śruby na 0.5, spuścić samochód z lewarka tak aby siadł na upornym kole całym swym ciężaram - felga puszcza. 2. Popuścić śruby minimalnie Jeśli dotyczy osi przedniej - z prędkości do 30kmh gwałtownie wychamować, ewntl. powtórzyć 2 razy Jeśli dotyczy osi tylnej - jadąc na wstecznym przy opow. wysokiej prędk. gwałtownie wychamować, ewentualnie powtórzyć 2 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > tyle spusccie reczny,koło samo zeszło hamulce w aucie były bebnowe z tyłu. Chyba cud ! Nie mogli sami zmienić bo był zaciagniety reczny !, przyjechali na recznym?! i po zwolnieniu ręcznego koło samo spada z piasty. Co fachowiec to fachowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Chyba cud ! > Nie mogli sami zmienić bo był zaciagniety reczny !, przyjechali na recznym?! i po zwolnieniu > ręcznego koło samo spada z piasty. > Co fachowiec to fachowiec doszukuje sie u kolegi sarkazmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > doszukuje sie u kolegi sarkazmu Nie rozumiem. Zwolnij ręczny i zdejmiesz koło a Ty z siekierą do problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.