Skocz do zawartości

Montaż LPG w 1,8 16V GM


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie chodzi o silnik opla astry 1,8 16V 115 KM ( ten troszkę starszy) I tu mam pytanie jaka instalaka do tego silnika. Większość pewnie powie sekwencja. Koszt takiej sekwencji to pewnie około 2500 pln

A bardzo zostałbym zlinczowany gdybym powiedział że chce zamontować II generacje sterowaną silnikiem krokowym?

Dlaczego takie przemyślenia - do tej pory miałem GM-owskie silniki 1,4 16V i 2,0 16V i oba najpierw miały instalacje sterowana śrubką ( takie kupowałem) potem ja zakładam w warsztacie silnik krokowy i o dziwo nigdy nie miałem żadnych problemów z tego typu instalacjami.

Wiem wiem spadek mocy duże zużycie itd

Jaka instalacja sekwencyjna będzie najmniej problemowa, i najtańsza w utrzymaniu - chodzi o ewentualne części filtry itd -ogólnie obsługę?

EDIt u mnie w mieście koszt to 2300 - butla walec w bagazniku lub 2400 w kole.

typy to

1) DT. GAS SYSTEM

2) ELPIGAZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze najlepsza bylaby sekwencja. Wszystko zalezy od tego jakie odcinki jezdzisz. Przy krotkich przejazdach sekwencja mija sie z celem, bo zuzyjesz duzo paliwa. Przy trasach bralbym sekwencje. 2ga generacja spokojnie daje rade, tylko musisz miec dobry sterownik i wszystko poustawiane na cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo ze najlepsza bylaby sekwencja. Wszystko zalezy od tego jakie odcinki jezdzisz. Przy

> krotkich przejazdach sekwencja mija sie z celem, bo zuzyjesz duzo paliwa. Przy trasach bralbym

> sekwencje. 2ga generacja spokojnie daje rade, tylko musisz miec dobry sterownik i wszystko

> poustawiane na cacy.

O własnie w 80% robie krótkie trasy po 5 km za jednym podjesciem. Dwa razy w roku wypad powiedzmy na wakacje nad morze i w góry.

Kwestia jaka II generacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O własnie w 80% robie krótkie trasy po 5 km za jednym podjesciem. Dwa razy w roku wypad powiedzmy

> na wakacje nad morze i w góry.

> Kwestia jaka II generacja?

no to raczej skazany jestes na 2 generacje. Pamietaj ze zanim sekwencja przelaczy sie na lpg silnik musi osiagnac pewna temperature, co szczegolnie w zimie moze nastapic np. po 3 kilometrach, wiec na tak krotkich dystansach jak jezdzisz bedziesz glownie jezdzil na benie.

Co do sterownika to o ile dobrze pamietam na forum polecane glownie byly bingo i chyba stag. Ktos z kolegow na pewno poradzi, bo ja akurat nie mialem stycznosci z tymi sterownikami. Ja mam Lecho, ktory ma bardzo duze mozliwosci, jednak pewne niedorobki w sofcie troche zaciemniaja ten obraz.

No i oczywiscie dobry i sprawdzony gazownik u ktorego bedziesz montowal, ale to podstawa przy LPG.

No i 2 generacja jak jest porzadnie wyregulowana powinna zuzywac mniej wiecej tyle samo gazu co sekwencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadnicze pytanie, czy tam jest 1 czy dwie sondy lambda.

> Jeśli 2 i eobd - będziesz skazany na rozwiązania nietypowe, raczej w przypadku EOBD gazownicy idą w

> sekwencję.

no wlasnie to tez istotne, bo w przypadku 2 sond moga nie chciec instalowac 2 generacji. Chociaz to tez nie jest problemem - wowczas instaluje sie dodatkowo emulator sondy/kasowarke bledow w jednym, zeby nie wywalalo checka i dziala bezproblemowo. Wszystko zalezy od gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie to tez istotne, bo w przypadku 2 sond moga nie chciec instalowac 2 generacji. Chociaz to

> tez nie jest problemem - wowczas instaluje sie dodatkowo emulator sondy/kasowarke bledow w

> jednym, zeby nie wywalalo checka i dziala bezproblemowo. Wszystko zalezy od gazownika.

na 90% jest jedna sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 90% jest jedna sonda.

na 100%

> Pamietaj ze zanim sekwencja przelaczy sie na lpg silnik musi osiagnac pewna temperature,

Tu akurat zależy od instalki.

Ja mam ustawioną na 2 C.

> 2ga generacja spokojnie daje rade, tylko musisz miec dobry sterownik i wszystko poustawiane na cacy.

Będzie działać ale weź pod uwagę że występuje w tym silniku delikatna przepływka. 1 wystrzał i po przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 100%

> Tu akurat zależy od instalki.

> Ja mam ustawioną na 2 C.

ustawiajac na 2 C dlugo raczej wtryski nie pociagna, a koszt wymiany niemaly.

> Będzie działać ale weź pod uwagę że występuje w tym silniku delikatna przepływka. 1 wystrzał i po

> przepływce.

jak bedzie porzadnie wyregulowana + sprawny uklad zaplonowy, to prawdopodobienstwo strzalu znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ustawiajac na 2 C dlugo raczej wtryski nie pociagna, a koszt wymiany niemaly.

Tak od 150zl w górę:)

A tak z ciekawości czemu długo nie pochodzą?

> jak bedzie porzadnie wyregulowana + sprawny uklad zaplonowy, to prawdopodobienstwo strzalu znikome.

Ale zawsze jest jakieś ryzyko, a koszt wymiany niemały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak od 150zl w górę:)

matrixy kosztuja ok. 5 stowek. O tanich listwach bylo juz sporo watkow na forum, no ale kazdy wybiera co chce. I pytanie ile km zrobisz na takiej listwie.

> A tak z ciekawości czemu długo nie pochodzą?

przy niskich temperaturach silnik nie chodzi rowno. Dziwne ze u ciebie przy 2 C nie przerywa.. na pewno masz tyle ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy niskich temperaturach silnik nie chodzi rowno. Dziwne ze u ciebie przy 2 C nie przerywa.. na

> pewno masz tyle ustawione?

Czyli co wtryski wytrzymają tyle że silnik sie telepie?

Jest coś takiego jak korekta względem temp. gazu. (niska temp.= mniejsza dawka gazu)

Mi tam silnik nie przerywa, pracuje tak samo jak na Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 100%

> Tu akurat zależy od instalki.

> Ja mam ustawioną na 2 C.

> Będzie działać ale weź pod uwagę że występuje w tym silniku delikatna przepływka. 1 wystrzał i po

> przepływce.

A czy sekwencje można przełączać obrotami powiedzmy przygazówka do 2000 rpm czy tylko temp, choc jak sie temp da ustawic w miare nisko to oki, a co do przepływówki to w 1,4 16V i 2,0 16V ona nie wystepuje???????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy sekwencje można przełączać obrotami powiedzmy przygazówka do 2000 rpm czy tylko temp, choc

> jak sie temp da ustawic w miare nisko to oki, a co do przepływówki to w 1,4 16V i 2,0 16V ona

> nie wystepuje???????????????

w sekwencji ustawiasz sobie temp przelanczania i prog obrotow

jak osiagnie zadana temp i zadane obr np 2000 to sie przelancza

co do krotkich odcinkow, instalacje II gen ustawia sie na cieplym silniku

fajnie wszystko dziala

ale jest zima, temp na zewnatrz np -5

wsiadasz do samochodu, wszystko ma -5, odpalasz przelanczasz na lpg i ladnie ci auto zalewa cieklym lpg ktore nie zdazylo odparowac

spalanie idzie masakrycznie w gore i oszczednosci ida w las

ale zalozmy ze odpalasz jedziesz kawalek i przelanczasz, zalozmy ze silnik ma wtedy 20* , reduktor ma te pare stopni mniej ale wciaz daleko mu do tep przy ktorej bylo ustawiane wszystko i nadal zalewa silnik i pali duzo

a teraz sekwencja, ustawiasz sobie tem przelanczania 20* wiec przelaczy ci sie po tym samym odcinku co na II gen , wlanczasz sobie podgrzwanie wtryskiwaczy zeby sie zagrzalyprzed przelaczeniem na lpg, kupujesz jakies sensowne wtryskiwacze i ustawiasz poprawne korekty po temp

efekt: auto przelancza ci sie tak szybko jakbys jechal na II gen i chcial zagrzac troche auto,

po przelaczeniu korekty obnizaja dawke wiec nie zalewa samochdu , spalasz mniej lpg

osiagi lepsze wiadomo

ale swiat nie jest idealny, nie dasz rade ustawic korekt w 100%, ale to i tak jest lepiej niz na II gen

no i potrzeba szybkich wtryskiwaczy o jak najbardziej liniowej charakterystyce

dodatkowy plus to ze odpalasz i jedziesz i tyle cie interesuje smile.gif

obecnie mam ustawione 25" stopni, pogrzewanie wtryskiwaczy, korekty najlepsze jakie dalo sie dobrac do wtryskiwaczy jakie mam a one nie sa najlepsze na runku

przy temp 0" na zewnatrz przelacza mi sie po ok 700m od wyjechania, przelaczeniejest niezauwazalne (poza dzwiekiem elektrozaworu w butli) auto jedzie normalnie

w porownaniu do czasow kiedy bylo cieplo na polu da sie zauwazyc zwiekszone zuzycie PB bo droga do przelaczenia na lpg sie wydluzyla

uwaga.

powyzszy tekst opieram na wlasnych doswiadczeniach z autami ktore mialem na lpg II gen i sekwencji, nie jestem instalatorem,monterem, wrozka, moge sie mylic 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na szybko wiem i zgadzam sie z tym o zalewniu silnika itd.

> W takim razie jaką

> INSTALACJĘ SEKWENCYJNĄ

> proponują tutejsi userzy? Marka model jakie graty?

ponownie ja

u siebie sprawdzilem i bylem zadowolony z

kompa agis mini jesli nie potrzebujesz obd a raczej nie bedziesz potrzebowal a tanio mozna kupic, lub jesli chcesz to agis obd/can

oraz stag plus

innych nie mialem okazji wiec nie pisze (no poza dt gas system - w 3 samochodach to mialem)

reduktor

zavoli zeta - szybko sie grzeje ,temp trzyma , 115 km ogarnia spokojnie 170 juz nie ale to normalne

magic III po poprawkach , tak samo jak wyzej tylko 170 km daje rade

mialem jeszcze silvera ale powyzsze 2 lepiej mi sie sprawowaly

wtryskiwacze - magic jet wiadomo ze sa tanie i srednie ale to minimum, u mnie jak narazie dzialaja ok

matrix cena wyzsza ale i lepsze , warto pewnie dolozyc

reszta to juz zabawa i poprawny montaz i ustawienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sekwencji ustawiasz sobie temp przelanczania i prog obrotow

> jak osiagnie zadana temp i zadane obr np 2000 to sie przelancza

> co do krotkich odcinkow, instalacje II gen ustawia sie na cieplym silniku

> fajnie wszystko dziala

> ale jest zima, temp na zewnatrz np -5

> wsiadasz do samochodu, wszystko ma -5, odpalasz przelanczasz na lpg i ladnie ci auto zalewa cieklym

> lpg ktore nie zdazylo odparowac

w takim wypadku krokowiec sie przymyka i ten efekt jest minimalny. Ja przelaczam od razu jak wsiade przy nawet -20 i nie ma najmiejszego problemu. Jesli mialbym przy 2 gen ustawiac temp przelaczania na 20 C to rzeczywiscie nie ma to sensu. Jak jest instalka dobrze wyregulowana to temperature przelaczania mozna calkowicie wylaczyc i ustawic tylko na obroty. Dziala to bezblednie nawet na mrozach. Ja nie mam jakiegos cudownego sterownika, a sobie z tym radzi. Sekwencja jest oczywiscie lepsza ale na krotkich odcinkach (autor pisze ze 5 km) mija sie z celem jej montowanie. W zimie moze miec zuzycie 40/60 benzyny i gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim wypadku krokowiec sie przymyka i ten efekt jest minimalny. Ja przelaczam od razu jak wsiade

> przy nawet -20 i nie ma najmiejszego problemu. Jesli mialbym przy 2 gen ustawiac temp

> przelaczania na 20 C to rzeczywiscie nie ma to sensu. Jak jest instalka dobrze wyregulowana to

> temperature przelaczania mozna calkowicie wylaczyc i ustawic tylko na obroty. Dziala to

> bezblednie nawet na mrozach. Ja nie mam jakiegos cudownego sterownika, a sobie z tym radzi.

> Sekwencja jest oczywiscie lepsza ale na krotkich odcinkach (autor pisze ze 5 km) mija sie z

> celem jej montowanie. W zimie moze miec zuzycie 40/60 benzyny i gazu.

ale jeśli doliczysz ewentualny uszkodzony przepływomierz albo obudowe filtra powietrza to koszta idą na + sekwencji biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jeśli doliczysz ewentualny uszkodzony przepływomierz albo obudowe filtra powietrza to koszta

> idą na + sekwencji

na szczescie mnie omijaja te atrakcje, a gaz mam juz kilka lat w moim astrolocie smile.gif i dosyc nikt nie pisal na forum zeby sie mu taka niespodzianka przytrafila..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na szybko wiem i zgadzam sie z tym o zalewniu silnika itd.

> W takim razie jaką

> INSTALACJĘ SEKWENCYJNĄ

> proponują tutejsi userzy? Marka model jakie graty?

No i jak będziesz mógł (zależy to od silnika i auta) to montuj reduktor szeregowo, a nie równolegle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki silnik i instalacje IIgen ze sterownikiem Voila+

Jak wszystko jest dobrze wyregulowane to działa ok. Oczywiście żeby nie generować dodatkowych kosztów (przepływka, kolektor dolotowy) trzeba co jakiś czas wymieniać kable i świece.

Początkowo wg zaleceń używałem świec jednoelektrodowych, ostatnie ok 25kkm zrobiłem na dwuelektrodowych świecach NGK kable również NGK. Sam również reguluję instalację. Jak robili to gazownicy to musiałem zmienić przepływkę :-)

Ważne jak przepływka to tylko orginalna z płytką (używana kosztowała mnie 100zł), zamiennik (z drucikiem) - nowy za ok 200zł poszedł przy pierwszym strzale. Mikser tylko z klapą antywybuchową jest szansa że ochroni przepływkę.

W przypadku IIgen nie bagatelizuj żadnego objawu nieprawidłowego działania bo po kilku strzałach pożegnasz się z koletorem dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.