Skocz do zawartości

problem z dmuchawa - jakis pomysl na reanimacje?


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

witam

problemik jest taki:

jak jest cieplo czy tez jak troche cieplym powietrzem juz dmucha - silnik dmuchawy kreci tak jak trzeba

niestety np po nocy dmuchawa nie ma ochoty ruszyc i zalapuje czasami po stuknieciu w konsole lub w czasie juz jazdy od wstrzasow rowniez zalapuje - jak sie rozkreci i przy okazji nieco z silnika juz cieplejsze powietrze dmuchawe rozgrzeje zaczyna chodzic tak jak nalezy

kilka dni temu wyjalem silnik i na tyle na ile moglem oczysiclem (bylo sporo syfu nabite) dodatkowo komutator przeczyscilem i pozalewalem w panewk/lozyska preparatu penetrujacego i smarujacego - niestety pare stopni wiecej mrozu i dmuchawa dalej nie ma ochoty "na zimno" startowac - czyli nic sienie zmienilo :/

i teraz tak:

czy czeka mnie wymiana silnika?

czy moze jest jakis patent na reanmacje silnika

ps.

na sluch na pusto dmuchawa w czasie krecenia palcami sprawia wrazenie jakby chodzila w panewkach "na sucho" czy tez jakby byla lekuchno przytarta....:/

chetnie wyslucham opinii i uwag co z tym zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy winna jest dmuchawa czy może nie łączy gdzieś na stykach.

Spróbuj podłączyć 12V do styków dmuchawy, jak nie będzie chciała dalej wystartować to będzie pewnie oznaczało wymianę silnika. Koszt nowej dmuchawy na allegro to 190 zeta.

Wiem, bo ostatnio sam kupowałem. Tylko u mnie okazała się winna kostka/kabel opornika dmuchawy i nie musiałem wymieniać, więc zwróciłem towar do sprzedawcy za jego zgodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy winna jest dmuchawa czy może nie łączy gdzieś na stykach.

> Spróbuj podłączyć 12V do styków dmuchawy, jak nie będzie chciała dalej wystartować to będzie pewnie

> oznaczało wymianę silnika. Koszt nowej dmuchawy na allegro to 190 zeta.

> Wiem, bo ostatnio sam kupowałem. Tylko u mnie okazała się winna kostka/kabel opornika dmuchawy i

> nie musiałem wymieniać, więc zwróciłem towar do sprzedawcy za jego zgodą.

raczej elektryczne sprawy nie biore pod uwage - dzieje sie tak niezaleznie od biegu i tylko w czasie wiekszych mrozow po dluzszym postoju - czyli jak wszystko zmarznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej elektryczne sprawy nie biore pod uwage - dzieje sie tak niezaleznie od biegu i tylko w

> czasie wiekszych mrozow po dluzszym postoju - czyli jak wszystko zmarznie

albo "zamarza" na łożyskach albo wirnik przykleja się do stojana. Ja bym rozłożył silnik na części pierwsze, wyjął wirnik, dokładnie wyczyścił, nasmarował i poskładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat zlosnik.gif

Czy ma ktoś jakiś rysunek/ fotkę, gdzie jest wentylator i jak go wyjąć hmm.gif

Próbowałem znaleźć i wkręcić w wakacje, ale nie znalazłem sciana.gif

PeeS. Tak, mam wadę wzroku, ale chciałbym go wyjąć, wyczyścić i przesmarować zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod temat

> Czy ma ktoś jakiś rysunek/ fotkę, gdzie jest wentylator i jak go wyjąć

> Próbowałem znaleźć i wkręcić w wakacje, ale nie znalazłem

> PeeS. Tak, mam wadę wzroku, ale chciałbym go wyjąć, wyczyścić i przesmarować

Wentylator wyciąga się spod deski rozdzielczej od strony kierowcy. Klucz 5,5.

Opornik dmuchawy jest natomiast z drugiej strony, od pasażera. Ale do wyciągania dmuchawy nie trzeba go demontować, to tylko tak informacyjnie na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod temat

> Czy ma ktoś jakiś rysunek/ fotkę, gdzie jest wentylator i jak go wyjąć

> Próbowałem znaleźć i wkręcić w wakacje, ale nie znalazłem

> PeeS. Tak, mam wadę wzroku, ale chciałbym go wyjąć, wyczyścić i przesmarować

po kolei:

potrzebny nasadowy kluczyk 5,5 i jakies oswietleni - bardzo dobrze daje rade lamka zakladana na glowe - ale jak nie ma to cos co pozwoli dostrzec srubke

musisz zanurkowac na plecach glowa i jedna reka (wg mnie tylko prawa) w przestrzen pomiedzy deska rozdzielcza a pedalami (po uprzednim odsunieciu fotela maks do tylu)

na obudowie zespolu nadmuchu (po srodku) zobaczysz cos co z tego zespolu wystaje - taki walec o srednicy ok 8 cm i wystajacy ok 6 cm do czego idzie przewod i jest w to wpiety - odpinasz ten przewod po czym mniej wiecej w osi tego walca w strone kabiny zobaczysz srubke - ja wlasnie musisz odkrecic a jak juz to zrobisz to calosc (ten walec) przekrecasz zgodnie z ruchem wskazowek zegara i niemalze samo wypada - i w ten oso sposob masz zdemontowana dmuchawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> niestety np po nocy dmuchawa nie ma ochoty ruszyc i zalapuje czasami po stuknieciu w konsole lub w

no tak.. i dmuchawa na dobra sprawe w czasie gdy ma chodzic wiecej stoi lub stara sie pokrecic niz sie kreci... jeszcze jak jakis wertep to zalapie.. na kilka skund jak tylko rowniej to praktycznie dmuchawa stoi... dzisiaj musialem jechac z uchylonym oknem (a 40 km z taka wentylacja to nic milego...) bo inaczej szyby zaparowane bylo w jednym momencie... z rana na szybko wyjalem dmuchawe i zostawilem do porzadnego przeczyszczenia i nasmarowania i ewentualnej wymiany lozysk - chyba ze jest na panewkach to ze tak powiem.. dupa blada trzeba druga dmuchawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.