SZyBA88 Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou jest ok w czym może być problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np > 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć > takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou > jest ok w czym może być problem? Termostacik Panocku do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np > 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze .... Za długo jak na grzanie Pandy w benzynie. Max 15 min jazdy żeby zagrzać silnik. Więc tak jak powiedział Darek: "termostacik Panocku do wymiany". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Jak układ jest zapowietrzony to tez moze tak byc chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np > 30-40 min już temperatura silnika jest ok U mnie (latem, zimą - przy wyłączonym ogrzewaniu) silnik po 3km (jakieś 8-10 minut jazdy) ma już, wg wskaźnika, właściwą temperaturę pracy. Trochę długo to u Ciebie zajmuje - waszki szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > U mnie (latem, zimą - przy wyłączonym ogrzewaniu) silnik po 3km (jakieś 8-10 minut jazdy) ma już, > wg wskaźnika, właściwą temperaturę pracy. Trochę długo to u Ciebie zajmuje - waszki szkoda. Kogo obchodzi jazda zimą przy wyłączonym ogrzewaniu? Tak czy siak termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAFcioKRAK Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Termostacik Panocku do wymiany Co nie koniecznie da efekt - zapomniales dodac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Co nie koniecznie da efekt - zapomniales dodac a dlaczego ma nie dać? mój przypadek był inny bo ogrzewanie normalnie działało zarówno przed jak i po wymianie termostatu. U Szyby jest klasyczny przykład zablokowanego w pozycji otwartej termostatu ponieważ nie ma ogrzewania we wnętrzu. W moim przypadku problem leżał przy falującej lekko wskazówce, który udało mi się rozwiązać. W tej chwili przy temp -10 po dojściu wskazówki do środkowej kreski i otwarciu termostatu jest lekkie wahnięcie (ok 2 mm) i tyle - potem stoi pionowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAFcioKRAK Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > a dlaczego ma nie dać? mój przypadek był inny bo ogrzewanie normalnie działało zarówno przed jak i > po wymianie termostatu. U Szyby jest klasyczny przykład zablokowanego w pozycji otwartej > termostatu ponieważ nie ma ogrzewania we wnętrzu. > W moim przypadku problem leżał przy falującej lekko wskazówce, który udało mi się rozwiązać. W tej > chwili przy temp -10 po dojściu wskazówki do środkowej kreski i otwarciu termostatu jest > lekkie wahnięcie (ok 2 mm) i tyle - potem stoi pionowo Ja mam tak jak u Szyby, tyle ze ogrzewa normalnie. Tak czy inaczej mnie sie tez kroi wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgdy Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np > 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć > takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou > jest ok w czym może być problem? najpierw sprawdź poziom płynu, ewentualnie dolej, potem odpowietrz sobie układ, jesli to nie pomoże to wtedy wymiana termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 OK jutro postaram się dolać płynu, natomiast jak nie da to rady to jak odpowietrzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgdy Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > OK jutro postaram się dolać płynu, natomiast jak nie da to rady to jak odpowietrzyć? poszukaj w szukajce (teraz nie mam zbytnio czasu szukac) zdaje się ze Darek to dośc dokładnie opisywał, ze zdjeciami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malysz342762 Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 U mnie jest podobny problem płyn był wymieniony bo poprzedni właściciel o to nie dbał (płynu chłodniczego było może 100ml ) teraz w zimie jak jest koło -5 to żeby nagrzać silnik do właściwej temperatury muszę w mieście przejechać ok 10km, jednak gdy włączę dmuchawę wskazówka spada o 1 lub 2 kreski i potrzeba ok 2 minut żeby znów temperatura była w porządku. Czyli termostat chyba do wymiany Jaki jest koszt tego elementu wraz z wymianą (najlepiej w ASO, nie mam zaufanego mechanika, chyba że sam wymienię z pomocą instrukcji w Plikowni od Darek24 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 > U mnie jest podobny problem płyn był wymieniony bo poprzedni właściciel o to nie dbał (płynu > chłodniczego było może 100ml ) > teraz w zimie jak jest koło -5 to żeby nagrzać silnik do właściwej temperatury muszę w mieście > przejechać ok 10km, jednak gdy włączę dmuchawę wskazówka spada o 1 lub 2 kreski i potrzeba ok > 2 minut żeby znów temperatura była w porządku. > Czyli termostat chyba do wymiany Jaki jest koszt tego elementu wraz z wymianą (najlepiej w ASO, > nie mam zaufanego mechanika, chyba że sam wymienię z pomocą instrukcji w Plikowni od Darek24 > ) nie chcę sie wymądrzać, ale to chyba normalne zjawisko, że przyspieszony obieg cieczy przy włączonej dmuchawie powoduje, że temperatura cieczy spada a sam termostat powoduje, że musi tak ją wyregulować by powróciła do optymalnej temperatury gdybyś miał tak, że przy wyłączonej dmuchawie wskazówa nie dochodzila do połowy skali (przysłowiowe 90 st.C) to termostat jak znalazł. ale jeśli wskazówka opada po włączeniu nadmuchu, ale po jakims czasie wraca na środek skali to na pewno nie jest to wina termostatu, tak samo jak delikatne wahnięcia wskazówki, ale tylko delikatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 To taka falująca wskazówka jaka jest jej przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 > To taka falująca wskazówka jaka jest jej przyczyna? A no faluje se panocku. Nic specjalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 mówisz TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malysz342762 Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Właśnie wracałem ze świąt moim Miśkiem, trasa Kamienna Góra- Głogów Na odcinku od Legnicy do Polkowic jest dobra 4 pasmowa droga i jadąc z prędkością ok 90-100 km/h nie mogłem zmusić wskazówki do wjechania na połowę skali utrzymywała się tak 1-2 kresek poniżej. Jedynie dynamiczne ruszanie spod świateł powodowało że wskazówka była tam gdzie powinna być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
victor89 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Miałem tą samą dolegliwość. Panda bardzo długo się nagrzewała, z nawiewów leciało chłodne powietrze, wskazówka mocno falowała. Wymiana termostatu, płynu chłodzącego i odpowetrzenie spodowodało że teraz w środku jest ukrop po 5 minutach jazdy a wskazówka temperatury stoi w jednym miejscu. Dodatkowo zrobiłem sobie osłonę na chłodnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malysz342762 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 A ile kosztuje wymiana termostatu w ASO?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
victor89 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 U zwykłego mechanika zapłaciłem 40zł za wymianę płynu i termostatu. Płyn 30zł, termostat 40zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.