Skocz do zawartości

Brak ciepła


SZyBA88

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou jest ok w czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np

> 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć

> takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou

> jest ok w czym może być problem?

Termostacik Panocku do wymiany grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np

> 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze ....

Za długo jak na grzanie Pandy w benzynie. Max 15 min jazdy żeby zagrzać silnik. Więc tak jak powiedział Darek: "termostacik Panocku do wymiany". waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np

> 30-40 min już temperatura silnika jest ok

U mnie (latem, zimą - przy wyłączonym ogrzewaniu) silnik po 3km (jakieś 8-10 minut jazdy) ma już, wg wskaźnika, właściwą temperaturę pracy. Trochę długo to u Ciebie zajmuje - waszki szkoda. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie (latem, zimą - przy wyłączonym ogrzewaniu) silnik po 3km (jakieś 8-10 minut jazdy) ma już,

> wg wskaźnika, właściwą temperaturę pracy. Trochę długo to u Ciebie zajmuje - waszki szkoda.

Kogo obchodzi jazda zimą przy wyłączonym ogrzewaniu?

Tak czy siak termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie koniecznie da efekt - zapomniales dodac

a dlaczego ma nie dać? mój przypadek był inny bo ogrzewanie normalnie działało zarówno przed jak i po wymianie termostatu. U Szyby jest klasyczny przykład zablokowanego w pozycji otwartej termostatu ponieważ nie ma ogrzewania we wnętrzu.

W moim przypadku problem leżał przy falującej lekko wskazówce, który udało mi się rozwiązać. W tej chwili przy temp -10 po dojściu wskazówki do środkowej kreski i otwarciu termostatu jest lekkie wahnięcie (ok 2 mm) i tyle - potem stoi pionowo waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego ma nie dać? mój przypadek był inny bo ogrzewanie normalnie działało zarówno przed jak i

> po wymianie termostatu. U Szyby jest klasyczny przykład zablokowanego w pozycji otwartej

> termostatu ponieważ nie ma ogrzewania we wnętrzu.

> W moim przypadku problem leżał przy falującej lekko wskazówce, który udało mi się rozwiązać. W tej

> chwili przy temp -10 po dojściu wskazówki do środkowej kreski i otwarciu termostatu jest

> lekkie wahnięcie (ok 2 mm) i tyle - potem stoi pionowo

smile.gif Ja mam tak jak u Szyby, tyle ze ogrzewa normalnie. Tak czy inaczej mnie sie tez kroi wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam takie pytanko jest teraz zima wiadomo auto sie nagrzewa dluzej itp ale po jeździe np

> 30-40 min już temperatura silnika jest ok a z nawiewu nie zawsze leci gorąco powietrze choć

> takie jest ustawione co więcej jeżeli stoje na światłach to opada o 1 kreske temp jadąc znwou

> jest ok w czym może być problem?

najpierw sprawdź poziom płynu, ewentualnie dolej, potem odpowietrz sobie układ, jesli to nie pomoże to wtedy wymiana termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobny problem płyn był wymieniony bo poprzedni właściciel o to nie dbał (płynu chłodniczego było może 100ml nono.gif )

teraz w zimie jak jest koło -5 to żeby nagrzać silnik do właściwej temperatury muszę w mieście przejechać ok 10km, jednak gdy włączę dmuchawę wskazówka spada o 1 lub 2 kreski i potrzeba ok 2 minut żeby znów temperatura była w porządku. angryfire.gif

Czyli termostat chyba do wymiany oslabiony.gif Jaki jest koszt tego elementu wraz z wymianą (najlepiej w ASO, nie mam zaufanego mechanika, chyba że sam wymienię z pomocą instrukcji w Plikowni od Darek24 hmm.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest podobny problem płyn był wymieniony bo poprzedni właściciel o to nie dbał (płynu

> chłodniczego było może 100ml )

> teraz w zimie jak jest koło -5 to żeby nagrzać silnik do właściwej temperatury muszę w mieście

> przejechać ok 10km, jednak gdy włączę dmuchawę wskazówka spada o 1 lub 2 kreski i potrzeba ok

> 2 minut żeby znów temperatura była w porządku.

> Czyli termostat chyba do wymiany Jaki jest koszt tego elementu wraz z wymianą (najlepiej w ASO,

> nie mam zaufanego mechanika, chyba że sam wymienię z pomocą instrukcji w Plikowni od Darek24

> )

nie chcę sie wymądrzać, ale to chyba normalne zjawisko, że przyspieszony obieg cieczy przy włączonej dmuchawie powoduje, że temperatura cieczy spada a sam termostat powoduje, że musi tak ją wyregulować by powróciła do optymalnej temperatury

gdybyś miał tak, że przy wyłączonej dmuchawie wskazówa nie dochodzila do połowy skali (przysłowiowe 90 st.C) to termostat jak znalazł. ale jeśli wskazówka opada po włączeniu nadmuchu, ale po jakims czasie wraca na środek skali to na pewno nie jest to wina termostatu, tak samo jak delikatne wahnięcia wskazówki, ale tylko delikatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracałem ze świąt moim Miśkiem, trasa Kamienna Góra- Głogów cool.gif Na odcinku od Legnicy do Polkowic jest dobra

4 pasmowa droga i jadąc z prędkością ok 90-100 km/h nie mogłem zmusić wskazówki do wjechania na połowę skali utrzymywała się tak 1-2 kresek poniżej. Jedynie dynamiczne ruszanie spod świateł powodowało że wskazówka była tam gdzie powinna być angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tą samą dolegliwość. Panda bardzo długo się nagrzewała, z nawiewów leciało chłodne powietrze, wskazówka mocno falowała. Wymiana termostatu, płynu chłodzącego i odpowetrzenie spodowodało że teraz w środku jest ukrop po 5 minutach jazdy a wskazówka temperatury stoi w jednym miejscu. Dodatkowo zrobiłem sobie osłonę na chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.