krzys139 Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 Auto to Fiat z 2003 roku z silnikiem 1.1. Znajomy walczy z problemem, ze od czasu do czasu zapala mu sie kontrolka silnika i blad odczytany to zbyt bogata mieszanka. Serwis wymienil sonde lambda z tego co mowil ta za katem i nadal to samo. Czy ktos ma pomysl gdzie zajrzec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > Auto to Fiat z 2003 roku z silnikiem 1.1. > Znajomy walczy z problemem, ze od czasu do czasu zapala mu sie kontrolka silnika i blad odczytany > to zbyt bogata mieszanka. > Serwis wymienil sonde lambda z tego co mowil ta za katem i nadal to samo. Czy ktos ma pomysl gdzie > zajrzec? może nie tą sondę wymienił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 7 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2011 > może nie tą sondę wymienił... wlasnie tak czytam i.. czy to nie sonda przed katem glownie odpowiada za mieszanke? swego czasu sonda przed katem dostala u mnie zwarcia - elektryk w aso naprawil ale na wszelki wypadek zmienil sondy miejscami - gdyz ta druga.. malo istotna jest i z tego wzgledu sonde ktora jak powiedzial... moze znowu dostac zwarcia dal za katem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 8 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 > wlasnie tak czytam i.. czy to nie sonda przed katem glownie odpowiada za mieszanke? > swego czasu sonda przed katem dostala u mnie zwarcia - elektryk w aso naprawil ale na wszelki > wypadek zmienil sondy miejscami - gdyz ta druga.. malo istotna jest i z tego wzgledu sonde > ktora jak powiedzial... moze znowu dostac zwarcia dal za katem sondy są takie same, jedyna różnica to długość przewodów. więc tak mi się wydaje, że pijawia się błąd ubogo/bogato to raczej wina sondy przed katem. ale wystarczy się czymś podłączyć i sprawdzić oscylację sond. przed katem ma chodzić szeroko (0,2 - 0,8 V), za katem ma chodzić wąsko (0,3-0,6V) natomiast sonda przed katem to sonda regulująca skład mieszanki, a sonda za katem to sonda kontrolująca pracę katalizatora. miałem na myśli, że wymienił sprawną a uszkodzona została w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.