Skocz do zawartości

[G] Regulacja klapy tylnej kombi


lenyyy

Rekomendowane odpowiedzi

> Panowie,

> przy zamykaniu trzeba konkretną wektorową przyłożyć. Jest jakiś sposób na szybką regulację

> zamka/klapy ?

Ale coś wyraźnie trze, jest nie tak? Było tak od zawsze czy się stało ostatnio? Pytam, bo u mnie od niedawna również trzeba było użyć większej siły, ale pogoda nie sprzyjała i zaglądać mi się nie chciało. Trwało to do momentu, aż klapa przestała się zamykać. Szybkie oględziny potwierdziły, że zamek się nie blokuje - winne było cięgło pod tapicerką, które się nie cofało. Podejrzewam, że wcześniej gdy użyło się większej siły cięgło się odblokowywało i było po sprawie. Odrdzewiacze, smarowacze itp pomogły - teraz działa leciutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> przy zamykaniu trzeba konkretną wektorową przyłożyć. Jest jakiś sposób na szybką regulację

> zamka/klapy ?

zamka się nie reguluje

wkręcasz lub wykręcasz gumowe odboje na klapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamka się nie reguluje

> wkręcasz lub wykręcasz gumowe odboje na klapie

Zamka pewnie się i nie reguluje, ale element przykręcony do nadwozia pewnie tak.

Jest zapewne niewielka regulacja na zawiasach. Wystarczy poluzować wkręty i ew. przesunąć nieco klapę.

Trzeba to widzieć, bo korespondencyjnie, to można wysłać kartkę świąteczną, a nie regulować klapę. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba to widzieć, bo korespondencyjnie, to można wysłać kartkę świąteczną, a nie regulować klapę.

Będę czekał zlosnik.gif ze Stolycy kartką to można się chwalić na dzielni hehe.gif

Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę czekał ze Stolycy kartką to można się chwalić na dzielni

> Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ?

wydaje mi się że kiedyś to odkręcałem i -tak jak pisałem wczesniej- żadnej regulacji nie było

wymontowałem, potem wsadziłem na swoje miejsce,dokręciłem śruby i tyle

pobaw się odbojami na klapie

jak trzeba mocno dobijać klapę to trochę wkręć(np po pół obortu każdy) i próbuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ?

Ja robiłem tak. Co prawda nie w G, a w F-ce, ale marka auta nie ma tu wiele do sprawy.

Wykręciłem od nadwozia ucho i te gumowe gałganki (odboje).

Ostrożnie opuściłem klapę i sprawdziłem, jak leży względem nadwozia. Jeśli trzeba było ją odrobinę przesunąć, to poluzowałem wkręty zawiasów i delikatnie, przez jakiś drewniany kołek, lekko puknąłem młotkiem w odpowiednim kierunku, aby klapa leżała idealnie w linii nadwozia.

Kolejnym krokiem było lekkie przykręcenie ucha. Po ostrożnym opuszczeniu klapy, tak ustawiłem ucho, aby nic nie haczyło i aby klapa dała się bez oporu zamknąć.

Do sprawdzenia prawidłowego ułożenia klapy użyłem paska mocnego papieru. Podkładałem ten pasek między klapę a uszczelkę i sprawdzałem, jak mocno muszę ciągnąć, aby go wyciągnąć. Aby zapewnić szczelność, powinien dać się z trudem wyciągnąć. Z tego co pamiętam, ucho ma spory zakres regulacji względem nadwozia.

Po tym wszystkim, wkręciłem gumowe odpoje i tak głęboko wkręcałem, aby klapa tak leźała, aby szczelina po lewej i prawej stronie była równa i nie trzeba było zbyt mocno walić klapą.

Na końcu znowu test papierka.

To chyba tyle.

W mojej F-ce wystarczyło leciutko opuścić kalpę i sama się zamykała. Podczas jazdy nie wydawała żadnych dzwięków klekotania i trzeszczenia.

Przy odrobinie cierpliwości dasz sobie na pewno radę. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy odrobinie cierpliwości dasz sobie na pewno radę.

A miałem nadzieję, że są magiczne sposoby ... trzy razy przekręcić przełącznik pozycyjnych w lewo, dwa razy kierunki w dół, obrócić się przez ramie i klapa będzie gładko się zamykała hehe.gif

Dziękuję za wyczerpujący opis z podpowiedziami. piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałem nadzieję, że są magiczne sposoby ... trzy razy przekręcić przełącznik pozycyjnych w lewo,

> dwa razy kierunki w dół, obrócić się przez ramie i klapa będzie gładko się zamykała

No..., zapomniałem dodać, że po wszystkim musisz gdzieś pojechać, podpiąć się pod kompa, aby zmierzyli Ci ciśnienie w kabinie i zrobili próbę szczelności powierzchni bagażowej. hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> No..., zapomniałem dodać, że po wszystkim musisz gdzieś pojechać, podpiąć się pod kompa, aby

> zmierzyli Ci ciśnienie w kabinie i zrobili próbę szczelności powierzchni bagażowej.

W razie dekompresji kabiny wypadają maski tlenowe, jak w samolocie?

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.