Skocz do zawartości

[G] 1.Problem po wymianie sprężyny 2. Smar na piaście


velo86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wymieniłem dziś sprężynę ( jak narazie tylko jedną bo czasu nie strarczyło) i przy skręcie kołami słychać dziwny dźwięk( jakieś tarcie, jakby skrzypienie ).. CO to moze byc?? Gum nie wymieniałem - jedynie sprężynę. Może tak być dopoki sie tam niepoukłada na nowo? Czy może coś zle zrobiłem??

Może ktoś ma manual ze zdjęciami krok po kroku jak montować całą kolumnę bo google nie znajduje frown.gif

A drugie pytanko z innej beczki - Po zdjęciu koła zauważyłem dośc znaczną ilość tawotu na piaście.. Skad on się wydobywa?? Przegub?? Żadnych oznak jego kresu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A drugie pytanko z innej beczki - Po zdjęciu koła zauważyłem dośc znaczną ilość tawotu na piaście..

> Skad on się wydobywa?? Przegub?? Żadnych oznak jego kresu nie ma...

Smar to chyba tylko z przegubu. Jeżeli działa dobrze, to tylko wymień osłonę gumową i uzupełnij smar. W G da się to zrobić nawet bez odkręcania drążka i sworznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję sprawdzić łożysko kolumny, ostatnio taki sam objaw widziałem w vectrze C (podobne łożysko) - trzy kulki gdzieś się podziały i była sama rdza, a smar to na pewno z osłony przegubu.

-----------------------------

Astra F x16sz lpg, astra G x16xel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy problem rozwiazany.. Sprężyna była założona do góry nogami. Szczerze mówiąc aż wstyd się przyznac do takiego błędu - ale nie miałem zielonego pojęcia, że są 2 różne strony. Wydawało mi się, że sprężyna z obu stron ma identycznie zakończone zwoje.

Cóż - na przyszłość będę wiedział:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę prosić kilka słów opisu jak to zrobić?

Sprawdź najpierw skąd jest ten smar. Jeżeli osłona gumowa jest uszkodzona, to można ją wymienić na dwa sposoby. Był tu już opisywany sposób z odkręcaniem zwrotnicy i bez wyciągania półosi ze skrzyni. U mnie był tak zapieczony wieloklin, że nie dało się go wyciągnąć z piasty i musiałem sobie poradzić inaczej (ostatecznością było wyciągnięcie całej półosi i wsadzenie do prasy).

Wymianę bez odchylania zwrotnicy najlepiej zrobić na dużym podnośniku aby mieć przegub na wysokości oczu. Odpinasz opaski trzymające osłonę, skręcasz koła maksymalnie (w lewo jeżeli wymieniasz lewą osłonę), przesuwasz osłonę do wewnątrz tak aby odsłonić przegub. Teraz musisz usunąć trochę smaru aby odsłonić zawleczkę. Odpinasz ją i półoś maksymalnie wsuwasz do skrzyni biegów aby dało się ją wysunąć z przegubu. Pole manewru jest małe ale da się. Następnie wymieniasz osłonę, nakładasz smar (zwykle jest w komplecie z osłoną), wkładasz półoś i zabezpieczasz zawleczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.