Krupers Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Witam wszystkich autokacikowiczów Ostatnio naszło mnie żeby zmienic mojego Punciaka na Alfe 156 (przed FL), ale zastanawiam się nad silnikiem. Jaki silnik sprawuje się najlepiej w tym autku, bo szczerze mówiąc nie jestem zbyt zorientowany w tym temacie. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki silnik wybrać a jaki odpuscić? Z góry dziękuje Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Diesel albo V6. Z zastrzeżeniem, że pięciocylindrowe JTD jest IMHO zbyt ciężkie do tego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Posiadam V6 i mogę polecić. Kumpel ma 2.4 jtd i też poleca obiema ręcoma V6 minusy: - wysokie spalanie, - strach, że jak się coś posypie to po kieszeni poleci konkretnie - wysokie spalanie, - ogromne ilości płynów eksploatacyjnych (w porównaniu do posiadanych wcześniej samochodów), - wysokie spalanie 2.4 minusy: - jak dla każdego diesla, czyli dwumasa, turbina - podobno szybciej zużywające się zawieszenie przednie ze względu na ciężki silnik Plusy V6 i 2.4: - mocne, - elastyczne, - pięknie pracujące, - oba wydają śliczne dźwięki - diesel z możliwością podniesienia mocy/momentu do fajnych wartości. Zaglądnij do alfaholików a na pewno dowiesz się wiele ciekawego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Efkwadrat Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Witam wszystkich autokacikowiczów > Ostatnio naszło mnie żeby zmienic mojego Punciaka na Alfe 156 (przed FL), ale zastanawiam się nad > silnikiem. Jaki silnik sprawuje się najlepiej w tym autku, bo szczerze mówiąc nie jestem zbyt > zorientowany w tym temacie. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki silnik wybrać a jaki odpuscić? > Z góry dziękuje > Pzdr V6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Diesel albo V6. Z zastrzeżeniem, że pięciocylindrowe JTD jest IMHO zbyt ciężkie do tego auta. Przy zastosowaniu odpowiedniego zawieszenia R5 JTD daje naprawdę sporo frajdy. Przy standardowym zgadzam się w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Przy zastosowaniu odpowiedniego zawieszenia R5 JTD daje naprawdę sporo frajdy. > Przy standardowym zgadzam się w 100%. ja odnoszę się do auta "z fabryki". Jak się wstawi odpowiedni zawias to i wóz drabiniasty daje radę chociaż mówiąc szczerze nie rozumiem do końca tego zachwytu nad 2,4 JTD, szczególnie w 156. To jest kawał ciężkiego kloca, który wisi nad przednią osią i skutecznie powoduje gigantyczną podsterowność. Osiągi owszem ma niezłe, ale już spalanie - nie. Przynajmniej mi mjet 20v nie schodził w mieście poniżej 12,5 litra. Świetny dźwięk? Oczywiście! ale przy porównaniu do v6 to wszystko blednie. V6 daje rewelacyjne osiągi, bardzo dobry rozkład mas, świetne prowadzenie i absolutnie boską reakcję na gaz. A to wszystko za 3 litry na 100 km więcej niż mjet 20v. Po co w takim razie komuś mjet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > ja odnoszę się do auta "z fabryki". Jak się wstawi odpowiedni zawias to i wóz drabiniasty daje radę > chociaż mówiąc szczerze nie rozumiem do końca tego zachwytu nad 2,4 JTD, szczególnie w 156. To jest > kawał ciężkiego kloca, który wisi nad przednią osią i skutecznie powoduje gigantyczną > podsterowność. Osiągi owszem ma niezłe, ale już spalanie - nie. Przynajmniej mi mjet 20v nie > schodził w mieście poniżej 12,5 litra. Świetny dźwięk? Oczywiście! ale przy porównaniu do v6 > to wszystko blednie. > V6 daje rewelacyjne osiągi, bardzo dobry rozkład mas, świetne prowadzenie i absolutnie boską > reakcję na gaz. A to wszystko za 3 litry na 100 km więcej niż mjet 20v. > Po co w takim razie komuś mjet? Z tą sporą masą silnika 2,4jtd zgadza się (zwłaszcza w najnowszych mjet), ale z tą gigantyczną podsterownością to bez przesady. Do cywilnej jazdy po publicznych drogach spokojnie zawieszenie 156 ogarnia ten silnik (przynajmniej w moim przypadku z fabrycznym sport packiem -25mm w stosunku do serii i starszym 2,4jtd). Przed dosłownie godziną miałem tego nawet potwierdzenie wjeżdżając ślimakiem na wiadukt wirażowa -> poleczki (zawijas 180') "łapałem się" z 250kg lżejszą toyotą celicą vvti - jedynie zimówki już niestety trochę puszczały (+7'), a prędkość w zakręcie obu aut była porównywalna i lekko nieprzepisowa. Moim zdaniem 156 z 2,4jtd można spokojnie brać pod warunkiem, że będzie się jeździło po w miarę dobrych drogach, bo wyprawa i jazda po dziurawych/mocno nierównych pobojowiskach zdecydowanie nie jest przyjemna i jeśli już się niestety wpadnie w dziurę to wtedy czuć tę masę silnika. A co do spalanie to ostro musiałeś kotłować tego mjet żeby 12,5l/100 po mieście palić. Z tego co pamiętam modyfikowane przez Cinka mjet na grubo ponad 200km takie spalanie osiągały już po mocnym deptaniu. Ja w mojej 2,4 po programie u Cinka i parametrach mocniejszych od seryjnego mjet 175km nie przekroczyłem jeszcze 9-10l/100. W każdym razie przynajmniej u mnie koszty paliwa są porównywalne z corsa 1,2, a wszystkie v6 od 2,0 do 3,2 to inna przestrzeń jeśli chodzi o spalanie. Co do dźwięków silnika r5 jtd vs V6 trzeba samemu się przejechać i wybrać co bardziej pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Co do dźwięków silnika r5 jtd vs V6 trzeba samemu się przejechać i wybrać > co bardziej pasuje z całym szacunkiem dla fajnie (jak na dyszla) brzmiącego r5 jtd, ale nie ma potrzeby jeździć... nawet głuchy stwierdzi, że 156 V6 brzmi o wiele lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > z całym szacunkiem dla fajnie (jak na dyszla) brzmiącego r5 jtd, ale nie ma potrzeby jeździć... > nawet głuchy stwierdzi, że V6 brzmi o wiele lepiej. Dlatego piszę, że trzeba samemu się przejechać i sobie wybrać co bardziej pasuje Na zewnątrz wiadomo, że nie ma co porównywać, ale wewnątrz co innego. Jeżdżę dość często też 2,0 v6 tb i dźwięk jest po prostu inny i bardziej mi podchodzi ten w moim jtd. Ten w v6 jest dużo bardziej aksamitny a w jtd r5 bardziej basowy. Kwestia indywidualna i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Eeeeeee. Trochę przesadzasz z tym spalaniem. W sezonie letnim miałem takiego SW z mocą ponad 200 PS i jakoś tyle mi nigdy nie spaliła. Zrobiłem nią około 3 kkm, więc mogę coś na ten temat powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Witam wszystkich autokacikowiczów > Ostatnio naszło mnie żeby zmienic mojego Punciaka na Alfe 156 (przed FL), ale zastanawiam się nad > silnikiem. Jaki silnik sprawuje się najlepiej w tym autku, bo szczerze mówiąc nie jestem zbyt > zorientowany w tym temacie. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki silnik wybrać a jaki odpuscić? > Z góry dziękuje > Pzdr Podobnie jak koledzy również polecam V6 Jednak musisz przygotować się na większe spalanie. O ile w trasie spokojnie mieści się w 10l to w mieście spalanie 15 to norma, nizej nie zszedlem. Zimą spalanie dochodzi do 20l Poza tym same plusy, kultura pracy, osiągi, dzwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > V6 minusy: > - wysokie spalanie, W sumie w porównaniu z innymi benzynami w alfie to nie jest aż takie duże, co do płynów to nie ma się co dziwic, bo to 6cyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Eeeeeee. > Trochę przesadzasz z tym spalaniem. no kurcze sam się zdziwiłem. ale w 159 spalanie było takie samo. co śmieszne, żepot 607 v6 hdi w automacie w wawie palił mi 11, a lekko nie miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupers Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Dzięki wielkie wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi A jak to wygląda z tymi mniejszymi silnikami w alfie czyli 1.6, 1.8, 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Dzięki wielkie wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi A jak to wygląda z tymi mniejszymi > silnikami w alfie czyli 1.6, 1.8, 2.0? W sumie to jeden i ten sam silnik o różnych pojemnościach Niestety sprawiają one statystycznie więcej problemów niż te wcześniej polecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Efkwadrat Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 . O ile w trasie spokojnie mieści się w 10l to w przy 90/h ? bo mi nigdy ponizej 15 ltr nie wypala ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > . O ile w trasie spokojnie mieści się w 10l to w > przy 90/h ? bo mi nigdy ponizej 15 ltr nie wypala ... Nom, po zakupie wracałem do domu 300km i spalił niecałe 30L. Ale jechałem spokojnie 90-110km/h na szósteczce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro89 Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Dzięki wielkie wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi A jak to wygląda z tymi mniejszymi > silnikami w alfie czyli 1.6, 1.8, 2.0? Mam T.S 2.0 moim zdaniem całkiem niezły silnik przy opiniach które naokoło krążą dużo zależy od tego jak się o niego dba tak mi się wydaje, wymiany na czas itd i autko naprawde u nas w rodzinie służy już 6 rok bez większych problemów, także polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > A jak to wygląda z tymi mniejszymi > silnikami w alfie czyli 1.6, 1.8, 2.0? one nie są aż tak złe, jak sie o nich mówi. Co nie znaczy, że są dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > W sumie w porównaniu z innymi benzynami w alfie to nie jest aż takie duże U mnie wygląda to tak: - miasto zima: poniżej 17 litrów gazu nie udało mi się zejść - trasa zima: 11,8 litra gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BravoMan Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 JTD - przed FL zewnętrznym były też JTD 16V - tego polecam w szczególności. Dynamiczny ( 140 KM, 305 Nm), spala ok 8 litrów ON w mieście przy częstym ruszaniu, stawaniu i dynamicznym przyspieszaniu - jeśli trzeba, natomiast w trasie przy spokojnej jeździe 5-5.5 litra. Ps. Ceny części nie zabijają tak jak w przypadku mocnych silników benzynowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Efkwadrat Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > JTD - przed FL zewnętrznym były też JTD 16V - tego polecam w szczególności. > Dynamiczny ( 140 KM, 305 Nm), spala ok 8 litrów ON w mieście przy częstym ruszaniu, stawaniu i > dynamicznym przyspieszaniu - jeśli trzeba, natomiast w trasie przy spokojnej jeździe 5-5.5 > litra. > Ps. Ceny części nie zabijają tak jak w przypadku mocnych silników benzynowych m-jet ...taki tez mam w stajni , w czasie -20 spalal mi 9-10 w miescie ... w trasie 5-6 , ale palowanie 120- 180 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesf Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 jaki masz budżet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupers Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > jaki masz budżet Budżet niezbyt duży tzn ok. 10 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro89 Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > Budżet niezbyt duży tzn ok. 10 tys Może zainteresujesz się moją / co do ceny możemy się dogadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupers Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Może zainteresujesz się moją / co do ceny możemy się dogadać Jak narazie wyskoczyły mi nieplanowane wydatki Więc planuje zakup dopiero na początku lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 > JTD - przed FL zewnętrznym były też JTD 16V - tego polecam w szczególności. > Dynamiczny ( 140 KM, 305 Nm), spala ok 8 litrów ON w mieście przy częstym ruszaniu, stawaniu i > dynamicznym przyspieszaniu - jeśli trzeba, natomiast w trasie przy spokojnej jeździe 5-5.5 > litra. > Ps. Ceny części nie zabijają tak jak w przypadku mocnych silników benzynowych Dodaj, że na trasie te musi być bardzo spokojna jazda żeby zejść na 5,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.