Skocz do zawartości

śruby do alusków... jaka długość gwintu?


Marecki78

Rekomendowane odpowiedzi

jakie macie długości gwintu wystającego z aluska?? chodzi mi o wystającą długość poza płaszczyznę przylegania wink.gif

muszę kupić pływające i zastanawiam się jakiej długości wink.gif

oczywiście pomierzę ile wystaje gwintu ze stalówki i z alu - ale może ktoś już to robił przede mną wink.gif

standardowa śruba do stalówki ma 48mm długości

długość gwintu to ok 21mm

w mojej alu (dezent v) schowa się 12mm gwintu...

pozostanie więc 9mm na przykręcenie...

ze 4mm odejdzie na bęben/tarczę

zostanie więc 5mm na wkręcenie w piastę...

wystarczy??

hmm.gif

jak żonka wróci to zmierzę ile wystaje gwintu ze stalówki i z alu i porównam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> muszę kupić pływające i zastanawiam się jakiej długości

Kup takie, żeby się wkręciły przynajmniej na długości odpowiadającej średnicy gwintu, czyli dla M12 musi to być minimum 12mm. Poza tym zadbaj o dokładne trzymanie felgi na rancie piasty - musisz bardzo dokładnie dobrać pierścień centrujący, inaczej będziesz miał całe koło "pływające" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup takie, żeby się wkręciły przynajmniej na długości odpowiadającej średnicy gwintu, czyli dla M12

> musi to być minimum 12mm.

rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna?

hmm.gif

> Poza tym zadbaj o dokładne trzymanie felgi na rancie piasty - musisz

> bardzo dokładnie dobrać pierścień centrujący, inaczej będziesz miał całe koło "pływające"

centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący wink.gif jak w pandzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna?

Nie rozumiem. Śruba ma się wkręcić tak jak napisałem. Nie określa się tego przez długość wystającej części z felgi, chociaż można to odnieść do felgi stalowej - tak, tyle ile wystawało ze stalowej powinno wystawać z aluminiowej.

> centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący jak w pandzie

To jaki jest rozstaw otworów? Tutaj nie ma żartów - śruby pływające tylko dociskają felgę do piasty, nie centrują jej tak jak stożki normalnych śrub. Ogólnie rozwiązanie ze śrubami pływającymi jest delikatnie mówiąc do dupy i raczej powinno się tego unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem. Śruba ma się wkręcić tak jak napisałem. Nie określa się tego przez długość wystającej

> części z felgi, chociaż można to odnieść do felgi stalowej - tak, tyle ile wystawało ze

> stalowej powinno wystawać z aluminiowej.

więc pomiar potrzebny i po sprawie wink.gif

> To jaki jest rozstaw otworów? Tutaj nie ma żartów - śruby pływające tylko dociskają felgę do

> piasty, nie centrują jej tak jak stożki normalnych śrub. Ogólnie rozwiązanie ze śrubami

> pływającymi jest delikatnie mówiąc do dupy i raczej powinno się tego unikać.

no standardowa felga ma 4x98 i centrujący 58mm

ja mam felgi z otworami 4x100 i pierścieniami centrującymi do 58mm

więc w czym problem??

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna?

> centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący jak w pandzie

nie

mowiac prosto - ma minimum tyle wystawac z felgi ile jest srednica sruby

sruba fi 12 ma wystawac z felgi minimum 12 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie

> mowiac prosto - ma minimum tyle wystawac z felgi ile jest srednica sruby

> sruba fi 12 ma wystawac z felgi minimum 12 mm

Chcesz go zabić? facepalm.gif Ogarnij się hehe.gif. Gwint w piaście nie zaczyna się zaraz na przylgni felgi. Jest tam jeszcze solidna "podkładka" w postaci tarczy hamulcowej. Śruba ma się wkręcić na swoją średnicę, a z felgi musi wystawać minimum tyle, ile wystaje z fabrycznej stalówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz go zabić?

spoko spoko wink.gif

porady na forum poradami a praktyka praktyką wink.gif

przed chwilką zmierzyłem wink.gif i:

- śruba od stalówki wystaje poza płaszczyznę przylegania 17mm

- śruba od stalówki w mojej alu wystaje 15mm

więc jeśli gwint ma długość 21mm to jeśli kupię pływające o długości gwintu 25mm to będzie waytogo.gif

aha - i sprawdziłęm - zamontowane sa pierścienie centrujące na wymiar 58,1mm wink.gif

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek

> oryginalu>?

nie wiem jak z innymi śrubami do stali i alu ale w uniaku jeździłem na alu i śrubach od poloneza wink.gif w passacie jeżdżę na alu i seryjnych śrubach od stalówek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek

> oryginalu>?

Bywa tak, że nie trzeba. Często felgi stalowe mają odsadzone gniazda śrub tak, że rekompensuje to zwiększoną grubość materiału w feldze aluminiowej. Każdy niefabryczny przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, żeby nie zrobić sobie buby grinser006.gif. Za długie też nie powinny być, bo naprzykład w moim Lanosie na skutek ciągłego dosrywania śrub kluczem udarowym w serwisach gniazda w stalówkach tak się uklepały, że fabryczne śruby zaczęły haczyć o coś w tylnych bębnach i musiałem je obciąć o dwa mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.