Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 jakie macie długości gwintu wystającego z aluska?? chodzi mi o wystającą długość poza płaszczyznę przylegania muszę kupić pływające i zastanawiam się jakiej długości oczywiście pomierzę ile wystaje gwintu ze stalówki i z alu - ale może ktoś już to robił przede mną standardowa śruba do stalówki ma 48mm długości długość gwintu to ok 21mm w mojej alu (dezent v) schowa się 12mm gwintu... pozostanie więc 9mm na przykręcenie... ze 4mm odejdzie na bęben/tarczę zostanie więc 5mm na wkręcenie w piastę... wystarczy?? jak żonka wróci to zmierzę ile wystaje gwintu ze stalówki i z alu i porównam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > muszę kupić pływające i zastanawiam się jakiej długości Kup takie, żeby się wkręciły przynajmniej na długości odpowiadającej średnicy gwintu, czyli dla M12 musi to być minimum 12mm. Poza tym zadbaj o dokładne trzymanie felgi na rancie piasty - musisz bardzo dokładnie dobrać pierścień centrujący, inaczej będziesz miał całe koło "pływające" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Kup takie, żeby się wkręciły przynajmniej na długości odpowiadającej średnicy gwintu, czyli dla M12 > musi to być minimum 12mm. rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna? > Poza tym zadbaj o dokładne trzymanie felgi na rancie piasty - musisz > bardzo dokładnie dobrać pierścień centrujący, inaczej będziesz miał całe koło "pływające" centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący jak w pandzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna? Nie rozumiem. Śruba ma się wkręcić tak jak napisałem. Nie określa się tego przez długość wystającej części z felgi, chociaż można to odnieść do felgi stalowej - tak, tyle ile wystawało ze stalowej powinno wystawać z aluminiowej. > centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący jak w pandzie To jaki jest rozstaw otworów? Tutaj nie ma żartów - śruby pływające tylko dociskają felgę do piasty, nie centrują jej tak jak stożki normalnych śrub. Ogólnie rozwiązanie ze śrubami pływającymi jest delikatnie mówiąc do dupy i raczej powinno się tego unikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Nie rozumiem. Śruba ma się wkręcić tak jak napisałem. Nie określa się tego przez długość wystającej > części z felgi, chociaż można to odnieść do felgi stalowej - tak, tyle ile wystawało ze > stalowej powinno wystawać z aluminiowej. więc pomiar potrzebny i po sprawie > To jaki jest rozstaw otworów? Tutaj nie ma żartów - śruby pływające tylko dociskają felgę do > piasty, nie centrują jej tak jak stożki normalnych śrub. Ogólnie rozwiązanie ze śrubami > pływającymi jest delikatnie mówiąc do dupy i raczej powinno się tego unikać. no standardowa felga ma 4x98 i centrujący 58mm ja mam felgi z otworami 4x100 i pierścieniami centrującymi do 58mm więc w czym problem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > no standardowa felga ma 4x98 i centrujący 58mm > ja mam felgi z otworami 4x100 i pierścieniami centrującymi do 58mm > więc w czym problem?? Jak tak, to w niczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Jak tak, to w niczym nie no czekaj... teraz ironizujesz czy poważnie piszesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > rozumiem, że po dodaniu grubości tarczy/bębna? > centrujące już są - felgi jeździły na uno - tam jest taki sam otwór centrujący jak w pandzie nie mowiac prosto - ma minimum tyle wystawac z felgi ile jest srednica sruby sruba fi 12 ma wystawac z felgi minimum 12 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > nie > mowiac prosto - ma minimum tyle wystawac z felgi ile jest srednica sruby > sruba fi 12 ma wystawac z felgi minimum 12 mm o i to jest jasne a zaraz pójdę i zmierzę jak jest w rzeczywistości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > nie > mowiac prosto - ma minimum tyle wystawac z felgi ile jest srednica sruby > sruba fi 12 ma wystawac z felgi minimum 12 mm Chcesz go zabić? Ogarnij się . Gwint w piaście nie zaczyna się zaraz na przylgni felgi. Jest tam jeszcze solidna "podkładka" w postaci tarczy hamulcowej. Śruba ma się wkręcić na swoją średnicę, a z felgi musi wystawać minimum tyle, ile wystaje z fabrycznej stalówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > Chcesz go zabić? spoko spoko porady na forum poradami a praktyka praktyką przed chwilką zmierzyłem i: - śruba od stalówki wystaje poza płaszczyznę przylegania 17mm - śruba od stalówki w mojej alu wystaje 15mm więc jeśli gwint ma długość 21mm to jeśli kupię pływające o długości gwintu 25mm to będzie aha - i sprawdziłęm - zamontowane sa pierścienie centrujące na wymiar 58,1mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek oryginalu>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek > oryginalu>? nie wiem jak z innymi śrubami do stali i alu ale w uniaku jeździłem na alu i śrubach od poloneza w passacie jeżdżę na alu i seryjnych śrubach od stalówek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek > oryginalu>? Bywa tak, że nie trzeba. Często felgi stalowe mają odsadzone gniazda śrub tak, że rekompensuje to zwiększoną grubość materiału w feldze aluminiowej. Każdy niefabryczny przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, żeby nie zrobić sobie buby . Za długie też nie powinny być, bo naprzykład w moim Lanosie na skutek ciągłego dosrywania śrub kluczem udarowym w serwisach gniazda w stalówkach tak się uklepały, że fabryczne śruby zaczęły haczyć o coś w tylnych bębnach i musiałem je obciąć o dwa mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > do ori alusow 14'' tez trzeba innych srub niz do stali? jak ma sie sprawa w przypadku podrobek > oryginalu>? ja miałem inne śruby do seryjnych alufelg myślę, że do każdej alufelgi powinna być odpowiednia śruba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.