Skocz do zawartości

BIO100 - można lać czy nie?


Zibi122

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ktoś jeździ Stilo z silnikiem 1,9 JTD 115 KM z 2002 roku na tym paliwku?

NIE LEJ TEGO facepalm.gif kształciłem sie w kierunku paliw odnawialnych i wszelkich Bio (przez zwolenników i przeciwników) efektem tego jest zatarta pompa rzędowa od wózka widłowego. Lepkość tego jest bardzo duża przy niskich temperaturach (zwykły wtryskiwacz - mechaniczny) jeszcze to przepuści przez jakieś parę kkm reszta nie wytrzyma długo. Albo sie zatrze, albo wytrze i będzie lał. Nie mówiąc już o oleju silnikowym po 10kkm będziesz miał kwas a nie olej ok.gif

p.s.

oszczędność ZERO (jeśli nawet nie bierzesz pod uwagę rozwalenia motoru) Lejesz taniej, jesz więcej - bilans na zero + szybsze zużywanie silnika (bardzo szybkie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie, NIE!

Silniki wysokoprężne montowane w samochodach osobowych Fiata, przystosowane są do zasilania olejem napędowym (paliwe ropopochodnym) spełniającym wymagania norm jakościowych w tym europejskiej EN 590:2009, która to norma dopuszcza pewne ilości biopaliw, glównie jako komponentów do paliw ropopochodnych. Zawartość biokomponentów w tym paliwie nie może przekraczać objętościowo 7%

Z uszanowaniem

Włodzimierz Budka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By Ciebie pocieszyć za kadencji PIS (nie, że politycznie) do wszystkich paliw dodano estry pochodzące z biopaliw, głównie z rzepaku. Mamy tego 5% - zgodnie z unijnym pakietem klimatycznym. Można było to inaczej zrobić ale sciana.gif (do 10% zwiększono w elektrowniach - ale to biopaliwa stałe)

Chodziło wszystko o CO2 - zmniejszenie jego. najlepiej zmniejszyć estarmi które zalicza sie praktycznie do zerowej emisji dwutlenku węgla(choć to nie do końca prawda). Za pomysłowość szybkiego rozwiązania problemu 5+, za sposób wpysk.gif. Ogólnie nie ma już czystego paliwa na stacji irked.gif

Mimo wielu badań wskazujących na negatywny wpływ estrów na proces eksploatacji (zapychanie sie filtrów cząstek stałych w dieslach, większa gęstość i lepkość co utrudnia przepływ i niszczy podzespoły, zaciera) i nie do końca czystych spalin (NOx - tlenek azotu) co w zasadzie jest gorszy niż dwutlenek węgla, Unia dalej przystaje przy zmniejszaniu emisji CO2... dlaczego niewiem.gif ...sprawa podobna do buraków cukrowych i mleka.

koniec wywodu bo spadnie na SSP devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.