Zibi122 Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 Czy ktoś jeździ Stilo z silnikiem 1,9 JTD 115 KM z 2002 roku na tym paliwku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > Czy ktoś jeździ Stilo z silnikiem 1,9 JTD 115 KM z 2002 roku na tym paliwku? NIE LEJ TEGO kształciłem sie w kierunku paliw odnawialnych i wszelkich Bio (przez zwolenników i przeciwników) efektem tego jest zatarta pompa rzędowa od wózka widłowego. Lepkość tego jest bardzo duża przy niskich temperaturach (zwykły wtryskiwacz - mechaniczny) jeszcze to przepuści przez jakieś parę kkm reszta nie wytrzyma długo. Albo sie zatrze, albo wytrze i będzie lał. Nie mówiąc już o oleju silnikowym po 10kkm będziesz miał kwas a nie olej p.s. oszczędność ZERO (jeśli nawet nie bierzesz pod uwagę rozwalenia motoru) Lejesz taniej, jesz więcej - bilans na zero + szybsze zużywanie silnika (bardzo szybkie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 > NIE LEJ TEGO Potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Szanowny Panie, NIE! Silniki wysokoprężne montowane w samochodach osobowych Fiata, przystosowane są do zasilania olejem napędowym (paliwe ropopochodnym) spełniającym wymagania norm jakościowych w tym europejskiej EN 590:2009, która to norma dopuszcza pewne ilości biopaliw, glównie jako komponentów do paliw ropopochodnych. Zawartość biokomponentów w tym paliwie nie może przekraczać objętościowo 7% Z uszanowaniem Włodzimierz Budka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 By Ciebie pocieszyć za kadencji PIS (nie, że politycznie) do wszystkich paliw dodano estry pochodzące z biopaliw, głównie z rzepaku. Mamy tego 5% - zgodnie z unijnym pakietem klimatycznym. Można było to inaczej zrobić ale (do 10% zwiększono w elektrowniach - ale to biopaliwa stałe) Chodziło wszystko o CO2 - zmniejszenie jego. najlepiej zmniejszyć estarmi które zalicza sie praktycznie do zerowej emisji dwutlenku węgla(choć to nie do końca prawda). Za pomysłowość szybkiego rozwiązania problemu 5+, za sposób . Ogólnie nie ma już czystego paliwa na stacji Mimo wielu badań wskazujących na negatywny wpływ estrów na proces eksploatacji (zapychanie sie filtrów cząstek stałych w dieslach, większa gęstość i lepkość co utrudnia przepływ i niszczy podzespoły, zaciera) i nie do końca czystych spalin (NOx - tlenek azotu) co w zasadzie jest gorszy niż dwutlenek węgla, Unia dalej przystaje przy zmniejszaniu emisji CO2... dlaczego ...sprawa podobna do buraków cukrowych i mleka. koniec wywodu bo spadnie na SSP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.