Skocz do zawartości

Prezent dla tych co chcieliby stroić i nie tylko


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

Tak przed zlotem zeby.GIFzeby.GIF

Po krótkiej naradzie z Hubą jakiś czas temu stwierdziliśmy, że nie zaszkodzi pokazać Wam trochę, jak się ostatnio stroi nasze fury. Oczywiście wszystkiego nie zdradzę palacz.gif i ograniczę się tylko do sterownika 16F i jednego konkretnego wsadu.

Na początek jest potrzebny Tuner Pro w wersji RT, do pobrania z:

http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm

Zasadniczo nie jest darmowy, ale rejestracja nie jest obowiązkowa i przy jej braku trzeba się tylko w 10s cierpliwości uzbroić przy starcie programu.

Jak to ogólnie działa? Po pierwsze ładujemy do niego definicję (plik .xdf) do danego wsadu (menu XDF). Potem ładujemy sam wsad (menu File). I zasadniczo możemy sobie już tjunować nasz wsad i zapisywać zmiany. W załączonym zipie takaż definicja do CCS 1.1 z co ciekawszymi mapami i odpowiedni wsad (do znalezienia również w innym miejscu na forum). Zaznaczam tutaj, że definicja nie musi być poprawna (zawsze mogłem się gdzieś walnąć) i nie biorę żadnej odpowiedzialności za skutki tjunowania.

Ale to nie koniec. Najprzyjemniejszymi cechami Tunera Pro jest właśnie to RT (Real Time). Po pierwsze, jeżeli dysponuje się emulatorem EPROM-ów, to można na żywca mapować (tryb emulacji, ikonka kostki w toolbarze) program w czasie pracy ECU. Druga sprawa, to, że można się podłączyć w tym samym czasie do diagnozy i dzięki temu (a) mieć z poziomu tunera pełną diagnozę (aczkolwiek nie tak wypasioną jak zrobił kolega tzok), (b) używać danych z diagnozy do śledzenia komórek w tabelach i robienia histogramów. Np. można zrobić histogram lambdy (jak na jednym ze screenshotów) względem RPM i MAP i zobaczyć gdzie jest niedolane.

Krótka instrukcja używania modułu diagnostycznego, bo to niestety nie jest takie oczywiste. Należy w menu Data Acquisition załadować plik .adx (Load definition...). W menu View włączyć sobie Toolbars/Data Acquisition Send Command. Teraz podłączyć się kablem do ECU (definicja jest z defualta przystosowana do kabla VAG-KKL z przejściówką), wybrać z pulldowna "Initialize", nacisnąć Send i przekręcić kluczyk w stacyjce, interfejs powinien się zainicjalizować. No i można zacząć zabawę, menu Acquisition/Show Dash, rozciągnąć okno sporo (patrz screen), i na toolbarze nacisnąc guzik Acquire data (dwie niebieskie strzałki). Wskazówki na gaugach powinny się poruszyć. Można też nagrywać logi i je potem odtwarzać, tak zrobiłem screenshoty (ale nie wszysktkie parametry miałem w logu). Oprócz dasha można sobie podejrzeć inne parametry ECU (Item Lists).

Resztę pozostawiam Wam na długie wieczory / dnie / weekendy jeżeli komuś sie wogóle będzie chciało do tego zajrzeć. Polecam też forum i stronę Tunera na http://www.tunerpro.net. Na proste pytania odpowiem, na skomplikowane nie wiem czy mi się będzie chciało.

Na koniec zaznaczam ponownie, że posklejałem to wszystko trochę na prędko i tych definicji do 1.1 SPI do niczego nie używałem, więc mogą być w nich błędy. Bardziej przetestowane definicje mamy do 1.2 8V i 16V, ale nie pokażemy 270751858-jezyk.gif

Poniżej parę screenów na zachętę (i kolejne trzy posty do załączników frown.gif):

284893908-screen1.png

284893910-screen2.png

284893934-screen3-1.png

284893907-ccs11tuner.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nooo... Wreszcie jakiś rąbek tajemnicy Daje radę

zolta.gif Każdy kolejny taki post będzie biletem na wyspy, a wątek wyleci na towarzyski albo w hasiok, a sądzę że tego byśmy nie chcieli.

Nie masz nic do powiedzenia, nie pisz nic! W wątku proszę tylko i wyłącznie o merytoryczne pytania i dyskusję. old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.