woj76 Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Tak przed zlotem Po krótkiej naradzie z Hubą jakiś czas temu stwierdziliśmy, że nie zaszkodzi pokazać Wam trochę, jak się ostatnio stroi nasze fury. Oczywiście wszystkiego nie zdradzę i ograniczę się tylko do sterownika 16F i jednego konkretnego wsadu. Na początek jest potrzebny Tuner Pro w wersji RT, do pobrania z: http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm Zasadniczo nie jest darmowy, ale rejestracja nie jest obowiązkowa i przy jej braku trzeba się tylko w 10s cierpliwości uzbroić przy starcie programu. Jak to ogólnie działa? Po pierwsze ładujemy do niego definicję (plik .xdf) do danego wsadu (menu XDF). Potem ładujemy sam wsad (menu File). I zasadniczo możemy sobie już tjunować nasz wsad i zapisywać zmiany. W załączonym zipie takaż definicja do CCS 1.1 z co ciekawszymi mapami i odpowiedni wsad (do znalezienia również w innym miejscu na forum). Zaznaczam tutaj, że definicja nie musi być poprawna (zawsze mogłem się gdzieś walnąć) i nie biorę żadnej odpowiedzialności za skutki tjunowania. Ale to nie koniec. Najprzyjemniejszymi cechami Tunera Pro jest właśnie to RT (Real Time). Po pierwsze, jeżeli dysponuje się emulatorem EPROM-ów, to można na żywca mapować (tryb emulacji, ikonka kostki w toolbarze) program w czasie pracy ECU. Druga sprawa, to, że można się podłączyć w tym samym czasie do diagnozy i dzięki temu (a) mieć z poziomu tunera pełną diagnozę (aczkolwiek nie tak wypasioną jak zrobił kolega tzok), (b) używać danych z diagnozy do śledzenia komórek w tabelach i robienia histogramów. Np. można zrobić histogram lambdy (jak na jednym ze screenshotów) względem RPM i MAP i zobaczyć gdzie jest niedolane. Krótka instrukcja używania modułu diagnostycznego, bo to niestety nie jest takie oczywiste. Należy w menu Data Acquisition załadować plik .adx (Load definition...). W menu View włączyć sobie Toolbars/Data Acquisition Send Command. Teraz podłączyć się kablem do ECU (definicja jest z defualta przystosowana do kabla VAG-KKL z przejściówką), wybrać z pulldowna "Initialize", nacisnąć Send i przekręcić kluczyk w stacyjce, interfejs powinien się zainicjalizować. No i można zacząć zabawę, menu Acquisition/Show Dash, rozciągnąć okno sporo (patrz screen), i na toolbarze nacisnąc guzik Acquire data (dwie niebieskie strzałki). Wskazówki na gaugach powinny się poruszyć. Można też nagrywać logi i je potem odtwarzać, tak zrobiłem screenshoty (ale nie wszysktkie parametry miałem w logu). Oprócz dasha można sobie podejrzeć inne parametry ECU (Item Lists). Resztę pozostawiam Wam na długie wieczory / dnie / weekendy jeżeli komuś sie wogóle będzie chciało do tego zajrzeć. Polecam też forum i stronę Tunera na http://www.tunerpro.net. Na proste pytania odpowiem, na skomplikowane nie wiem czy mi się będzie chciało. Na koniec zaznaczam ponownie, że posklejałem to wszystko trochę na prędko i tych definicji do 1.1 SPI do niczego nie używałem, więc mogą być w nich błędy. Bardziej przetestowane definicje mamy do 1.2 8V i 16V, ale nie pokażemy Poniżej parę screenów na zachętę (i kolejne trzy posty do załączników ): 284893907-ccs11tuner.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 załącznik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 załącznik 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 załącznik 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Nooo... Wreszcie jakiś rąbek tajemnicy Daje radę Ps. Przetestowałem i zamieszczone wskazówki naprawdę ułatwiają pracę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Nooo... Wreszcie jakiś rąbek tajemnicy Daje radę Każdy kolejny taki post będzie biletem na wyspy, a wątek wyleci na towarzyski albo w hasiok, a sądzę że tego byśmy nie chcieli. Nie masz nic do powiedzenia, nie pisz nic! W wątku proszę tylko i wyłącznie o merytoryczne pytania i dyskusję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Ps. Przetestowałem i zamieszczone wskazówki naprawdę ułatwiają pracę... Udało Ci się moduł diagnostyczny odpalić znaczy się? Bo czasem są problemy z inicjalizacją interfejsu i nie do końca wiem czemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.