sirapacz Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Witam, ja z sasiedniego kacika ale niestety punciakow jest mniej z tyum silnikiem.... czy ktos przerabial juz moze demontaz katalizatora? chodzi mi o to jak sie do niego dobrac. probuje juz sciagnac z turbina i probowalem bez turbiny i nijak nie moge znalezc podejscia zeby wszystko poodkrecac.... czy do wyjecia kata trzeba rozmontowac zderzak i chlodnice? jak na zlosc mam klimatyzacje wiec bardzo mi sie nie usmiecha rozpinanie chlodnicy klimatyzacji... ktos moze poratowac desperata radą? siedze nad tym juz chyba z 10h i caly czas drepcze w miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Witam, ja z sasiedniego kacika ale niestety punciakow jest mniej z tyum silnikiem.... > czy ktos przerabial juz moze demontaz katalizatora? > chodzi mi o to jak sie do niego dobrac. probuje juz sciagnac z turbina i probowalem bez turbiny i > nijak nie moge znalezc podejscia zeby wszystko poodkrecac.... czy do wyjecia kata trzeba > rozmontowac zderzak i chlodnice? > jak na zlosc mam klimatyzacje wiec bardzo mi sie nie usmiecha rozpinanie chlodnicy klimatyzacji... > ktos moze poratowac desperata radą? siedze nad tym juz chyba z 10h i caly czas drepcze w miejscu Więc tak. Nie wiem jaki jest dostęp do silnika jak jest zamontowany w aucie ( nie widziałem 1,3 na żywo w punto ). Z tego co mogę podpowiedzeć jak to robią w odwrotnej kolejności do montażu na taśmie; odkręcić 2 śruby 6 na torx od rury spływu oleju odkrecić osłonę kolektora wydechowego, odkręcić 3 nakrętki mocujące cały zespół turbospręzarki razem z katal Wiem, wiem, że na montażu to wszystko fajnie idzie, gorzej w aucie, miejsca mało i woogóle Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Więc tak. Nie wiem jaki jest dostęp do silnika jak jest zamontowany w aucie ( nie widziałem 1,3 na > żywo w punto ). Z tego co mogę podpowiedzeć jak to robią w odwrotnej kolejności do montażu na > taśmie; > odkręcić 2 śruby 6 na torx od rury spływu oleju > odkrecić osłonę kolektora wydechowego, > odkręcić 3 nakrętki mocujące cały zespół turbospręzarki razem z katal > Wiem, wiem, że na montażu to wszystko fajnie idzie, gorzej w aucie, miejsca mało i woogóle > Powodzenia wszystkie te kroki zrobilem ale wisi mi jeszcze przy turbosprężarce przewod olejowy powrotny do bloku silnika(o ile dobrze go zidentyfikowalem). za nic nie moge lajzy odkrecic. do jednej sruby jakos w bolach udalo sie dojsc ale druga jest calkowicie zaslonieta od dolu i gory. jesli bym odkrecal samego kata (te 3 sruby z lewej strony kolektora) to sa tam zagiete blaszki (cos jakby uszczelka ktora wystarje spod śrub i jest zawinieta na nakrętki. Blachę sobie poodwijałem - to nie problem ale do sruby najblizej silnika nie mam dostępu bo nie mam czym tam podejść. Filtr oleju blokuje dostęp z lewej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > wszystkie te kroki zrobilem ale wisi mi jeszcze przy turbosprężarce przewod olejowy powrotny do > bloku silnika(o ile dobrze go zidentyfikowalem). za nic nie moge lajzy odkrecic. do jednej > sruby jakos w bolach udalo sie dojsc ale druga jest calkowicie zaslonieta od dolu i gory. > jesli bym odkrecal samego kata (te 3 sruby z lewej strony kolektora) to sa tam zagiete blaszki (cos > jakby uszczelka ktora wystarje spod śrub i jest zawinieta na nakrętki. Blachę sobie > poodwijałem - to nie problem ale do sruby najblizej silnika nie mam dostępu bo nie mam czym > tam podejść. Filtr oleju blokuje dostęp z lewej strony Ta rura do bloku silnika to rura spływu oleju. I najlepiej jak odkręcisz te śrubki na torx własnie przy bloku. One są na 9NM to w palcach odkręcisz Jak już masz na stole cały zespół , to odginasz blaszkę i odkrecasz te 3 sruby ( 30Nm ) Te dwie srubki na torx ( co łączy przewód olejowy filtr oleju - turbo ) to można tylko przy samym filtrze odkrecić ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Ta rura do bloku silnika to rura spływu oleju. I najlepiej jak odkręcisz te śrubki na torx własnie > przy bloku. One są na 9NM to w palcach odkręcisz no i jedna srubka poszla bezproblemowo... do drugiej jest lipa z dostepem. jak montujecie to do silnika (turbo, kolektor i kat) to jest on juz wlozony czy na wyjętym i dopierto potem wsadzacie calosc do budy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > no i jedna srubka poszla bezproblemowo... do drugiej jest lipa z dostepem. jak montujecie to do > silnika (turbo, kolektor i kat) to jest on juz wlozony czy na wyjętym i dopierto potem > wsadzacie calosc do budy? Cały kompletny silnik jest wysyłany do karoserii. Na linii używamy takiego długiego torxa ( chyba ma 15cm ) i da się. W aucie gorzej na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Cały kompletny silnik jest wysyłany do karoserii. Na linii używamy takiego długiego torxa ( chyba > ma 15cm ) i da się. W aucie gorzej na pewno to wiele tlumaczy... chyba trzeba wyjac zderzak , chlodnice obie i intercooler.... czy ktos moze robil operacje wyjecia kata na zywym organizmie i ma przepis jak sie dostac do rzeczonego wkreta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 dla potomnosci: problematyczny jest tylko jeden wkręt od rurki powrotu oleju do bloku silnika. pierwszy odkręcamy od spodu auta a by do drugiego się dostać należy: spuscic plyn z chlodnicy na górze kolektora zostawic jedna nakretke trzymajaca turbo. zdjac zderzak (torxy na dole i gorze zderzaka, po 2 sruby afaik 10mm i 8mm pod kazdym nadkolem, odkręcic 2 sruby wspornika na ktorym stoją chlodnice i intercooler (od dołu dostęp, klucz 17) odpiąć obie rury chłodnicy silnika a pozostałych rurek nie ruszac. wspornik z chlodnicami da sie obnizyc (bedzie wisial na przewodach intercoolera i klimatyzacji) ostroznie na tyle ze chlodnice dadza sie praktycznie polozyc w poziomie. swiecac latarką szukamy pod turbosprezarka przewodu sztywnego z chatakterystyczną osłoną termiczną wyglądającą jak peszel (taka pofałdowana osłona). odkręcamy i voila. mozemy odkręcic srube z góry trzymająca calosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.