Lcf Napisano 13 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2005 Intaresuje mnie jakie wartości przyjmuje kąt wyprzedzenia zapłonu(konkretnie chodzi mi o Lanosa, mogą być dane z innych aut) w zależności od obciążenia(podciśnienie, lub napięcie na czujniku), i o ile należy zmienic kąt jeżdżąc na gazie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 14 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2005 > Intaresuje mnie jakie wartości przyjmuje kąt wyprzedzenia > zapłonu(konkretnie chodzi mi o Lanosa, mogą być dane z innych > aut) w zależności od obciążenia(podciśnienie, lub napięcie na > czujniku), i o ile należy zmienic kąt jeżdżąc na gazie??? Ja mam przyspieszone o 4 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
margra Napisano 15 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2005 > Ja mam przyspieszone o 4 st. W takim samym samochodzie przyspieszałem na czuja - regulowałem na drodze i najlepsze efekty były przy przyspieszeniu o ok 6 stopni, ale wtedy nie można było obciążać silnika na benzynie, bo pod obciążeniem ewidentnie słychać było efekty spalania stukowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 15 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2005 > W takim samym samochodzie przyspieszałem na czuja - regulowałem na > drodze i najlepsze efekty były przy przyspieszeniu o ok 6 > stopni, ale wtedy nie można było obciążać silnika na benzynie, > bo pod obciążeniem ewidentnie słychać było efekty spalania > stukowego. Ja też taką metodą , a benzynę stosuje tylko sporadycznie, jak jest - 15 i poniżej (do odpalania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > Ja mam przyspieszone o 4 st. No wlasnie. Czy odczuwalnie lepiej sie jezdzi??? Jakie konkretne korzysci to daje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > No wlasnie. Czy odczuwalnie lepiej sie jezdzi??? Jakie konkretne > korzysci to daje? Jest odczuwalne . Zdecydowanie lepiej się "zbiera" (zwłaszcza na niskich biegach tj. 1,2 i 3) i pali trochę mniej. Zresztą sam sprawdź i się przekonaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joda_Master Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > Jest odczuwalne . > Zdecydowanie lepiej się "zbiera" (zwłaszcza na niskich biegach tj. > 1,2 i 3) i pali trochę mniej. > Zresztą sam sprawdź i się przekonaj . A tak dla kompletnego laika jak to sprawdzic, tzn zrobic, poprzestawiac gdzie,jak kabelek i komputra programowac czy jak ?? Bede ogromnie wdzieczny za opis Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > A tak dla kompletnego laika jak to sprawdzic, tzn zrobic, > poprzestawiac gdzie,jak kabelek i komputra programowac czy jak > ?? Bede ogromnie wdzieczny za opis > Pozdrawiam U mnie sprawa jest prosta, kręce aparatem zapłonowym i przyspieszam. Ale przy wtrysku to nie jest takie proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Intaresuje mnie jakie wartości przyjmuje kąt wyprzedzenia > zapłonu(konkretnie chodzi mi o Lanosa, mogą być dane z innych > aut) w zależności od obciążenia(podciśnienie, lub napięcie na > czujniku), i o ile należy zmienic kąt jeżdżąc na gazie??? W aucie na wtrysku wielopunktowym raczej nie ma to sensu poniewaz zaplon i tak regulowany jest przez komputer. Przypieszysz zaplon jedynie na wolnych obrotach, tak sadze. W moim Matizie sprawdzalem ten patent i nie przynioslo to zadnego efektu ani w spalaniu ani w roznicy podczas jazdy. Na podstawie wlasnych doswiadczen z tym autem stwierdzam, ze nie ma to sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remior Napisano 3 Marca 2005 Udostępnij Napisano 3 Marca 2005 > W aucie na wtrysku wielopunktowym raczej nie ma to sensu poniewaz > zaplon i tak regulowany jest przez komputer. Przypieszysz zaplon > jedynie na wolnych obrotach, tak sadze. > W moim Matizie sprawdzalem ten patent i nie przynioslo to zadnego > efektu ani w spalaniu ani w roznicy podczas jazdy. Na podstawie > wlasnych doswiadczen z tym autem stwierdzam, ze nie ma to sensu. Witam! Mam oriona 1,4 z gaźnikiem LPG tomasetto i też ustawiam zapłon na czuja w trasie ,kręcąc aparatem zapł.Problem w tym żeby dobrze trafić.Różnice w moim przypadku są ogromniaste.W tej chwili właśnie mam problem z zapłonem.Nie mogę znaleźć tego cholernego położenia.Czy w warsztacie lpg ustawią mi to na przyrządach??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flash Napisano 5 Marca 2005 Udostępnij Napisano 5 Marca 2005 witam,spójżcie prosze tu linkowanie dodam jeszcze że być może kolega Lato8 ma racje (przyspiesza sie zaplon tylko dla wolnych obrotów) Gdy jechałem trzymając 4 tyś obrotów i w tym momencie przyspieszyłem zapłon z komputera po przez interfejs to auto zareagowało (minimalnie przyspieszyło i troszke obroty wzrosły). Więc jak to jest z tą zmianą zapłonu po przez interfejs? zmienia tylko dla wolnych obrotów? juz sam nie wiem :/ aha,robiłem wszystko przy pomocy interfejsu i programu diagnostycznego EFIlive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.