brat_p Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Mam Uno Fire 1.0 98 r. Zauważyłem, ze po rozgrzaniu silnika z rury wydechowej kapie jakaś ciecz. Co to być może? Jaka przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 To nie przyczyna tylko skutek - dobrej pracy katalizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brat_p Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > To nie przyczyna tylko skutek - dobrej pracy katalizatora ufffffff.... a ja myślałem, że to coś poważnego... Pocieszyłeś mnie, dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > To nie przyczyna tylko skutek - dobrej pracy katalizatora Katalizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > To nie przyczyna tylko skutek - dobrej pracy katalizatora Rozwiń myśl i podaj dobre skutki wody w wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Rozwiń myśl i podaj dobre skutki wody w wydechu? nie ma dobrych skutków wody w wydechu temu rdzewieją) ale jak będziecie wiedzieć na jakiej zasadzie działa katalizator to się dowiecie skąd bierze się woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Rozwiń myśl i podaj dobre skutki wody w wydechu? Skutki wody w wydechu to szybsza korozja Pomogę: > To nie przyczyna tylko skutek - dobrej pracy katalizatora A teraz na poważnie: Głównym produktem spalania paliwa w cylindrze są tlenki. CO2 i H2O, niewielka część to węglowodory,NxOy, SOy,CO Więc woda pochodzi w zdecydowanej większości z cylindra, a nie katalizatora. Katalizator służy do utleniania i redukcji do "końca" najgorszych trucicieli. CO - utlenia się do nieszkodliwego CO2 CH - są utleniane do wody i CO2 NxOy - redukowane do azotu i tlenu SOy - do możliwie do siarkowodoru A woda skrapla się gdy spaliny nasycone parą wodną zetkną się z zimną powierzchnią nierozgrzanego układu wydechowego. Ament Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Skutki wody w wydechu to szybsza korozja > Pomogę: > A teraz na poważnie: > Głównym produktem spalania paliwa w cylindrze są tlenki. > CO2 i H2O, niewielka część to węglowodory,NxOy, SOy,CO > Więc woda pochodzi w zdecydowanej większości z cylindra, a nie katalizatora. > Katalizator służy do utleniania i redukcji do "końca" najgorszych trucicieli. > CO - utlenia się do nieszkodliwego CO2 > CH - są utleniane do wody i CO2 > NxOy - redukowane do azotu i tlenu > SOy - do możliwie do siarkowodoru > A woda skrapla się gdy spaliny nasycone parą wodną zetkną się z zimną powierzchnią nierozgrzanego > układu wydechowego. > Ament w katalizatorze powstaje również reakcja CO i HC z tlenem O2 czyli utlenianie. W wyniku reakcji uzyskuje się dwutlenek węgla i parę wodną (CO2 i H2O). zaczerpnięte ze źródła http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/katalizatory.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > w katalizatorze powstaje również reakcja CO i HC z tlenem O2 czyli utlenianie. W wyniku reakcji > uzyskuje się dwutlenek węgla i parę wodną (CO2 i H2O). > zaczerpnięte ze źródła http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/katalizatory.html Jeszcze raz powtarzam: Głównymi produktami spalania paliwa w cylindrze są CO2 i H2O, niewielka część to węglowodory,NxOy, SOy,CO Więc woda pochodzi w zdecydowanej większości z cylindra, a nie katalizatora. Piszesz, że woda w wydechu oznacza dobrą pracę katalizatora. To odpal w chłodny i wilgotny dzień auto bez katalizatora. Woda też się pojawi. Więc błagam Cię, nie uskuteczniaj swoich dziwnych teorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Skład spalin samochodwych W skład spalin pochodzących z silników samochodowych wchodzi kilkaset związków i substancji chemicznych. Objętościowo największy w nich udział mają: azot (N2), tlen (O2), tlenek węgla (CO), tlenek i dwutlenek azotu (NOx), aldehydy, ołów (Pb), związki poliaromatyczne (benzo[a]piren) itp. Katalizatory w silnikach o zapłonie iskrowym powinny mieć możliwość zredukowania tlenków azotu oraz utlenienia tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla). nie musisz błagać - jeszcze się ucz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brat_p Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Dobra, fajna dyskusj. Ale napiszcie, że mogę spać spokojnie... Bo ja myślałem, że to cos poważnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Dobra, fajna dyskusj. Ale napiszcie, że mogę spać spokojnie... Bo ja myślałem, że to cos poważnego. jeżeli nie ubywa ci płynu z chłodnicy to śpij spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 a tak żeby zakończyć to inaczej pracują katalizatory w benzynie a inaczej w silnikach Diesel'a , które tylko utleniają tlenek węgla i węglowodory i chyba na nich opierasz swoje wywody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > nie musisz błagać - jeszcze się ucz No to powiedz Panie Nauczycielu, jak ktoś kata nie ma i mu kapie, i nie ubywa płynu w chłodnicy, to co jest przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brat_p Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 No dobrze... A jeśli płynu będzie ubywać, to oświećcie mnie - co sie by działo? I jak zaradzić? Pytanie nieco asekuracyjne, ale nie chcę zakładać kolejnego wątku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > nie musisz błagać - jeszcze się ucz To nie onet.pl więc proszę trzymać się technicznych spraw pawel78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.