Skocz do zawartości

Potencjometr przepustnicy - zwarcie do masy.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Do wersji po liftowej pan w aso powiedział mi kiedyś, że potencjometr i przepustnica to w sprzedaży jeden element. Pytałem bo był uszkodzony. Cena zwala z nóg, kupiłem na allegro jakiś z odzysku, zamienników nie znalazłem. Różnica do przedliftowego jest taka, że on nie jest przykręcany, tylko osadzany na czymś w rodzaju metalowego pierścienia który go unieruchamia we właściwym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaa to takie buty:)

> Zwarcie może być spowodowane wytarciem ścieżki potencjometru?

Raczej gdzieś przed czujnikiem. Zwarcie powoduje spalenie tej ścieżki.

> Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że nie uda mi się go ustawić właściwie?

ZEROWE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jest kwas.

> Zmieniłem potencjometr i zaczęły się cyrki.

> Obroty spadają sobie do min na nagrzanym silniku, ten co prawda jeszcze nie gaśnie ale tak być nie

> powinno.

> Co dalej?

podłącz stary, ale bez montażu i napisz co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to odpiąłem aku na noc.

Jutro jeśli nie będzie poprawy zrobię tak jak piszesz.

Edyta

Odpięty aku dał tyle co nic, było dobrze przez pierwsze 10km.

Podpięcie bez montażu starego potencjometru powoduje tyle, że bardzo ciężko odpalić samochód, a jak odpali to pracuje na agonalnych obrotach i oczywiście marchewa nonstop.

Przy całkowitym odpięciu potencjometru silnik pracuje z prędkością rzędu 700obr/min i odpala w miarę normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Póki co to odpiąłem aku na noc.

> Jutro jeśli nie będzie poprawy zrobię tak jak piszesz.

> Edyta

> Odpięty aku dał tyle co nic, było dobrze przez pierwsze 10km.

> Podpięcie bez montażu starego potencjometru powoduje tyle, że bardzo ciężko odpalić samochód, a jak

> odpali to pracuje na agonalnych obrotach i oczywiście marchewa nonstop.

> Przy całkowitym odpięciu potencjometru silnik pracuje z prędkością rzędu 700obr/min i odpala w

> miarę normalnie.

spróbuj delikatnie poprzesuwać nowy czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spróbuj delikatnie poprzesuwać nowy czujnik

Delikatne przesuwanie skończyło się na tym, że potencjometr obróciłem prawie maksymalnie w lewo zlosnik.gif

Praca silnika ustabilizowała się na poziomie takim jak było wcześniej tj. 775-875obr/min na benzynie i 850obr/min na gazie.

Dzięki Patre za poradę, mam nadzieję, że marchewę pożegnałem na długi czas. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Delikatne przesuwanie skończyło się na tym, że potencjometr obróciłem prawie maksymalnie w lewo

> Praca silnika ustabilizowała się na poziomie takim jak było wcześniej tj. 775-875obr/min na

> benzynie i 850obr/min na gazie.

> Dzięki Patre za poradę, mam nadzieję, że marchewę pożegnałem na długi czas.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.