Skocz do zawartości

Citroen Berlingo/ Peugeot Partner


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Brat zastanawia się właśnie nad takim autem. Chce przeznaczyć na zakup 10 tyś. Raczej benzyna bo przebiegi wielkie nie będą w skali roku. I najważniejsze jak wygląda awaryjność tych aut, jakie silniki polecacie, na co zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Brat zastanawia się właśnie nad takim autem. Chce przeznaczyć na zakup 10 tyś. Raczej benzyna bo

> przebiegi wielkie nie będą w skali roku. I najważniejsze jak wygląda awaryjność tych aut,

> jakie silniki polecacie, na co zwracać uwagę.

Doświadczeń osobistych z francuzami nie mam, ale mój sąsiad użytkuje Partnera (jakiegoś świeżaka, ale nie najnowsza buda) i woli jeździć Vectrą z 1998 roku bo jest o niebo lepiej wyciszona i wygodniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doświadczeń osobistych z francuzami nie mam, ale mój sąsiad użytkuje Partnera (jakiegoś świeżaka,

> ale nie najnowsza buda) i woli jeździć Vectrą z 1998 roku bo jest o niebo lepiej wyciszona i

> wygodniejsza.

No jeśli porównuje typowego wołka roboczego do osobówki średniej klasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale on ma Partnera w wersji osobowej, nie blaszak.

To nic nie zmienia. Partner w wersji osobowej, to dalej jest ta sama konstrukcja. Dodanie paru wygłuszeń nie zmieni jej w coś porównywalnego z osobówką klasy średniej. Tym bardziej, że to jest stare konstrukcyjnie auto - połowa lat 90-tych ubiegłego stulecia.

Nowy Partner/Berlingo już jest trochę lepszy pod względem komfortu. Ale wciąż mu dość daleko do klasycznych osobówek. No ale też grupy docelowe są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomińmy wykończenie wnętrza, wygodę... Głównie chodzi koszty eksploatacji, awaryjność np itp.

Sprawdzić przy zakupie tylną belkę. Ogólnie - auto raczej mało problemowe, bo nie naszpikowane elektroniką. Lubi czasem paść regulacja obrotów wentylatora nawiewu, tak że działa tylko 4-ty, najwyższy bieg.

Mechanika? Jak we wszystkich - tu łącznik do wymiany, tam sworzeń czy tuleja.

Silniki benzynowe (1.4 i 1.6) raczej bez większych problemów. Tylko jakoś mało oszczędne są - mi ten sam 1.4 zamontowany w P306 palił po 11 litrów przy jeździe po centrum zakorkowanego Wrocka.

Mój brat użytkuje takie Berlingo z 2006. Silnik 1.6HDi 75KM. Auto dwuosobowe używane w firmie (ciężarów nie wozi, bo to spożywka).

Pod koniec wakacji auto będzie do sprzedania, tyle że chyba ciut drożej niż 10kpln no i trza by przerobić na osobówkę (jest przeszklone całe, nie blaszak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomińmy wykończenie wnętrza, wygodę... Głównie chodzi koszty eksploatacji, awaryjność itp.

Znam wiele osób które nawet woja jeździć partnerem/berlingo od osobówek zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Pomijając wyciszenie bardzo przyjemne autko, tylko taki za 10 tyś to trzeba dobrze poszukac zeby nie był styrany bo jest to auto dosyc popularne wsród handlowców, kurierów ogólnie osób które dużo jeżdżą.

Przyjemnie sie jeździ 2.0 HDi :D ale to bedzie droższa opcja tanszy bedzie 1,4 benzyna lub podobno niezniszczalny 1,9 Diesel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomińmy wykończenie wnętrza, wygodę... Głównie chodzi koszty eksploatacji, awaryjność itp.

Ja mam i używam nadal Partnera z 2000roku.Nadal, bo mam nowe C5 ale w C5 nie da się przewieźć gratów do remontu domu czy innych większych rzeczy.W sumie sprawdzajcie przede wszystkim belkę tylną-jak auto stoi tak/ \ patrząc z tyłu to belka jest do roboty.Jak nie stoi to może też popiskiwać-co jest znakiem że trzeba ją robić.Nawiew lubi zaciąć się na maksymalnej pozycji,ale nie ma problemów z naprawą.Ja miałem jeszcze wypalone styki w silniczku nawiewu-drobnostka do samodzielnej naprawy.Poza tym padł mi silnik tylnej wycieraczki-w wersji z podnoszoną tylną klapą przez oś wycieraczki idzie wężyk od płynu do spryskiwaczy-niestety często się zdarza że cieknie do środka silniczka szerząc spustoszenie,w dodatku zębatka jest z plastiku i lubi się wytrzeć-objawy są takie że słychać silnik ale wycieraczka nie działa.Czasem też rozwala się stelaż fotela kierowcy-niezależnie czy kierowca waży 50 czy 150kg-można pospawać albo wymienić na inny fotel i po sprawie-w moim naprawiał je poprzedni właściciel więc mam spokój.W swoim mam niezniszczalny silnik 1.9 Diesel-straszliwy muł ale trwały i niezawodny.W sumie auto jeździło jak prowadziłem firmę i miało być sprzedane kiedy skończyłem z firmą,ale z racji posiadania klimy w nim jeździ nim żona do pracy i woli go bardziej niż poprzednią micrę,bo choć większy jest niż micra to jednak dla niej wygodniejszy(wspomaganie,wyżej się siedzi).Ja gdybym miał dzisiaj takiego szukać to przede wszystkim klima i silnik 2.0HDi ale w wersji 90KM-na pewno żwawszy niż ten 1.9-no chyba że nie zależy wam na osiągach.

Poza tym eksploatacyne rzeczy: olej,filtry,łączniki stabilizatora tanie jak barszcz,jak ktoś dbał to będziecie długo jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezniszczalny 1,9 Diesel :D

z tych dwoch czyli albo 1.4 benzyna albo 1.9 D tylko ten drugi...:)

trzeba zwrocic uwage na pompe lucasa czy nie cieknie...

Chyba ze trafisz 1.8 benzyna ale to sa rodzynki... solar dach itd smile.gif

albo 2.0 HDI ale tu juz trzeba zwracac baczniejsza uwage na jednostke napedowa... i slawetne kolo pasowe...

Na reszte juz koledzy zwrocili uwage...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.