Skocz do zawartości

Test klimatyzacji w Brava 1.6 '99


slawciog

Rekomendowane odpowiedzi

Male pytanko - mógłby ktos przypomniec jak wyglada procedura diagnostyki klimatyzacji w starej bravce 1,6 z 99 roku?

Wujek google mi za bardzo nie potrafi pomoc albo ja za slabo patrze.

Problem polega na tym ze dwa dni temu nabijalem klime i przynajmniej w teorii w pakiecie mjialem tez sprawdzanie szczelnosci klimatyzacji. Z tego co widzialem sciagneli mi 10 gram, a nabili 50 gram. Klima dzialal wczoraj bardzo ladnie a dzis wsiadam do samochodu odpalam klimatyzacje, slysze ze sprezarka zaczyna pracowac a z nawiewów zaczyna dobiegac dziwne syczenie i ani grama chlodniutkiego powietrza..

Ktos sie z tym spotkał i moze pomoc? Rozczelniony uklad którego po prostu "mechanicy" nie sprawdzili w trakcie nabijania czy cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobniee czynnik poszedł się kochać A test robi się ... zaraz Ci powiem.

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279046330&page=0&fpart=1&vc=1

> PRzeczytaj ten wątek dokładnie na dole 1 strony.

Dziekuje za informacje. Test juz zrobiłem - oczywiscie wyskoczyl cli error ale czujnik temperatury wskazuje dobrze temp wiec nie wiem co jest grane. Po CLI wyskoczyl kod 00. Kojarzysz moze co te 00 oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziekuje za informacje. Test juz zrobiłem - oczywiscie wyskoczyl cli error ale czujnik temperatury

> wskazuje dobrze temp wiec nie wiem co jest grane. Po CLI wyskoczyl kod 00. Kojarzysz moze co

> te 00 oznacza?

OO to brak błędu. Pozostaje szukanie nieszczelności. U mnie winny jest parownik który rozbieram idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OO to brak błędu. Pozostaje szukanie nieszczelności. U mnie winny jest parownik który rozbieram

hmm jesli brak bledu to troche kichai szukanie po omacku..przed naladowaniem 2 dni temu tez gwizdal i nie chlodzil ale jak z dwa tygodnie temu robilem diagnostyke to juz wtedy wyrzucal mi blad braku czynnika chlodzacego. gdzie szukac tego parownika i jak sie do niego dobrac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz tam się nie dobieraj bo nie wiesz co... Ja myślę jechać do zakładu nabić azotem i niech zobaczą czy jest mega dziura jakaś... albo czynnik niech nabiją z UV i pod lampę claps.gif U mnie parownik jest dziabnięty bo czynnik wyleciał pod samochód z okolic zaworu rozprężnego parownika. Jeśli to parownik to musisz zdemontować całą deskę rozdzielczą tak jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez sprawdzanie szczelnosci klimatyzacji. Z tego co widzialem sciagneli mi 10 gram, a nabili

> 50 gram. Klima dzialal wczoraj bardzo ladnie a dzis wsiadam do samochodu odpalam klimatyzacje,

Ale tak konkretnie to czego Ci ściągneli 10 gram i nabili 50 ??

Bo do klimu wchodzi 650 g czynnika

A procedura wygląda następująco

- odzyskiwanie czynnika i oleju

- opcjonalny test azotem

- test podciśnieniem 10-20/4 minuty - po teście max 10mbar

- nabicie kontrastem - do 5 ml

- nabicie olejem - od 10 do 25 ml chyba że były wymieniane elementy układu

- naicie czynnikiem - 650 g

I tyle - a te twoje objawy - mało czynnika

Powinieneś dostac wydruk z testera - tam jest wszystko opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.