Skocz do zawartości

Rozrusznik wysuwa zębnik, ale nie kręci


parabellum

Rekomendowane odpowiedzi

Uno spędziło zimę w ogóle nie jeżdżąc, wiosną tego roku chciałem odpalić samochód, ale rozrusznik nie kręcił słyszałem natomiast tylko tykanie (w połowie zimy sprawdzałem samochód i wtedy jeszcze rozrusznik obracał się i odpalił silnik, choć zanim to nastąpiło początkowo robił to dość wolno).

Próbowałem odpalić od drugiego samochodu na kable, ale w dalszym ciągu występowało tylko tykanie. Rozrusznik więc wymontowałem i spróbowałem podłączyć bezpośrednio do akumulatora innego samochodu na chodzie, ale jedynym objawem jest wysunięcie zębnika.

Rozebrałem urządzenie, szczotki wygląda na to, że przylegają do miedzianych płytek na końcu wirnika, uzwojenie okiem amatora nie wygląda na przepalone. Rozrusznik wyczyściłem, ale w niczym to nie pomogło.

Czy macie jakieś przypuszczenia, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Nie znam się na budowie rozruszników, ale mam miernik uniwersalny i w razie czego mógłbym sprawdzić ciągłość połączeń wg Waszych sugestii.

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zasyfione(zatarte) tulejki - spróbuj ręcznie przekręcić wirnik - jak masz rozrusznik na wierzchu to od razu wymień tulejki - pasują od kaszlaka - koszt około 5 pln - tylko warto zabrać ze sobą wirnik i dopasować, bo wiesz jak to jest... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuwam pewien opór, ale bez najmniejszego problemu mogę pokręcić wirnikiem w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara trzymając za zębnik przy zmontowanym rozruszniko (w drugą stronę to już całkiem leciutko, ale to chyba dlatego, bo całość się wysprzęgla) czy w takim wypadku mogą to być tulejki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach